Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
ASI SE DICE, P. 82 Talking about being late or in a hurry.
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es jueves. La fecha es el 30 de enero
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/17 – 2/20.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Yo estoy nerviosa cuando toco el violín.. Ella está cansada después que practica deportes.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Las palabras interrogativas
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Yo nosotros Tú Vosotros Él Ella Ud Ellos Ellas Uds.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
1 Las Palabras Interrogativas 2 Todas las palabras interrogativas…  ¿Quién? / ¿Quiénes?  ¿Qué?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?/ ¿Adónde?/ ¿De dónde?  ¿Por qué?
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
¿Cómo estás? Nombre y apellido Información Amigos FotosMapa Me gusta Actividad Publicar.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Hazlo Ahora.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
Spanish II Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre En tres frases, responde a esta pregunta: ¿Que es tu rutina diaria?
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Asking questions CategoriesInterrogatives PeopleQuién?Con quién? LocationDónde?Adónde?De dónde? Things or actionsQuéCuálCuántos?/Cuántas? ReasonPor qué?
Teach me how to conjugate
Transcripción de la presentación:

Spanish II Week 24

Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4. Tú

Pregunta del Día Pregunta: ¿Cómo te sientes hoy? Respuesta: Estoy/tengo_______ porque ______.

ANUNCIOS

¿Cómo están tus amigos? At school your friends are always venting to you about their feelings! You are basically considered the therapist of your friend group.

Daniel

Kaitlin

Harry

Tara

Emily

Ron

Standard: In Spanish, engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. Objective: I can write a narrative about how I’m feeling/how someone else is feeling in Spanish. Overall goal (Intermediate mid) Today’s goal Objetivo

Palabras de Transición 2.0 por ejemplo al prinicipio mientras a veces siempre la mayoría del tiempo durante muchas veces nunca for example at first while sometimes always most of the time during many times never

Use the photos to write sentences using the new transition words! 1)Always 2)Never 3) Sometimes

Hacer un Comic Strip Create a comic strip that shows multiple people talking about how they feel. – In Spanish – Complete sentences – Use feelings/body/sickness vocabulary At least 1 question At least 1 feeling/emotion At least 1 transition words At least 1 reasons

Ejemplo Quieres aprender español? NO!

Me gusta comer Skittles. No me siento bien. ¿Cómo están? Yo estoy content o, pero él está enfermo. Está enfermo porque come muchos skittles.

Para Empezar 17 de febrero Respond to the following question: ¿Cómo está la chica?

Pregunta del Día Pregunta: ¿Por qué te gusta/no te gusta escuela? Respuesta: Me gusta/No me gusta escuela porque _____.

ANUNCIOS

Para Empezar 18 de febrero Translate the following sentences: 1) Tengo sueño porque no he dormido. 2) Estoy enojado porque tengo hambre.

Pregunta del Día Pregunta: ¿Cómo estás? Respuesta:

Para Empezar 19 de febrero Use the pictures below to talk about how you’re feeling in the “yo” form and include a reason why. 1) 2)3)