Group reflextion Unidad 6 - Peru. -slides either have (1) opened sentence requiring a reflexion, (2) quote from English history requiring a connection.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español la memoria (2): cómo trabajarla bien en grupos.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
The Subjunctive in Adjective Clauses
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Las Palabras Interrogativas
Pr-pr.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
-AR, -ER and –IR Verbs.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Verbos Irregulares 5.2.
Empresa y Sociedad Tema 1. Teoría de la Empresa y de la Sociedad Dr. Antonio Lloret 17 de Enero de 2011.
Double Object Pronouns. What is a pronoun? Replaces the noun in the sentence. What are pronouns we know in Spanish? Subject Pronouns: Yo,tú, él, ella,
Interrogative words = question words
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Adverbs Mosaicos, p. 138.
GRAMÁTICAGRAMÁTICA Present tense of regular –ar, -er, -ir verbs.
Me llamo __________ Clase 7IM La fecha es el 9 de noviembre del 2011 Propósito # 19: ¿Conoces un país extranjero? Actividad Inicial: In the following sentences,
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
USUALLY, USED TO, DIDN’T USE TO, GET USED TO…..
In Lecciones 6–9, you learned the preterite tense
Pronombres Relativos El que, La que, Los que, Las que y Lo que.
The Subjunctive with Adverbial Conjunctions
El Verbo “GUSTAR” w/ I.O. clarifiers
Ser Vs. Estar SER vs. ESTAR Both SER and ESTAR mean to be. They are not to be used for the same situations. There are 2 acronyms that will help you when.
El Imperfecto Los Verbos en -ER/-IR. El Imperfecto Usos del Imperfecto: –Express habitual or repeated actions/events in the past –Actions without definite.
Direct and Indirect Object Pronouns
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Preterite VS Imperfect Spanish 2 Buen Viaje, p
Asking Questions Español I - p. 184.
Ser vs. Estar.
Saber and Conocer Saber and conocer both mean to know. They both also have irregular yo forms.
Tener “To Have” La clase de español I.
SABER Y CONOCER SABER Y CONOCER. SABER sé sabes sabe sabemos (sabéis) saben The verb saber is irregular in its yo form.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Los interrogativos.
El catorce de noviembre de dos mil once La lección de lunes: los infinitivos Tener + que + infinitive (to have to…) Deber + infinitive (to must…) Esperar.
Preterite with mental and emotional states
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
Original text in Spanish, unkown author. English translation by Luis Prada, Editor and Publisher of Brother Veritus Website, A New Humanity.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Uses of the Imperfect & Preterite
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
Srta. Forgue El 8 de febrero de 2011 Español II. Ahora mismo ¿Cómo fue el fin de semana? Habla por 5 minutos sobre lo que hiciste.
El infintivo vs. El gerundio The infinitive vs. The gerund!!!!!
Demonstrative Adjectives and Pronouns
¿Ser o Estar? The differences between two Spanish verbs that both mean to be.
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Interrogativos Capitulo 4A.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Los complementos directos, y los pronombres de complemento directo Direct Objects and Direct Object Pronouns.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
¡Error! Las respuestas de las traducciones. #1 Hay muchas cosas que tengo que hacer antes de salir.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Grammar Point: Direct Object Pronouns
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
ESTAR = TO BE 2.3 Vistas Las páginas Review of the verb “estar” in the present tense Yo estoyNosotros estamos Tú estásVosotros estáis Ud. estáUds.
Saquen la tarea p. 60 (inténtalo) Ustedes están en la clase 2. José ______ en la biblioteca. 3.Yo _______ bien, gracias 4.Nosotros ________ en la.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Cláusulas condicionales con si contrarias a la realidad actual
La práctica de las palabras interrogativas en español. All interrogative words have a written accent in Spanish. There is an upside-down question mark.
Transcripción de la presentación:

Group reflextion Unidad 6 - Peru

-slides either have (1) opened sentence requiring a reflexion, (2) quote from English history requiring a connection from movie, (3) movie comprehension question

ROUND TABLE REVIEW Direcciones Pon las tarjetas patas arriba en los pupitres Altérnate con tu grupo en escoger una y hablar. Ten una conversación sobre el tema en el grupo. La próxima persona sigue escogiendo una tarjeta hasta que el grupo ha contestado todas. TRES TIPOS DE TARJETAS…

Hasta ahora, me impresiona… porque…

Mientras que yo leía sobre el Perú (o miraba la película), yo entendí…

… me intriga(n), porque…

… me interesa(n), porque...

Me pregunto…

Hasta ahora, una cosa que he aprendido es…

Una cosa que me he fijado es… (fijarse = to notice)

Algo que necesito recordar hasta ahora es…

Da evidencia de la película en español… As a result of a series of clandestine meetings, Sendero Luminoso officials established a military school to teach young recruits military tactics and weaponry use

Da evidencia de la película en español…Presidente Gonzalo played the role of all- powerful military and spiritual leader of his organization; …Sendero Luminoso was organized as a hierarchical cult…

Da evidencia de la película en español…Initially, S.L. targeted local authorities (mayors, governors, …) …

Da evidencia de la película en español…Harsh tactics were an integral step in their operation and its skillful propaganda were employed to engage those…who were experiencing degrees of injustice…

Da evidencia de la película en español… …the government found it difficult to distinguish between a Sendero Luminoso member and an ordinary inhabitant of the Altiplano…

Da evidencia de la película en español… In 1983, President Belaúnde announced a 60-day national state of emergency, in which he suspended civil liberties and gave the police broad powers to seize suspected guerrillas…

Da evidencia de la película en español… Sendero Luminoso imposed puritanical regulations that outlawed fiestas and prohibited drinking as part of a strategy of strong-arming local populations into submission…

Da evidencia de la película en español… The revolution based itself mainly in the rural areas…where it carried out the bulk of its activities. The countrys armed forces did not have the necessary physical presence to allow it to deploy against the revolutionary forces…giving the Sendero Luminoso the opportunity to freely wage an effective guerrilla war against enemies.

Da evidencia de la película en español… There is no doubt that the average Peruvian often experienced traumatic brutality from both government forces and the Shining Path.

Da evidencia de la película en español… Shining Path singled out the poor, indigenous populations, whose interests it disingenuously claimed to have at heart.

¿Quiénes son las personas en las fotos en el muro de lodo al principio y al final de la película?

¿Qué piensas de la abuela ciega? ¿Cuál es la intención del director de la película?

¿Cómo es el personaje de Fermín?

¿Por qué dice la madre que deben estar agradecidos por vivir con Fermín?

¿Qué sucede cuando Juan y Pacho se meten las narices en los asuntos de Fermín? ¿Qué le sucede a Juan poco después? ¿Por qué?

¿Cuáles cosas empieza a entender Juan? ¿Cuáles métodos usan Wilmer y Carmen para atraer a Juan a la misión del S.L.?

¿Qué aprendemos de la familia de Modesto? ¿Cuál es el destino de Modesto?

¿Qué sucede durante el juicio popular? ¿Quién vive y quien muere durante el conflicto entre los ronderos y los senderistas? ¿Quién llora?

Las relaciones entre los jóvenes: ¿Cuáles paralelismos vemos en las amistades entre Juan y Pacho/Rosita y Juan y Modesto/Yeni?

¿En cuales maneras vemos la idea de resistencia por parte de Juan, el pueblo, Fermin, la madre, los ronderos, y los senderistas?