Lección 13: La Naturaleza. I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Esp 1 31/8/12 Hoy es el treinta y uno de agosto.
Advertisements

Para empezar Hoy es martes el treinta de octubre
Los países hispanohablantes
Hoy es lunes, el 11 de marzo 1.Peru is a well-known country. 2. Peru is in South America (América del Sur) 3. The independence of Peru is in El Perú.
4A – Adjectives of nationality. There are 3 types  1. ending in an –o in the masculine singular  2. ending in an –e in the masculine singular  3. ending.
Los Países Hispano-Hablantes,
Origin, nacionality, likes and dislikes
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
Telling Time.
D/F: El 24 de enero Unidad 5, lección 1
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
MORE CONVERSATION TOOLS
The verb “ser” To be.
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
El Mundo Hispano Señorita Parreira el 28 de agosto de 2013.
Do Now Como se dice… en español? (How do you say…in Spanish?)
$100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Los Países Hispano-Hablantes, Las Capitales & Los Continentes
Me llamo __________ Clase 802 La fecha es el primero de junio del 2015
Los países hispanohablantes Spanish-Speaking Countries.
¿verdadero o falso? Spanish is only spoken in Spain.
Propósito 68:Vamos a pasear por el mundo hispano
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Actividad Inicial: Look at the map and answer the questions:
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
Capitales hispanohablantes
El Espa ñ ol The 10 most spoken languages The formula used to calculate the importance of each language 1. Number of primary speakers: max. 4 points.
Español I: La Geografía
Hola ¡Buenos Días! Hoy es el VIERNES el 28 de agosto.
CURRENCY. What is Currency? Currency is the money the government and the people use within a given country Every country has their own type of currency.
ESCRIBAMOS! LET’S WRITE!. LET’S FIGURE SOMETHING OUT FIRST… CAN YOU NAME ALL 21 SPANISH SPEAKING COUNTRIES? CAN YOU IDENTIFY WHERE THEY ARE ON A MAP?
Prueba de práctica #1.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
Español II Señora Rushing Salón 125. Hoy es martes, el 25 de agosto de Why are you taking Spanish? 2.How often will you have quizzes or tests?
Latin America review. Who were defeated by the Spanish conquistador Francisco Pizarro? Inca Inca.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
The countries of South America There are nine countries in South America that speak Spanish.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
Hoy es viernes el veintiocho de agosto de dos mil quince. White Board Calentamiento: Translate to Spanish: 1.I like golf. 2.You like volleyball. 3.I don’t.
Capital and Country Review Spanish 1. I will give the country…. The next slide will have the capital….
Countries of the world where Spanish is their official language How many? 21.
Preparacion : Hoy es lunes 20 de Octubre. ¿Qué día es hoy? What day is today? Hoy es ______Today is ______ ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? Ayer.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Where do they speak Spanish? Spanish 01 September 2013 Pgs 6 and 7.
A Diverse World: Appearances aren’t always what they seem A Diverse World: Appearances aren’t always what they seem Spanish Club Awareness Powerpoint.
Pregunta Esencial: 1 – 8/5/14 - What is the Pregunta Esencial? Why am I doing it? What language will it be in tomorrow? What is SLO? (Don’t forget to DATE.
Los Mapas y Los Números Para Empezar. Directions You will visit map posters hanging on the walls. Your job is to write out the number (spelled correctly!)
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
¡Escoja una categoría! You will be given the answer. You must give the correct question. Haga “click” aquí para empezar.
La Naturaleza Diarios Español 3. Diario 39 A.B.C.D. E.F.G.H.
Cultura Vocabulario Chapter Vocabulary Objectives Identifying people by nationalities Asking and telling where you are from.
10 pts. Due 8/20/15.  México. *La Ciudad de México/ *México D.F.
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Hoy es martes, el 8 de agosto
Señorita Murano profesora entrenadora hermana hija amiga atleta
El Mundo Hispano.
MAP OF LATIN AMERICA Where is BRAZIL?
El Calendario en español
Los Países Hispanohablantes
Hoy es martes el 6 de diciembre
White Board 8/11/2015 Bellwork: Name a Spanish-speaking country you would like to visit and why. Guiding Question: Why is it important to communicate in.
Hoy es martes el dieciocho de septiembre
Where are you from? ¿De dónde es él? ¿De dónde eres?
How many countries speak Spanish?.
Es de la República Dominicana.
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Lección 13: La Naturaleza

I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay Costa Rica Honduras Argentina República Dominicana Colombia Ecuador Puerto Rico Perú Bolivia

I. ¿Cómo es la naturaleza del pais? Consideren el vocabulario de la unidad. Busque información sobre la naturaleza de su pais. ¿Qué hay en el pais? ¿Hay un bosque tropical? ¿unas montañas? ¿un volcán? ¿Cuáles son los lagos y ríos más signíficantes del pais? ¿Hay un desierto? Mencionen las plantas, flores, y árboles comunes en este pais.

II. Los animales Consideren el vocabulario de la unidad. Busquen información sobre los animales nativos del pais. ¿Cuáles especies de animales viven en el pais? ¿Dónde viven? Mencionen los animales y busquen fotos. Indiquen los regiones específicos en que viven.

III. El medio ambiente Consideren el vocabulario de la unidad. Busquen información sobre los problemas ecológicos del pais. ¿Hay deforestación? ¿Contaminación? ¿Están los animales en peligro de extinción? ¿Sufre este pais los efectos del calentamiento global? Presenten los problemas a la clase.

IV. Soluciones Consideren el vocabulario de la unidad. ¿Qué soluciones puedes ofrecer para los problemas ecológicos del pais? ¿Qué recomiendan? ¿Qué sugieren? ¿Qué es necesario que hagan para resolver los problemas y proteger la naturaleza y los animales del pais?

Soluciones/ Recomendaciones 1. Start with a verb of will/ influence or an impersonal expression. (Recomendamos que… Sugerimos que…Es importante que, etc.) 2. After the “que”, state who you want, recommend, suggest does something. 3. State what you recommend (suggest, etc.) that they do using a verb in the subjunctive. Recomendamos que la gente recicle más materiales. Es necesario que el gobierno haga leyes para proteger las ballenas.

Assignment Targets : Target: 1.La NaturalezaI can present this information using Spanish, with practiced pronunciation, a creative and appealing visual, documented research sources, on time and with a clear, organized presentation. This looks great and I sound great! I can describe the natural elements of a region. I know the vocabulary for the major natural elements. I know the location of this content on the map. My content is correct and research-based. I have some good information but it appears that I haven’t done much research. My Spanish is difficult to understand. I have no idea where I got the info. My visual indicates a lack of effort. I used class time poorly and needed additional time. My presentation is disorganized. 2. Los Animales I can talk about animals that are native to the country, including where they live. My content is research-based. I have included photos of the animals. 3. El Medio ambiente I am knowledgeable about a significant ecological problem of this country and its cause. My statements are researched based. I have included photos of the problem. 4. Soluciones I am able to propose (suggest, recommend) solutions to the ecological problems in this region. My solutions are viable and based on the vocabulary from our unit.