En el Hotel martes, el diecisiete de enero To recap on different types of accommodation To name different types of rooms To act out a conversation about.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El hotel de las estrellas Write down the booking of a room for each celebrity Hola,Me llamo David y quisiera una habitación con cama de matrimonio,con.
Advertisements

Making complaints in a hotel GCSE Spanish
Unidad 11 - Español 4H En el hotel. ¿Adónde pasar la noche? b un hotel de lujo b un hotel barato pero cómodo b una posada, un hostal (inn) b una pensión.
En el Hotel.
Objectives: By the end of the lesson you will be able to: Book an hotel room. Book an hotel room. To ask questions about the facilities. To ask questions.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
¿Qué vamos a estudiar hoy?.
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
English Lesson 5.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Classroom Expressions
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
WALT: BOOKIN ACCOMMODATION WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF:DESCRIBING TYPE OF ACCOMMODATION YOU WANT TO BOOK/giving.
I’d like a room for four nights Q U H P C N Ask if the room has a shower T U D Find out how much breakfast costs C C E D Say you’d like a room with one.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling Time.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
En El Hotel ¿Qué quiere? Buenos días ¿Tiene una habitación?
Diario 72 español 3 enero Habla con un amigo de… ¿Qué hiciste durante la vacación? ¿Con quién celebraste las fiestas? ¿Qué comiste durante el Día.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Explain to the person next to you... 1)what the preterite tense means 2)how to form an –ar verb 3)how to form an –er or –ir verb 4)what the key irregulars.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
English Lesson 3.
Objetivo: To be able to say how long something has been going on When something has been going on for a period of time and is still going on: I have been.
ROLE-PLAY OVERLAP You are booking a room in a hotel (you start) For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Ea para tres.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 1 – 8/11 – 8/15.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Survival Spanish – SPA II y III
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Hoy es jueves el 11de diciembre Espa ñol 1 6˚. Para empezar Hoy es lunes el 15 de septiembre Hoy es lunes el 15 de septiembre Answer the questions below….
En El Hotel. Buenos días ¿ En qué puedo ayudarle?
La receptionista Los clientes (customers) (the friendly receptionist)
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Los Hoteles.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ORDINARY LIFE. A person stopping a taxi: - Stop please! Could you take me to anyway? + Sure, where do you want to go? - To Oxford Street, please. + Of.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Calentamiento Lunes, el 28 de septiembre Using your vocabulary words on Page 15, answer the following questions: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha?
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Target: talks about chores using inf phrases Target: talks about chores using inf phrases (Ana y yo) (los gemelos) (yo) Contesten las preguntas usando.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
¿Qué hora es? What time is it? Srta. Kudrak, Español I.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Roleplay 3 El hotel. Background information You booked a room with a balcony and sea views in Alicante. When you arrive at the hotel, you find that your.
If you won the lottery, what would you do?
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Quejas en el Hotel To be able to make a complain in an hotel Grammar: The Imperfect Tense Learning Objectives Skills: Assessment: 2 minute sketch to.
Situación 3 – El Hotel With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Transcripción de la presentación:

En el Hotel martes, el diecisiete de enero

To recap on different types of accommodation To name different types of rooms To act out a conversation about booking a room using my Spanish speaking skills To be able to write a formal letter to an hotel booking accommodation Learning Objectives

cama llave adultos reservar individual niño baño quiero llegar habitación costa vista ducha hostal precio aire-acondicionado En el Hotel: Key Vocabulary adultos aire-acondicionado baño cama costa ducha habitacion individual hostal llave llegar niño precio quiero reservar vista

abc d e f g h i j k En el Hotel

Empareja los dibujos con la letra apropriada (a-k) 1. para una noche 2. una habitacion individual 3. con ducha 4. con vista al mar 5. con baño 6. con balcón 7. con conexion al internet 8. una habitacion doble 9. con television 10. con telefono ACTIVIDAD 1: Prueba de Vocabulario 11. con aire acondicionado

Empareja los dibujos con la letra apropriada (a-k) 1. para una noche 2. una habitacion individual 3. con ducha 4. con vista al mar 5. con baño 6. con balcón 7. con conexion al internet 8. una habitacion doble 9. con television 10. con telefono ACTIVIDAD 1: Prueba de Vocabulario 11. con aire acondicionado a j b d e f g h i k c

Quisiera reservar… una habitación doble una habitación individual con vista al mar con balcón con bañocon ducha

Quisiera reservar…. una habitación doble una habitación individual con teléfonocon televisioncon conexion al Internet con aire- acondicionado

abc d e

Módulo 5. Pupil book p CD2 tracks Reservas y llegadas p.70-1 Tipo de alojamiento¿para cuántas noches?Otros detalles Cinco turistas estan buscando alojamiento. ¿ Que quiere cada uno?

Two double rooms – 3 nights – hotel in town centre. One single room – 3 nights – guesthouse close to motorway. A double room and two single rooms – 4 nights – hotel with swimming pool. A double room and room for 3 – 1 night – close to airport. A double room – 1 week – hotel or apartment in town centre; quiet. Cinco turistas estan buscando alojamiento. ¿ Que quiere cada uno?

two double rooms with Internet access Is there air conditioning and a swimming pool I’d like to reserve Id like a quiet room for 5 nites please three single rooms close to the city centre with a sea view I’d like to reserve a room with a telephone and a balcony There are five of us (We are 5) We are going to arrive on the 10 th of August

Oficina de Turismo, dígame… Say you’d like to book two rooms in a hostel ¿Para qué fechas? Ask how much they cost and if they have a sea view Las habitaciones con baño cuestan 50 euros y tienes vistas al mar. Las habitaciones sin baño cuestan 40 euros You are going to arrive on the 23/9 and leave on the 27th ¿Quiere habitaciones con baño o sin baño? Say OK. That’s fine and ask about other facilities they have. Quiero reservar dos habitaciones en un albergue Vamos a llegar el 23 de septiembre y salir el dia 27 ¿Cuanto cuestan y me puede decir si hay vista al mar? Vale. Esta bien. ¿Que otras facilidades tiene su hotel?

Oficina de Turismo, dígame ¿Para que fechas? 23 / 9 – 27 / 9 ¿Quiere habitaciones con baño o sin baño? ¿ ? y hay Las habitaciones con baño cuestan 50 euros y tienen vistas al mar. Las habitaciones sin baño cuestan 40 euros Say you want to reserve and ask what other facilities they have

Lee la carta y contesta a las preguntas

Are you now able to….? I still feel unsure. I need some more help to understand. I feel ok. I need to do some more work to check my understanding. I am happy and feel I understand and can explain the main points. Keywords: Correctly name 19 items of clothing in Spanish? Identify masculine and singular words based on their endings? Say and write what you wear on different occasions using the verb “llevar? Ask the price of clothes and comparing prices?

doblesdosreservarquisiera adultosysomosniña eldediezllegaremos dosqueremoshotelen Quisierareservardosdobleshabitaciones unados Somosdosadultosy unaniña llegaremos eldiezjulio de julio pasarsusemanas pasardossemanasQueremos en suhotel Mepuededecircuándosecomidas sirvenlas mepuededecircuándosecomidassirvenlas Hayun centro comercial cerca del hotel? Hayuncentro comercialcercadelhotel?

¿Cómo se dice en español? 1. Dear sir/madam 1. Estimado señor/Estimada señora 2. I would like to reserve 2. Quisiera reservar 3. There are 4 of us: two adults and two children 3. Somos cuatro personas: dos adultos y dos niños. 4. We would like, if possible, rooms with a balcony and sea views. 4. Quisiéramos, si es posible, habitaciones con balcón y vistas al mar. 5. We want to spend two weeks in your hotel, from the 2 nd to the 16 th August. 5. Queremos pasar dos semanas en su hotel, del 2 al 16 agosto.

¿Cómo se dice en español? 6. Can I request that you let me know the prices of half and full board? 6. Le ruego que me comunique los precios de media pensión y pensión completa. 7. Can I also request that you send me a brochure about the region. 7. También le ruego que me mande un folleto sobre la región. 8. Are there shops near the hotel? 8. ¿Hay tiendas cerca del hotel? 9. Is it possible to have rooms with access to the internet? 10. ¿Me puede decir hasta qué hora está abierto el restaurante? 9. ¿Es posible tener habitaciones con acceso a Internet? 10. Can you tell what time the restaurant is open until?

Escribe una carta formal al Hotel Mulia

Instalaciones del Hotel La recepción Una piscina Un restaurante/un comedor Un ascensor Una discotecaUn bar Un aparcamiento Un cambio de moneda Un gimnasio Un salón

una parcela… para una tiendapara una caravana para cuatro días ¿ Tienes…?

Módulo 5. Pupil book p CD2 tracks Reservas y llegadas p turistas están buscando alojamiento. ¿Qué quiere cada uno? Tipo de alojamiento¿para cuántas noches?Otros detalles Escucha las conversaciones (1-5). ¿Cuál es el problema y la solución en cada caso? El problemala solución

Leer 2d

En la Recepción

Módulo 5. Pupil book p CD2 tracks En la recepción Escucha la conversación. Rellena los espacios con las palabras que faltan. Escucha las conversaciones (1-4). Apunta el problema. El problema Empleada Cliente Empleada Cliente Empleada Cliente Empleada Cliente Empleada Cliente Empleada Cliente Empleada Cliente Buenos días. He reservado una habitación ________ ¿Su nombre, por favor? Puig. ¿Cómo se deletrea? P-U-I-G Muy bien. ________ 202 ¿Dónde está? Está en la segunda planta. Coja el _________ que está a mano derecha. ¿A qué hora se __________ las comidas? Se sirve el ___________ entre las siete y las nueve, la comida entre la una y las tres y la cena entre las nueve y las once. Gracias Su pasaporte por favor, y ¿quiere _________aquí? Vale.

Conversación In pairs create a conversation replacing the underlined phrases for example... “Una habitación doble” could be changed to “una habitación individual”