Oral Assessment #1 Introduction and Preparation. Oral assessment #1 - Friday.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

Object Pronouns Q&A Kathleen Pepin.
Question words.... Sí / No Yes / No questions can be answered with sí or no. We form these questions in the following manner:
VEINTE PREGUNTAS Unidad 2 Etapa 2 Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then click.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
TouchIT Vote Activity - Spanish Possessive Adjectives.
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Y.
Starts next Thursday, June 2nd
Y7 Spanish Summer Term Writing Assessment Write a description of where you live and your hobbies. You should aim to write in paragraphs and answer the.
EXAMEN ORAL Lección 1.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
¿¿¿¿¿¿ Palabras interrogativas ??????. En una pregunta, todas las palabras interrogativas tienen un acento.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
1A Test Prep.
Los pasatiempos de latinoamérica
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
CALENTAMIENTO Escribe el pronombre de sujeto correcto.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
Mambo, mambo... ¿Qué te gusta hacer? Te gusta bailar el...
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Answer the following questions using complete sentences.
Preguntas y respuestas
Preguntas y respuestas
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Las interrogativas ¿Cuándo? When? ¿Dónde? Where ¿Adónde? To where? ¿De dónde? From where? ¿Cuánto/a? How much? ¿Cuántos/as? How many? ¿Qué? What?/Which?
una pelicula romantica
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
5 de noviembre. Warm-Up #41 Answer the following questions in a complete sentence using vocabulary terms. 1. ¿Cómo es tu habitación? 2. ¿Qué quehacer.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
VEINTE PREGUNTAS ¡Vamos a practicar! Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then.
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Topic 5 Topic 1 Topic 2Topic 3Topic
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Oral Assessment #1 Introduction and Preparation

Oral assessment #1 - Friday

Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question.

Oral assessment #1 - Friday Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question. Group 1 - yes/no questions

Oral assessment #1 - Friday Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question. Group 1 - yes/no questions Group 2 - what/which questions

Oral assessment #1 - Friday Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question. Group 1 - yes/no questions Group 2 - what/which questions Group 3 - why questions

Oral assessment #1 - Friday Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question. Group 1 - yes/no questions Group 2 - what/which questions Group 3 - why questions Fourth question - related to your answers in the first three questions

Oral assessment #1 - Friday Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question. Group 1 - yes/no questions Group 2 - what/which questions Group 3 - why questions Fourth question - related to your answers in the first three questions Grading - rubric, holistic

Oral assessment #1 - Friday Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question. Group 1 - yes/no questions Group 2 - what/which questions Group 3 - why questions Fourth question - related to your answers in the first three questions Grading - rubric, holistic grammar and vocabulary accuracy

Oral assessment #1 - Friday Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question. Group 1 - yes/no questions Group 2 - what/which questions Group 3 - why questions Fourth question - related to your answers in the first three questions Grading - rubric, holistic grammar and vocabulary accuracy fluency and fluidity

Oral assessment #1 - Friday Four questions - one from each group of questions, plus an unknown question. Group 1 - yes/no questions Group 2 - what/which questions Group 3 - why questions Fourth question - related to your answers in the first three questions Grading - rubric, holistic grammar and vocabulary accuracy fluency and fluidity 30 points in Formative Assessments

Preguntas de grupo 1

1. ¿Estudiarás en la universidad después de graduarte de Seaholm?

Preguntas de grupo 1 1. ¿Estudiarás en la universidad después de graduarte de Seaholm? 2. ¿Necesitarás un diploma de universidad para el trabajo que quieres en el futuro?

Preguntas de grupo 1 1. ¿Estudiarás en la universidad después de graduarte de Seaholm? 2. ¿Necesitarás un diploma de universidad para el trabajo que quieres en el futuro? 3. ¿Tendrás que estudiar en la universidad por más de cuatro años?

Preguntas de grupo 2

1. ¿Qué estudiarás en la universidad?

Preguntas de grupo 2 1. ¿Qué estudiarás en la universidad? 2. ¿Qué trabajo tendrás en el futuro?

Preguntas de grupo 2 1. ¿Qué estudiarás en la universidad? 2. ¿Qué trabajo tendrás en el futuro? 3. ¿Cuál será tu especialidad en la universidad?

Preguntas de grupo 3

1. ¿Por qué quieres estudiar __________?

Preguntas de grupo 3 1. ¿Por qué quieres estudiar __________? 2. ¿Por qué te gusta __________?

Preguntas de grupo 3 1. ¿Por qué quieres estudiar __________? 2. ¿Por qué te gusta __________? 3. ¿Por qué te interesa __________?

How to answer - yes/no questions

¿Tienes un equipo de béisbol favorito?

How to answer - yes/no questions ¿Tienes un equipo de béisbol favorito? Sí, tengo un equipo de béisbol favorito. (No, no tengo un equipo de béisbol favorito.)

How to answer - yes/no questions ¿Tienes un equipo de béisbol favorito? Sí, tengo un equipo de béisbol favorito. (No, no tengo un equipo de béisbol favorito.) Indicate your answer (yes or no) in the correct format, and then re-state the question.

How to answer - what/which questions

¿Cuál es tu equipo de béisbol favorito?

How to answer - what/which questions ¿Cuál es tu equipo de béisbol favorito? Mi equipo de béisbol favorito es los Tigres de Detroit.

How to answer - what/which questions ¿Cuál es tu equipo de béisbol favorito? Mi equipo de béisbol favorito es los Tigres de Detroit. Re-state the question, and then indicate the information.

How to answer - why questions

¿Por qué te gustan los Tigres de Detroit?

How to answer - why questions ¿Por qué te gustan los Tigres de Detroit? Me gustan los Tigres de Detroit porque están cerca de mi casa.

How to answer - why questions ¿Por qué te gustan los Tigres de Detroit? Me gustan los Tigres de Detroit porque están cerca de mi casa. Re-state the question, then indicate the reason.

Preguntas Grupo 1Grupo 2Grupo 3 1. ¿Estudiarás en la universidad después de graduarte de Seaholm? 1. ¿Qué estudiarás en la universidad? 1. ¿Por qué quieres estudiar __________? 2. ¿Necesitarás un diploma de universidad para el trabajo que quieres en el futuro? 2. ¿Qué trabajo tendrás en el futuro?2. ¿Por qué te gusta __________? 3. ¿Tendrás que estudiar en la universidad por más de cuatro años? 3. ¿Cuál será tu especialidad en la universidad? 3. ¿Por qué te interesa __________?