Español 1 viernes, el primero de marzo 1/3/13 Tarea de hoy: Work on project- decide WHO you are writing about and craft sentences for the required information.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gender and Number of Nouns It all has to match!. 25 mayo: Are these nouns masculine or feminine? pizarra mochila bolígrafo cuaderno tarea la pizarra feminine.
Advertisements

Chess. el ajedrez ice cream el helado Italian food.
Me gusta La comida china.
Vocabulario 2 ch. 2 Mrs. Martinez. Me gusta El ajedrez.
Sustantivos, artículo definido y preposicion de
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Nouns and Definite Articles & The Preposition DE.
el ajedrez chess los animales animals los carros cars.
Chapter 2.2 Word Bank Unit 2 Me gusta….
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
Chap. 2: A Conocernos Part 2  QUESTION FORMATION:  1. To ask questions that may be answered sí or no.  ¿(Tú) Eres inteligente?Are you intelligent? 
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Capítulo 2. Vocabulario 1 boring aburrido(a) active activo(a)
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Vocabulario 2 Español I. Me gusta … el aljedrez el helado.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
E L VERBO GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? Y PORQUE Unit II. E L VERBO GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like.
1 Using Definite Articles with Specific Things 2 Los sustantivos (nouns): l Nouns name people, animals, places, or things. l In español, all nouns have.
Definite Articles and Indefinite Articles
Marta likes pizza. A Marta le gusta la pizza.. Rodrigo likes sports. A Rodrigo le gustan los deportes.
VÁMONOS 1. Escribe la fecha. 2. What is mother in Spanish 3. What is father in Spanish 4. What is nice in Spanish 5. What is grandmother in Spanish MUY.
EL AJEDREZ CHESS. LOS ANIMALES ANIMALS LOS CARROS CARS.
Vocabulario 2 cap. 2 p me gusta ___(sing) me gustan ___(plural) I like.
Nouns name people, animals, places or things. You need to remember the following things about nouns in Spanish: All nouns have gender. ( i.e. masculine.
C2V2- repaso… las respuestas. Parte A: Las películas de aventuras= Adventure movies Los libros= Books Los videojuegos= Videogames El ajedrez= Chess Los.
Nouns- Sustantivos Gender Making Nouns Plural. Gender Masculine or Feminine Masculine or Feminine All nouns in Spanish have a gender: Every Spanish noun.
W ARM - UP : C OME GET YOUR QUIZ FROM S RTA. H ANSEN Follow along while we correct them as a class You will be turning them back in with the corrections.
Flashcards Chapter 2 Part 2. La Pelicula Movie La Comida Food La Comida italiana La Comida china La Comida mexicana.
Vocabulario. A mí (no) Me gusta… I like… El ajedrez La música La música de Puerto Rico.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
Bellringer 2/22 Fill in the blank with the correct gustar pronouns (me, te, le, nos, os, les) and choose whether to use gusta or gustan. Write sentences.
El uso de los adjetivos The Use of Adjectives Adjectives describe nouns. In Spanish they must agree with the noun described in two ways…………
El calentamiento - el 6 de octubre 1.el bolígrafo la bolígrafo 2.la carpetaslas carpetas 3.el deporteslos deportes 4.el plumala pluma 5.las animaleslos.
Gramática 2.2 Gustar ¿por qué? vs. porque The preposition ‘de’ el 4/7 de noviembre.
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 Vocabulario 2.
M E GUSTA … Vocabulario 2.2 Unidad 2.2. M E GUSTA … Voc. 2.2 El ajedrez (Chess) A mí me gusta jugar el ajedrez. (I like to play chess.) Los animales (Animals)
Los Sustantivos, Los Artículos Y Género [Nouns, Articles and Gender]
Español 1 El Vocabulario 2-2
Español 1 Capitulo 2 Vocabulario 2 Adjetivos divertido(a) malo(a) bueno(a) interesante delicioso(a) horrible pesimo(a) formidable fenomenal.
Bellringer 10/2 Fill in the blank with the correct family member in SPANISH. 1. La madre de mi padre es mi _____. 2. El hijo de mi tía es mi _____. 3.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
Calentamiento: The following song is about what Manu Chao likes. How do you think you say “I like” in Spanish?
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
¡Exprésate! UNO Chapter 2-2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Page 62.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Vocabulario 2.2 el heladoice cream la pizzapizza la comida italianaItalian food la comida chinaChinese food la comida mexicanaMexican food las hamburguesashamburgers.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
gustar We already know how to ask “Do you like ___?” Now we will learn to ask which one we like more and answer it.
Noun (singular)M/FEspañol Chess Ice Cream Pizza Mexican Food Italian Food Chinese Food Music (of/by) Me gusta… No me gusta… Te gusta…. Use this form when.
ROJO Cap. 2B -Gustar (notes in packets) -El, la, los,las -Uses of DE.
CALENTAMIENTO: ¿CÓMO SE DICE “I LIKE” EN ESPAÑOL?.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Traducciones con el verbo GUSTAR Por: Kerime Peña.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
Español 1 Gramática 2.2. Gender & Number of Nouns In Spanish, all nouns belong to one of two gender categories: masculine or feminine. Masculine nouns.
Los Artículos Los Nombres (Nouns)  Name of a person, place or thing is a noun  In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine 
Spanish often uses with nouns. (especially when the noun is the subject of the sentence) There are 4 of them: el, la, los, las the definite articles.
FechaTipo de ExamenSujeto 25/ 2 /15PruebaTENER 27 / 2 /15PruebaGender/number of adjectives 27 / 2 /15PruebaVocabulario / 3 /15ExamenExamen
DEFINITE AND INDEFINITE ARTICLES Los Artículos Definidos y Indefinidos.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
El ajedrez.
Español 1: Capítulo 2 Vocabulario 2
Exprésate 1: Cap. 2-2 Vocabulario
Hoy es lunes, el 24 de octubre
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
o a In Spanish, all nouns belong to one of two gender categories:
Es el doce de abril.
Español 1: Capítulo 2 Vocabulario 2
Transcripción de la presentación:

Español 1 viernes, el primero de marzo 1/3/13 Tarea de hoy: Work on project- decide WHO you are writing about and craft sentences for the required information EXCEPT for the like/dislike statements. Saca el paquete y un lápiz

Tarea Diaria 2.12

Tarea Diaria

Vocabulario 2.2 p. 59 # 22 Los videjuegos son fenomenales. (No son pésimos). Los libros de amor son muy románticos.

Vocabulario 2.2 La música es aburrida. (No es divertida.) Las verduras son deliciosas.

#23 En tu opinion 1.Las películas de aventuras son fenomenales. 2.Los libros de misterio son pésimos. 3.¡El helado no es horrible! 4.Los libros de amor son tontos. 5.Las películas de terror NO son formidable. 6.La comida china no es mala. ¡Es buena! 7.Las verduras son deliciosas. 8.Los deportes son divertidos.

Vocabulario 2.2 p. 61 #26 1.Los videojuegos son pésimos. 2.Las verduras son deliciosas. 3.El carro es fenomenal. 4.Las hamburguesas son deliciosas. 5.Las fiestas son divertidas. 6.Los deportes son interesantes. 7.Los libros de aventuras no son aburridos. 8.Los animales (las mascotas) son cómicos.

A. Fill in each sentence with the correct form of the adjective awful (pésimo/a/os/as) 1.No me gustan las pruebas porque son _____________. 2.No me gusta la música de Claudia Ramirez porque es __________________________. 3.Los libros de historia son ______________________. pésimas pésima pésimos

B. Fill in each sentence with the correct form of the requested adjective in parenthesis: 1.Me gusta la música de Puerto Rico. Es muy ________________ (good) 2.Los libros de aventura son _____________________ (interesting). 3.La pizza es ______________ (delicious) buena interesantes deliciosa

4.Las verduras son ____________________ (delicious) 5.Los libros de amor son ____________________ (awful) 6.Las películas de terror son _______________________(awesome) 7.Me gusta la clase de matemáticas porque es ___________________ (interesting). deliciosas pésimos fenomenales interesante

D. Using the adjective that describes the person, choose the best noun to complete each sentence in order to say what each person likes. 1. Clara es tímida. No le gustan _______. a. las hamburguesas b. los carros c. las fiestas. 2. Saúl es inteligente. Le gusta mucho ________ a. el ajedrez b. el helado c. las verduras 3. Graciela es muy seria. Le gustan _______. a. los librosb. los animals c. los videojuegos 4. Felipe es bastante activo. Le gustan ________. a. las películas b. los deportes c. las frutas

­ 1. __________ 2. __________ 3. __________ 4. __________ 5. __________ LISTENING E. You will hear five statements that refer to the following pictures. Decide which description goes with each picture. CD 2 Tr 17 a b c d e

¿Qué te gusta? me gusta or me gustan L-O-N-E-R-S / D-IÓN-Z-A (masc. nouns / fem. nouns There are exceptions ) La comida El carro deportivo El helado Los animales Los videojuegos Las frutas y verduras Los deportes

la pizza el burrito la comida italianala comida china la comida mexicana

las hamburguesas deliciosas las verduras frescas las frutas frescas

el helado las fiestas divertidas

los animales domesticos los carros rojos

los deportes los videojuegos

el ajedrez los libros de … la música

las películas de … amor ciencia ficción misterio terror

¡Exprésate! -¿Cómo es el helado? -Es delicioso. Me gusta mucho.

¡Exprésate! Página 58 -¿Cómo es la música de Puerto Rico? -Es bastante interesante.

¡ Exprésate! -¿Cómo son las hamburguesas? -Son deliciosas. Me gustan mucho. -¿Cómo es el helado? -Es delicioso. Me gusta mucho.

¡Exprésate! -¿Cómo son las verduras? -Son formidables. Me gustan. -¿Cómo son los carros? -Son divertidos. Me gustan mucho.

¡Exprésate! Una entrevista con un(a) compañero(a) -¿Cómo es / son ________? -Es / Son ___________. (No) Me gusta(n).

¡Exprésate! -¿Te gusta la comida ________? -Sí, me gusta la ____ ______. OR No, no me gusta __ ____ ____. La comida mexicana La comida china La comida italiana

¡Exprésate! -¿Te gusta la _____? -Sí, me gusta ___ ____. OR No, no me gusta ___ ____.

¡Exprésate! -¿Te gusta más el _______ o las ___________? -Me gustan más las _________. o Me gusta más el _________. el heladolas hamburguesas

¡Exprésate! -¿Te gustan más las ______ o las ___________? -Me gustan más las ____________. las verduras las frutas

¡Exprésate! Páginas -¿Te gustan más los ______ o las ___________? -Me gustan más los/las_____. -Me da igual (I like them both). los deportes las fiestas

¡Exprésate! -¿Te gusta más el _____ o los ________? -Me gustan más los _________. o -Me gusta más el _________. los videojuegos el ajedrez

¡Exprésate! -¿Te gustan más los libros de ________ o ________? - Me gustan más los libros de__________. terror ciencia ficción misterio amor

Ahora, hágalos tú, por favor. -Do you like tacos or pizza more? -It’s all the same to me. -Do you like sports? -No, I don’t like them, but I like videogames a lot.

Ahora, háganlos ustedes, por favor. -¿Te gustan más los tacos o la pizza? -Me da igual. -¿Te gustan los deportes? -No, no me gustan, pero me gustan los videojuegos mucho. -Do you like tacos or pizza more? -It’s all the same to me. -Do you like sports? -No, I don’t like them, but I like videogames a lot.

El Género de los Sustantivos

 In Spanish, all nouns belong to one of the two gender categories: masculine or feminine.  The gender of things is not related to who uses or wears the item. el vestido = la corbata = dress tie Worn by females. Worn by males.

 Nouns are either singular or plural.  To make a noun plural: -Singular nouns ending in a vowel add –s -estudiante  ______________ -libro  ______________ estudiantes libros

Singular nouns ending in a consonant, add –es. ______________ fork  ______________forks ______________ animal  ______________animals tenedortenedores animal animales

The gender of nouns does not change unless the noun is about ______________. Chico  chico, chica, chicos, chicas MasculineFeminine Singular Plural chico chica chicoschicas people

There are some patterns we can find in nouns: Masculine nouns: refer to _______________  el hombre, el chico, el padre, el señor usually end in ______  el año __________________________  el dos, el lunes, el abril ______________________________  el Amazonas, el Pácifico, el Andes male beings o numbers, days, months bodies of water, mountains

Feminine nouns: refer to ________________  la mujer, la chica, la madre, la señora usually end in: o ________ la hora o ________la ficción o -dad, -tad, -tud, -ie, -umbre  la comunidad, la libertad, la serie __________________  la hora, las letras female beings a -ción times, letters

Exceptions to “o” and “a” endings: El día, el problema, el mapa, el agua, la mano ¡OJO!

Nouns ending in –ista depend on the person to determine gender El artista – (male) artist La artista – (female) artista El futbolista - (male) soccer player La futbolista - (female) soccer player

Direcciones: Identify the following nouns are either masculine (m) or feminine (f). _______1. Doctora _______2. Chico _______3. Niña _______4. Bolígrafo _______5. Cuaderno _______6. Transportación f m f m m f

Español 1 viernes, el primero de marzo 1/3/13 Tarea de hoy: Work on project- decide WHO you are writing about and craft sentences for the required information EXCEPT for the like/dislike statements.