HAZLO AHORA Tienes 3 minutos. Escribe 3 actividades que hacia cuando era niño/a en frases completas EN Inglés. (Write 3 activities you did when you were.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Advertisements

Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
El Imperfecto y El Pretérito
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
GRAMÁTICA El Imperfecto The Imperfect You already know how to talk about the past by using the preterit tense. Today you will learn about the imperfect,
What is the Imperfect? The imperfect is a form of the past tense that is used when an action: – Used to happen – Happened repeatedly or habitually – Happened.
Spanish 2 Vocabulario Cuando éramos niños
El Pretérito o El Imperfecto. Las Diferencias Both the preterit and the imperfect are used to talk about the past How do we know which one to use? These.
El Imperfecto The Imperfect Past Tense. 3 rules for using the imperfect : 1.The imperfect is used for actions that were repeated habitually or … a) Cuando.
Hoy es lunes. Es el 15 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA   ¿Cómo.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
¿¿Con qué jugabas de pequeño?
Preguntas con el verbo “hacer”
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
El imperfecto.
El Imperfecto Por la Señora Fragoso.
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
The other past tense Señora Haldenwang.  The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly. Ejemplo: Yo caminaba cada.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Juego de traducción en filas
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
The Imperfect Tense: Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended at a definite.
Objetivo: to state how often we do things.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
¡Buenos días! Objetivos: To understand how to use the imperfect continuous!
The Preterite of –ar verbs
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
Calentamiento Dibuja una foto para cada oración 1)Yo nado en la piscina en el verano 2) Nosotros vamos al centro commercial este fin de semana 3) Mi hermana.
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
Español II, lunes, el 31 de marzo
Razones para el uso del Imperfecto
Preterite vs. Imperfect (Part II)
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
Test today No ALC Bienvenida.. Bienvenida Hoy es miércoles el 27 de marzo, 2013 ¿Cómo se dice sea shell en español?
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Possessive adj. and.
The Imperfect Tense. Imperfect Tense Endings “-AR” VERBS -aba -abas -aba -ábamos -abais -aban.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
El Imperfecto Los Verbos en -AR.
Hazlo Ahora.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Grupo BIP – Yo no te pido la luna. el triciclo.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English. 1)Anoche, yo comí con mi familia. 2)Cuando yo era niña, siempre comía con mi familia.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Imperfect To talk about what you used to do or what you were like in the past use the imperfect.
Jeopardy Preguntas generales Formación Llenar el blanco Frases ¿Qué tiempo? Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final.
The Imperfect Tense E L IMPERFECTO. Remember the Preterite Tense.
LAS VACACIONES GRAMÁTICA: EL PRETÉRITO LOS OBJETOS DIRECTOS Capítulo 7.
ESPAÑOL 2, el 25 de abril. ¡Siéntate donde tú quieres! Pueden escoger sus sillas para hoy.
Past tense.  The imperfect is used to tell:  what someone used to do  what things were like  how things used to be De niña, vivía en las afueras de.
Billete de entrada Hoy 29/9 Ayer? Mañana? ¿Cuántos años tienes tú? What do you think tiene and él mean when you read the sentences? – ¿Cuántos años tiene.
25 DE FEBRERO. Warm-Up #85 Complete the sentence with a vocab term or phrase. Write out the sentence. 1. De niño(a), soñaba con ser El día de mi.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
El imperfecto Los verbos regulares ¿Recuerdas? You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael.
Capítulo 4A Pre-Quiz Vocabulary Worksheet A.Los sinónimos. Llena en blanco las palabras o frases apropiadas del vocabulario que se parecen a las indicadas.
El imperfecto Los verbos -AR. El pasado Hay dos tiempos principales que se refieren al PASADO: »El pretérito »El imperfecto.
SER y ESTAR Con un/a compañero/a, decide si “TO BE” en cada frase es SER o ESTAR y por qué. Ejemplo: Hoy es / está el 28 de marzo  es because I see it.
Vámonos Write out the following sentences in Spanish and English.
Transcripción de la presentación:

HAZLO AHORA Tienes 3 minutos. Escribe 3 actividades que hacia cuando era niño/a en frases completas EN Inglés. (Write 3 activities you did when you were a child in COMPLETE sentences, in English) Lista tres actividades más que quieres aprender a decir en Español. (List three more activities you want to learn how to say in Spanish)

Hazlo: el 5 de febrero del 2015 El juguete y el juego del día: En Ecuador hay el juego de los zancos. Se hacían competencias de zancos en los barrios, y los más hábiles (able) que podían mantenerse de pie eran los ganadores, había que tener equilibrio para no caerse (fall). Las competencias consistían en de subirse a las veredas (sidewalk/pavement), correr y trepar (climb) las lomas (hills). Read and then answer: 1.What is it called? 2.How is it played? 3.Is it similar to anything from your youth? **Cognates are underlined see if you can figure out what they mean.

How you think the word is spelled How the word is actually spelled Dibujo

Juguetes

Cuerda de saltar

La muñeca

El muñeco

El triciclo

Para discutir lo que hacías.

Coleccionar

Molestar

Pelearse

Saltar la cuerda

Jugar videojuegos

Para explicar las acciones

De vez en cuando From time to time

Mentir

Por lo general in general

Portarse bien

Portarse mal

El vecino

Describir como eras

Atlético/a

Creativo/a

Consentido/a

Generoso/a

Tímido/a

Travieso/a

Palabras útiles

A menudo= often cada día= every day cada año= every year con frecuencia= frequently en aquella época= at that time frecuentemente= frequently muchas veces= many times todo el tiempo= all the time varias veces= several times

Boleto de salida ESCUCHA

Arregla (Correct) los errors. 5 minutos Ojo!!! Es el pretérito! 1.Yo fue a casa. 2.¿Que hizo tu anoche? 3.Yo cantaron anoche. 4.Ellos dije hola ayer. 5.Yo y mi amigos fui al McDonald’s.

Person 1: ¿De niño(a) con que preferías jugar? Person 2: Yo prefería jugar con ______________.

Person 1: ¿Cómo eras? Person 2: Yo era _____________.

A hablar Person 1: ¿De niño(a) con que preferías jugar? Person 2: Yo prefería jugar con ______________. O Person 1: ¿Cómo eras? Person 2: Yo era _____________. O Person 1: ¿Qué hacías? Person 2: Yo ________. (ar verb ending –aba; er/ir verb ending –ía)

Boleto de salida Escucha las palabras que tu maestra dice y trata de escribirla como la oyes Escucha la pregunta de tu maestro y trata de responder a la pregunta *trata= try

Tarea Tarea--practica de vocabulario para mañana. Prueba de vocabulario el próximo viernes