April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

El pretérito: verbos irregulares La Forma Correcta.
Español 2 20 de noviembre de 2013.
PART 4 – Practice with the irregulars Complete the questions on your NOTES handout.
Avancemos 2 – U4L2 Irregular Preterites – J Verbs.
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Español II, miércoles, el 23 de abril
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Injury narratives El 20 de noviembre.
Talking about your aches and pains The words duele and duelen come from the verb doler Doler is a verb similar to gustar – you use the third person singular.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 21 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.los calcetines largos e.devolvemos Match each.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish I 1B Day 30.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Spanish 3. Referencias Prentice Hall Realidades 3 pages 19, 30, and 31.
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Week 10 March 14 – March 18 chapter 5 Spanish 2 Sr. Muir.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
If you won the lottery, what would you do?
Week 18 Spanish II. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.
Week 11 March 21 – March 25 chapter 5B Spanish 2 Sr. Muir.
DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.
Review of irregular preterit verbs The verbs venir, poner, decir, and traer follow a pattern in the preterite that is similar to that of estar, poder,
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Nov 17- Nov 21. Para Empezar- 17 de noviembre Traduce al español 1.Did you serve them the drinks? 2.I didn’t receive the letter. 3.I didn’t hang the pictures.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Basic review: pronouns
Transcripción de la presentación:

April 13- april 17 Spanish II

Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer me torcí el tobillo. 4.Doctora, me duele la espalda. 5.Me caí y me lastimé el codo.

Using irregular preterite verbs Write 3 sentences(21 sentences total) for each irregular verb AND use a vocabulary word from your vocabulary sheet. Underline the verb and circle the vocabulary word in each sentence. Example: La niña le dijo al doctor que le dolía su cuello. Yo le dije a mi esposo ¿Qué te pasó? Ayer estuve comprando pastillas para el dolor de cabeza.

Para Empezar- 14 de abril Translate to English: 1.La enfermera me puso una inyección. 2.Tuve que usar muletas por una semana. 3.Tomé unas pastillas para el dolor. 4. La niña le dijo al doctor que le dolía su cuello. 5. Yo le dije a mi esposo ¿Qué te pasó?

Mi programa favorito Follow the model from the previous activity to retell an episode of your favorite TV show in a story board format. Make sure to use 10 key vocabulary words and verbs in the preterite tense. Underline the verbs.

Mi programa favorito: Sharing A)With a partner exchange your favorite program- B) Write down in Spanish 5 questions you have about your partners TV show and have him/her answer them for you- write down the answers.

Para empezar: 15 de abril

Write down 5 of your own sentences as if you were the paramedic reporting what the patients were doing when they got hurt.

Para empezar- 16 de abril

Know the meaning and conjugation in the preterite form of the verbs: Decir- to say Estar- to be Poder- to be able to Tener- to have Traer- to bring Venir- to come

Test Study Guide: Follow these next activities to practice for the test on Friday.

Para Empezar- 17 de abril

Grammar and Vocabulary Exam 5B New Vocabulary words 5A

With a partner choose 5 sports. Imagine that your partner and yourself assisted to these five sport events and you both witnessed a series of injuries. For each sport write down 3 sentences of the events that were occurring when an injury occurred. Example: Alec estaba comiendo un perro caliente cuando la pelota le pegó en la cara.