#ENGLISH 4º ESO – PABLO VI.  What did you do?  Did you travel? Did you stay at home? Did you meet your friends/family?  How did you have fun ?  Who.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Advertisements

¿Quién eres? Who are you?.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Asking for and giving opinions; giving advice 3.4.1
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
ALC 76 Hoy es miércoles el 25 de abril de Match the columns.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calimiento- el 19 de febrero Escribe la palabra… Write the correct vocabulary word next to the picture.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
Definite & indefinite articles
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Lunes el 28 de noviembrePreparación para el examen objetivo: estar preparados para la preparación para el examen as tapas Me habría Por lo Era más limpio.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Daily Routine Assessment-Monday!
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
DO NOW: Solve each math problem
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Daily Routine Assessment-Monday!
Los verbos Saber y Conocer The verbs Saber & Conocer.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Date. La Pregunta:  ¿Qué día es hoy?  What day is today? La Respuesta:  Hoy es…  Today is…
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Preterit Regular Questions and answers AR/ER/IR verbs.
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
Community & Neighborhood Essay Common Errors. Con mi conmigo = with me contigo= with you (tú)
Spanish IV Essay: una carta de amor common errors.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Palabras interrogativas Question Words. Palabras interrogativas Question words are used to request information. ALL question words have written accents.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Hace Time Expressions p.32.
Transcripción de la presentación:

#ENGLISH 4º ESO – PABLO VI

 What did you do?  Did you travel? Did you stay at home? Did you meet your friends/family?  How did you have fun ?  Who did you have dinner with? Did you help cooking?  How did you prepare the birth of Jesus, the best gift ?

 What did you get?  Can you tell the approximate amount of money or price?  How many presents / gifts did you get?  Did you get more than last year? What do you think?  Presents: MP3/4, CD, DVDs, Mobile Phone (Case), Laptop, Tablet, Clothes, Sweets, Perfume, Deodorant, Games for the Xbox/PSP, books, skateboards, Camera, Ipad, E- book, Itunes card, Makeup, Watch, Scarf, Calender, …

 Opiniones de los alumnos:  Aspectos positivos: qué mantendría  Aspectos negativos: qué se puede mejorar  Sugerencias  Comentarios en la sesión de evaluación: fechas, ideas, propuestas, delegado, etc.CONCLUSIONES

 Aspectos positivos: (qué mantendría)  Disposición de la clase.  Actividades en clase: música, exposición oral y práctica;  Criterios de calificación  Aspectos negativos: (qué se puede mejorar)  Esfuerzo en el trabajo de casa  Álvaro puso el examen y no estuvo el día del examen, ni lo corrigió.  Hablar menos en clase.  Sugerencias  Dar más importancia al examen oral.  Una hora a la semana para hablar en inglés.

 SIMULACRO Mock Exam: 19th February 2016  EXAMS: Written & Oral  First two weeks of March (17 Marzo, EVAL)  Ingleses vienen del 6 al 12 de febrero; y nuestro Colegio viaja del 16 al 23 de abril.  Objetivo: ¿Mejorar mi nota de la 1ª EVAL? ¿Aprobar? …  ¿Propósitos para el 2016, amenazas y fortalezas?  2HA (Cerebro dividido) 2HA

 2nd TERM  2nd TERM : ◦ Unit 4: LET’S GO.  What kind of winter sports do people do?  Be going to – Will; ask about times, write about plans for a visit… ◦ Unit 5: FASHION.  Which looks are in fashion at the moment?  So, such, too, enough, not enough…  The passive & Consolidation units 1-5 ◦ Unit 6: IMAGE AND IDENTITY.  What is a subculture? Urban tribes…  Verbs and adjectives: feelings…  Give your opinion