Todo acerca de mí Lección 1: Questions about Yourself Lección 2: Pets and Favorites Lección 3: Self-description.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
This is an interactive presentation
Advertisements

Accents and Punctuation
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Escriban (escribir) Write an in which you introduce yourself to a prospective pen pal. Prewrite-think about information you want to give. Answer.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Write the English meanings for the words on your vocabulary list
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Soy Señora Neumann. Soy una profesora inteligente. Enseño en la escuela de Warwick. En general, soy reservada y ordenada. Según mi familia soy perfeccionista,
Hagan Ahora ¿Qué te gusta hacer?.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Definite Articles ___el chico __la_tarea ___los__papeles ____las_lecciones exceptions __el__mapa ___el_día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
Definite Articles ___ chico ___tarea _____papeles _____lecciones exceptions ____mapa ____día Maculine (o) Feminine(a,ión,tad,dad)
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
Final Project Instructions Due Friday February 24 Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Mi presentación [En el libro importante] Answer the following questions about the speaking presentation for the final exam in complete sentences:
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Repaso del vocabulario, y más descripción
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Los interrogativos.
Todo acerca de mí 5 to Grado Lección 1: Questions about Yourself Lección 2: Pets and Favorites Lección 3: Self-description.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Para Empezar – Match the numbered questions with the lettered answers. You do not need to rewrite the sentences. 1) ¿Quién es? 2) ¿Cuándo es la clase?
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
LA GRAM ÁTICA EN ACCIÓN 2 THE VERB GUSTAR, ¿POR QUÉ?, PORQUE, AND DE ¿Por qué? Porque es tu cumplea ños. A e llos les gustan las fiestas. Me gusta mucho.
El Restaurante 4° Grado Lección 1: Food Lección 2: Restaurant
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
How does “gustar” work? “I like pizza.” “Elena likes to swim.”
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
THIS IS With Host... Your Vocabulario de & Artículos Describing things ¿por qué? & porque Gustar Random.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Los adjetivos en español
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
La Comunidad 5to Grado Lección 1: Places in the Community
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Informal and Formal Greetings
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
Los ecosistemas Lección 1: Ecosystems Lección 2: Animals
Transcripción de la presentación:

Todo acerca de mí Lección 1: Questions about Yourself Lección 2: Pets and Favorites Lección 3: Self-description

Dear Parents: For this quarter in FLES class we will cover the theme of ALL ABOUT ME (Todo acerca de mí). Your child will learn to: (1)Respond to questions about themselves (2) Tell about their pets, favorite animal, color and sport (3) Describe themselves. As a culmination to this theme your child will be asked to create a presentation of themselves (all about me) using the vocabulary learned in FLES class. This presentation will be started and worked on during class. Please have students finish anything not completed in class and please practice at home. Students will create a poster for this theme. If your child desires to make something else for their presentation in addition to the poster, they may. Ideas include making a Powerpoint, a video, etc. The questions below, which will be covered in class, must be included in your childs presentation. Your child may include more information, but these are the minimum requirements. The questions below are provided for your information. Students will bring home their own copy which will be filled out in class. Your child will be allowed to use his/her draft when presenting their visual if they choose. The following are the questions covered in class and needed for the presentation: QUESTIONS: 1. Questions about themselves: ¿Cómo te llamas? (What is your name?) ¿Cuántos años tienes? (How old are you?) ¿Dónde vives? (Where do you live?) ¿Cuántos hermanos tienes? (How many siblings do you have?) ¿Cuándo es tu cumpleaños? (When is your birthday?) 3. Self-description: ¿ Cómo eres? (What are you like?) bajo/baja (short) alto/alta (tall) fuerte (strong) rápido/rápida (fast) guapo/bonita (handsome/pretty) chistoso/chistosa (funny) atlético/atlética (athletic) tímido/tímida (shy) Inteligente (intelligent) 2. Pets and Favorites ¿Qué mascota tienes? (What pet do you have?) ¿Cuál es tu animal favorito? (What is your favorite animal?) ¿Cuál es tu deporte favorito? (What is your favorite sport?) ¿Cuál es tu color favorito? (What is your favorite color?)

¿Cómo te llamas? Canción ¿Cómo te llamas? ¿Cómo te llamas tú? (repite 4x) Se llama Gwen Se llama Lucia Se llama Luke ¡¡¡Se llama Cosmo!!! (repite 2x) ¿Cómo te sientes? ¿Como te sientes? ¿Cómo te sientes tú? (repite4x) Me siento feliz Me siento triste Yo tengo hambre Tengo calor Yo tengo frio Yo tengo miedo Yo tengo sueño ¡¡Yo estoy enojado!! ¿En dónde vives? ¿En dónde vives tú? (repite 4x) Yo vivo en Oakland Vivo en San Francisco Yo vivo en Houston En San Diego Yo vivo en Nueva York Vivo en Miami Yo vivo en Denver ¿En dónde vives tú? Lucia Gwen Cosmo Lección 1

¿Cómo eres? rap ¿Eres tú alto o bajo o intelectual? ¿Cómo eres? ¿Eres tú cómico o serio o fenomenal ¿Cómo eres? ¿Eres tú guapo o activo? ¿o un poco perezoso? ¿Cómo eres? ¿Eres tú atlético o tímido? Dime amigo mío ¿Cómo eres? Me llamo Roberto y soy bastante trabajador soy un poco serio y además soy de Ecuador no me gustan para nada los libros de amor mi cumpleaños es el 2 de marzo ¿Cuándo es tu cumpleaños? CORO ¿Qué tal Roberto? Soy Marisa y vengo de México Tengo 15 años y mi cumpleaños es el 7 de enero soy muy extrovertida y me gustan las películas de misterio Me gusta mucho la pizza las verduras no me gustan a mí, al contrario CORO Entonces que dices Marisa ¿vamos al centro? ¡Que fenomenal! Ya sea la pizza, el helado o las hamburguesas todo me da igual te gusta también la comida China, la comida Italiana ya se que a ti te gusta muchísimo la comida Mexicana CORO Formidable Roberto, vamos al centro para comer Pero dime ¿qué tipo de película a ti te gusta ver? ¿Te gustan las películas de ciencia ficción? O quizás ¿las de terror? A mi me da igual! Roberto ¿cuál es tu opinión, por favor? CORO Pues las películas de ciencia ficción siempre me gustan más los libros de acción y de aventura me gustan además! Apreciar las diferencias es algo divertido e importante con las diferencias la vida no es aburrida; es interesante!!! CORO EXPRESATE !!!!!!! Lección 3

PROYECTO: TODO ACERCA DE MI Student Instructions Purpose: You will use All About Me Spanish vocabulary and grammar to tell about yourself. You will respond to questions about your age, where you live, your birthday, your siblings, and your pets. You will describe your favorite animal, sport, and color. You will also use adjectives to describe yourself. Objectives: You will create and give a presentation using learned Spanish grammar and vocabulary on the All About Me topic. Task: You will work on your own to create a presentation on the topic of All About Me. You will create a poster to be used when you present to the class. You also have the option of making a powerpoint or video to use during your presentation. The following 3 categories and the questions below them must be covered in your presentation. The presentation can be no longer than 3 minutes. You may include more, but the minimum requirements are as follows: QUESTIONS: 1. Questions about yourself: ¿Cómo te llamas? (What is your name?) ¿Cuántos años tienes? (How old are you?) ¿Dónde vives? (Where do you live?) ¿Cuántos hermanos tienes? (How many siblings do you have?) ¿Cuándo es tu cumpleaños? (When is your birthday?) 2. Pets and Favorites ¿Qué mascota tienes? (What pet do you have?) ¿Cuál es tu animal favorito? (What is your favorite animal?) ¿Cuál es tu deporte favorito? (What is your favorite sport?) ¿Cuál es tu color favorito? (What is your favorite color?) 3. Self-description: ¿ Cómo eres? (What are you like?) Project questions (the two pages given in class): You cannot start creating your Poster (or optional Power point/video) until teacher has checked your answers for any mistakes! Student Learning Assessment: Students will be assessed on their speaking and presentational skills.

PROYECTO Todo Acerca de Mi Student Name: ________________________________________ CATEGORY4321 Requirements All requirements are met and exceeded. All requirements are met. One requirement was not completely met. More than one requirement was not completely met. Organization Content is well organized using headings or bulleted lists to group related material. Uses headings or bulleted lists to organize, but the overall organization of topics appears flawed. Content is logically organized for the most part. There was no clear or logical organizational structure, just lots of facts. Attractiveness Makes excellent use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance the presentation. Makes good use of font, color, graphics, effects, etc. to enhance to presentation. Makes use of font, color, graphics, effects, etc. but occasionally these detract from the presentation content. Does not use font, color, graphics, effects etc, or the ones used are extremely distracting to the presentation. Mechanics No misspellings or grammatical errors. Three or fewer misspellings and/or mechanical errors misspellings and/or grammatical errors. More than 10 errors in spelling or grammar. Oral PresentationInteresting, well- rehearsed with smooth delivery that holds audience attention. Uses no English. Relatively interesting, rehearsed with a fairly smooth delivery that usually holds audience attention. Delivery not smooth, but able to hold audience attention most of the time. Delivery not smooth and audience attention lost. Uses mostly English. Rubrica