EL CONSUMIDOR HISPANO Meghan Thompson. El consumidor hispano  Subtítulos en español en corporaciones mejores en los Estados Unidos  Walmart/ Target.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Expresiones negativas y afirmativas: los indefinidos
Advertisements

Pero; Sino; Sino que. Pero = but Sino = not this but that instead but on the contrary Sino que = contrast of verbs that are not in the infinitive form.
(and a bit of –er & -ir too!)
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Present Progressive.
LAS PALABRAS INTEROGATIVAS
Los verbos estar y ser “to be”
Aim: To review the present subjunctive of regular verbs
Apps de hoy: Evernote, Skitch
Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
REPASEMOS LA TAREA CONTESTE (en oraciones completas) las preguntas del ejercicio 7 en la página 57.
In Lesson 2, you learned how to form the present tense of regular –ar verbs. The chart below contains the forms of the regular –ar verb trabajar, which.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
Repaso y preposiciones para el examen del Capítulo 4.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Telling Time.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Both Spanish and English have past participles. The past participles of English verbs.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
14.3 Past participles used as adjectives ANTE TODO  In Lección 5, you learned about present participles (estudiando).  Both Spanish and English have.
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
The verb “ser” To be.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Ser vs Estar Español 1 Sra. Martínez.
REPASEMOS LA TAREA SIGA trabajando en su presentación y en las fichas de apuntes (note cards) Estudiante __________Español nivel 4 Período ______ Fecha.
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
Direct Object Pronouns ¿Tú tocas el piano? Sí, yo lo toco todos los días. ¿Ustedes lavan los platos? Sí, nosotros los lavamos.
Digital Photography: Selfie Slides
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and.
Indirect Object Pronouns
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Me llamo Él Ella Paella. En el restaurante intención: To understand how to order from a Spanish menu martes cinco de febrero.
SABER VS. CONOCER TO KNOW. Saber and conocer can both be translated to the English verb: to know. But they are used in completely different situations.
Los verbos: interesar; aburrir; gustar/(encantar)
I can _____________ between __________ and ____________ actions. I can ______________ how to ____________ an AR verb in a complete sentence. I can ________.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved  Both Spanish and English have past participles. The past participles of English verbs.
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Pregunta Esencial: How do I use the verbs ‘saber’ and ‘conocer’ to talk about WHAT and WHOM I know? Tema: Conjugating ‘saber’ and ‘conocer’
En el cibercafé Unidad 7, Leccion 1 Esp. 2. La tecnología Vocabulario Nuevo.
The future tense (El futuro) Las nuevas microcomputadoras serán aún más pequeñas.
Los artículos definidos e indefinidos Los pronombres de sujeto y ser
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
The passive “se”. When is it used? To indicate some sort of action without indicating who performed the action *The passive SE is used when you are trying.
Saber y conocer To know. saber Yo sé Tú sabes Él. Ella, ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabeis Ellos, ellas, uds. saben.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Some Irregular Verbs. You have already learned how to conjugate regular –ar verbs in the present tense. Today you will learn how to conjugate the following.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Story Elements and Parts of Plot notes With example using the children’s story, Corduroy.
DOLER y SENTIRSE los apuntes Sra. Clauson– Espanol I.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Verb Review and Introduction to “estar”
Pero and sino Preview Pero and sino.
Transcripción de la presentación:

EL CONSUMIDOR HISPANO Meghan Thompson

El consumidor hispano  Subtítulos en español en corporaciones mejores en los Estados Unidos  Walmart/ Target  Home Depot/ Lowe’s  Best Buy/ Circuit City

?Por que?  Mi pregunta:  Son estas organizaciones tratan a ser “políticamente correcto” con la inclusión de los subtítulos españoles en sus signos, ?o están queriendo el dólar de los hispánicos?

El consumador hispano  El mercado hispano es uno de los segmentos de clientes de un crecimiento más rápido en los EE.UU.  La población aumento por 57% en el periodo  En 2006, la población hispano representó 12% de la población total de los EE.UU.  Su renta disponible de aproximadamente 650 mil millones

“Retail personality and the Hispanic consumer”  Un estudio realizada para identificar las características de la personalidad compradores hispanos atribuyen a los EE.UU  Enfoque personificación  “Individual people apply the concept of personality not only to other people, but also to organizations, thereby using personification as a metaphor.”  “A brand becomes a reflection of how a buyer wants to be perceived and at the same time, the identity of the brand must be in accordance with the buyer’s self image.”

?La respuesta?  Simplemente, las dos razones.  Si el medio ambiente de la tienda es acogedor y tiene por objeto servir y agradar a la población hispana, los clientes se sienten cómodos allí.  Además, hay mas posibilidades que la gente va a comprar más de estas tiendas, lo que significa que la empresa cosechando sus beneficios.

Montrul: El bilingüismo en Hispanoamérica  Comparación de signos en español vs. francés  El bilingüismo de elite  “… el bilingüismo de elite es visto como algo culturalmente valioso que abre puertas a foros internacionales y círculos distinguidos” (74).

Ignorancia contra bilingüismo  Montrul  “En tiendas como Walmart o Best Buy y en algunos supermercados casi todas las etiquetas de promoción de productos se encuentran en español y en inglés” (109).  Los comentarios a continuación su sumisión en el sitio  “You have some stores in Minnesota and Wisconsin that have both English and French, yet you don't complain about that.”

Montrul  “Además, al ser el español una lengua minoritaria en los Estados Principalmente asociada con la lengua de inmigrantes de clase obrera y baja– mucho de ellos ilegales…” (113).

En conclusion…  “… la presencia hispana causa sentimientos nacionalistas y antiinmigratorios entre los ciudadanos políticamente conservadores. El miedo para muchos es que el español reemplace al ingles” (124).  No importa el “delito” que se toma por hablantes nativos de ingles, los hispanos son una parte importante del mercado de los consumidores de la nación y que van a seguir comprando.

Obras citadas  "Lowe's Complaint - Spanish Signs - Aisle Signs." Lowe's Complaint - Spanish Signs - Aisle Signs. N.p., 10 Jan Web. 01 May  Fowler, Deborah C., Maria Elena Vazquez, and Deborah C. Fowler. "Retail Personality and the Hispanic Consumer: An Exploration of American Retailers." Managing Service Quality 16.2 (2006): Emerald. Web. 05 May  Montrul, Silvina. "El Espanol En Los Estados Unidos." El Bilinguismo En El Mundo Hispanohablante. Oxford: Wiley-Blackwell, Print.