HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

The verb Ser To be. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
In this chapter you will learn to: ask or tell who someone is ask or tell what something is ask or tell where someone is from ask or tell what someone.
¿Cómo eres? What are you like?.
Ser and Adjectives.
Los verbos Tener Ser.
Vocabulario 2-1. ¿Cómo eres? What are you like?
Y tú, ¿cómo eres?.
Module 1 Exam Review.
Adjetivos.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Lección 3: Segunda parte
HACER AHORA What words would you use to describe someone physically? (in English). Write at least 5 words.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
In this chapter you will learn to: ❖ ask or tell who someone is ❖ ask or tell what something is ❖ ask or tell where someone is from ❖ ask or tell what.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Ser and Adjectives By: Matt Daughdrill 3/25/05. You are probably wondering what is this “Ser” business and what does it have to do with adjectives. Well.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
¿Saber o Conocer?, esta es la cuestión…
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Atlética alta Ella es _________. atlética.
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
SER = to be. SER IS USED TO TALK ABOUT: 1.Who someone is 2.Origin (where someone is from) 3.Time, date, day Elena es mi amiga. Yo soy de Burlington. Mañana.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
To be or not to be…. Inglés IWe YouY´all He/She/ItThem.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
SER = TO BE. Conjugation = to list the different forms of a verb that show number, person, tense, SER = to be AFFIRMATIVE Yo soy - I am Nosotros/as somos.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
Ser & Estar D.O.T vs. Lo.Co. To be or… to be.  Yo _____________  Tú _____________  Él/ella/ud _____________ Ser: to be  _____________ 
C OMO ERES ? What are you like?. S OY MEANS I AM What are you like?
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
Spanish Verb Conjugation
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # Prueba de mañana: gender/# of adjectives.
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
FechaTipo de ExamenSujeto 25/ 2 /15PruebaTENER 26 / 2 /15PruebaGender/number of adjectives 27 / 2 /15PruebaVocabulario / 3 /15ExamenExamen
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
TAREA DE HOY: página 47, actividad 4 página 73, WRITE the 2.1 vocab Saca el paquete y un lápiz. Español 1 el 20 de febrero 20/2/13.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Capítulo 3 Los Adjetivos
Transcripción de la presentación:

HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F

FechaTipo de ExamenSujeto 25/ 2 /15PruebaTENER 26 / 2 /15PruebaGender/number of adjectives 27 / 2 /15PruebaVocabulario / 3 /15ExamenExamen / 3 /15PruebaArticles 6 / 3 /15PruebaVocabulario / 3 /15PruebaGUSTAR 10 / 3 /15PruebaDE 11 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15ProyectoProyecto Capítulo 2: Descripciones 10 / 3 /15ProyectoDEADLINE Proyecto: Descripciones CALENDAR Fechas Importantes

Tarea Diaria 2.1 Write the following words AND their opposites – know what they mean! (2) – there several possibilities 1.Antipático 2.Inteligente 3.Tímido 4.Perezoso (2) 5.Moreno 6.Bajo 7.Atlético 8.Serio (2) simpático tonto extrovertido trabajador, activo,atlético rubio alto intelectual cómico, gracioso

¿Cuántos años tienes tú? How old are you? Página siete

¿Qué significa TENER? __________ ¿Cómo conjuguemos? To have Yo tengo I have Nosotros tenemos We have Tú tienes You have Vosotros tenéis You all have Él/Ella/Ud. tiene He/She/You/It has Ellos/Ellas/Uds. tienen They have

¿Qué significa TENER? __________ ¿Cómo conjuguemos? To have Yo tengo I have Nosotros tenemos We have Tú tienes You have Vosotros tenéis You all have Él/Ella/Ud. tiene He/She/You/It has Ellos/Ellas/Uds. tienen They have This verb is called a “boot” verb because of the spelling change that forms a pattern. This verb is also called a “go in the yo” or “go” verb because of the yo form.

In Spanish, we use _________ to talk about ________. You are literally saying that someone ______________ a ______________________. tener age has (possess) certain number of years OR how long someone has been living

In Spanish _________ is never used to talk about age. Although in English we say “I am 16 years old”. SER Soy dieciséis años.

Ejemplo: Mis amigos y yo ____________ quince años. tenemos

Las preguntas: ¿Cuántos años _____________ Luis? ¿Cuántos años _____________ tú? ¿Cuántos años _____________ las chicas? tiene tienes tienen

How many years do you have?How many years do you have? ¿Cuántos años tienes (tú)?¿Cuántos años tienes (tú)?

Las respuestas: Luis _________ _____________ años. Yo _________ ______________ años. Las chicas _______ ____________ años. tiene tengo tienen Number(#)

-Yo ______ _______años. -¿Cuántos años tienes (tú)? -Tengo ______ años. YoTú tengo43 32

-¿Cuántos años ________ los abuelos? -______ 62 años. Bruno Los abuelos tienen Tienen

-¿Cuántos años ________ María? - ______ 36 años. MaríaLola tiene Tiene

SER with Adjectives Página nueve

Adjectives are words that describe __________ or __________. Use the verb _________ with adjectives to describe what someone or something is _______. peoplethings SER like

¿Qué significa SER? __________ ¿Cómo conjuguemos? To be Yo soy I am Nosotros somos We are Tú eres You are Vosotros sois You all are Él/Ella/Ud. es He/She/You/It is Ellos/Ellas/Uds. son They are

Ejemplos: Juan es ________________. Alejandra es ______________. Rosa es simpático. Julio y Roberto son inteligentes. gracioso seria

We (feminine) are nice. Nosotras somos simpáticas.

¿Ellas son bonitas? Are they pretty? Sí, son bonitas.

We are tall Nosotros somos altos. Nosotras somos altas.

In Spanish, you don’t usually need the subject pronoun if it’s already clear who the subject is. Ejemplos: ¿Cómo es el muchacho?  ______________________________ ¿Cómo son Paula y Cristiano?  Son morenos. Es alto y atlético. (el muchacho)

To say what someone is __________ like, put _________ in front of the verb. Ejemplo: ¿Cómo es tu mejor amigo? No ___________________________ not no es tonto. Es inteligente.

Más ejemplos no -Usando “no” en frente del verbo... es graciosa -Ana María es graciosa. no es seria -Ana María no es seria. es introvertido -Juan Pablo es introvertido. no es extrovertido -Juan Pablo no es extrovertido. son activos e inteligentes -Manuel y Mari son activos e inteligentes. no son perezosos tontos -Manuel y Mari no son perezosos o tontos.

también (also, too, as well) Muy (very) Bastante (rather/quite/pretty) un poco (a little bit) El bebé es ????????????? ¿Cómo eres tú? Adverbio Tells to what extent Adjetivo Describes a noun

Direcciones: Fill the blank with correct form of the verb ser to find out what Anita says about her compañeros. Modelo: Antonia y Andrea _son_ rubias. 1.Elena_________ muy bonita. 2.Carlota y yo _____________ inteligentes. 3.Tú ___________ irresponsable. 4.La profesora ___________ simpática. 5.Ustedes _____________ altos. 6.Nosotras _____________ delgadas. 7.Yo _________ guapa. es somos eres es son somos soy