Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Foot pie. eyes ojos head cabeza corazón heart leg pierna.
Advertisements

Español 2 Capítulo 9 Vocabulario Parte 1 Páginas
Salud y bienestar Health and wellness I can identify body parts I can say what hurts Warm-up : Escribe y responde la pregunta ¿Qué problema tiene Juan?
Español II, miércoles, el 23 de abril
Práctica Translate the following sentences, and then check your answers. This is practice for Monday´s quiz!
Turning down invitations  Ya tengo planes.  I already have plans.  Tal vez otro día.  Perhaps another day.  Estoy ocupado/a.  I’m busy.  Estoy cansado/a.
Español 3 Etapa Preliminar D I A R I O S
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Ahora: Completa la frase según las fotos.
Exámen Preliminar.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
Repaso del vocabulario Manos a la obra. Sally just got a job working as a receptionist at an emergency clinic. She must write a short explanation for.
Los verbos-AR Los verbos-ER/IRLos verbos-ER/IR Los verbos-ARPretérito Imperfecto.
El cuerpo humano.
Unit 3A.
DO NOW Read the following scenario and answer accordingly. A Guatemalan exchange student transfers into your math class and speaks no English. What are.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
MORE CONVERSATION TOOLS
Injury narratives El 20 de noviembre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
DO NOW Match the subject to the correct conjugation. Write out a full sentence. Remember our new cell phone rules. 1)Yoa) se baña 2)Pedro y yob) se levantan.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Use and write in sentences body parts vocabulary.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
EL IMPERFECTO V EL PRETERITO
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Capítulo 5B El presente progresivo El imperfecto progresivo
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Lunes 3 de noviembre Máx. : 18° Mín. : 4° Hazlo ahora 3 min Fix the mistakes in the sentences below: 1. ¿Te torció la pierna? 2. Yo rompí el tobillo. 3.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
A. No puedo respirar. Me duele la garganta porque toso mucho. b. Necesito una inyección (shot). Voy a tomar medicina especial, antibióticos. c. Mi temperatura.
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
 Write the DLT:  DLT1: I can use the verb tocar plus an infinitive in order to express what I have to do, what my duties are, or whose turn it is to.
-I can say what hurts -I can ask for medical help -I can give advise on how to feel better when sick or injured.
28 de agosto de 2015 Español 3. ›Escribe en español. 1.I fell and twisted my ankle. 2.Jorge broke his arm. 3.Jorge went to the emergency room. La Campana-
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
El Codo Elbow. El Dedo del Pie Toe La Uña Nail El Muslo Thigh.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
Put your body projects/papers on the table in the back.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Week 18 Spanish II. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this.
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
28 de enero del 2015 Bellwork: Use vocabulary Ch 7, translate 5 first words and write a complete sentence.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Week 19 Spanish II.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
UNIDAD 9 ESPAÑOL DE FEBRERO, 2016 Translate each sentence to Spanish. 1.Last night, I studied for my exam. 2.When I was a kid, I always.
 Identify what the following are doING in Spanish:
April 13- april 17 Spanish II. Para Empezar: 13 de abril Translate to english 1.Creo que me rompí la muñeca. 2.Siento mucho dolor en el cuello. 3.Ayer.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
Transcripción de la presentación:

Unit 8 La Salud Español 4

1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes de comer, me lavo ___________. 3.Me cepillo ___________ 3 veces al día. 4.Ferdinando usa su __________ para oler las flores. 5.Mi papá siempre lleva un cinturón en su ____________.

2 de febrero ¿Qué te duele si…? 1. te caiste en un partido de futbol? 2. caminaste mucho despues de la escuela? 3. hablaste mucho por telefono? 4. la muchacha estaba escribiendo mucho en la clase de ingles? 5. levantábamos muchos libros?

3 de febrero Traduce cada frase a inglés. 1)Mi hermana se rompió el brazo la semana pasada. 2)Yo me lastimé el pie en el partido de fútbol. 3)Emilyn se torció el tobillo cuando estaba jugando vólibol. 4)Los cocineros se cortaron sus dedos preparando la cena.

4 de febrero Define each term. Then, use each term in a sentence. 1)La enfermera 2)El yeso 3)Romperse 4)Una herida 5)La sangre

5 de febrero Make up a story using the following pictures about what happened yesterday in this emergency situation. Write at least 5 sentences.

8 de febrero Take out your bellwork and write down what you hear. Then check your work Translate to English

Dictado-Check it and translate to English El viernes pasado mi hijo estaba muy enfermo. Cada vez que él bebió un poco de agua, vomitó. Él tenía una temperatura de 105 grados. Entonces yo lo tomé a la sala de urgencias en el hospital. La enfermera le tomó la tensión y su temperatura. Después la médica lo examinó. Yo estaba muy nerviosa. La médica decidió darle el gotero porque mi hijo estaba sufriendo de la gripe y estaba muy deshidratado.

9 de febrero Translate the following story to Spanish. 1)When my sister was 10 years old, she fell from a tree and broke her leg. 2)The ambulance came to our house and took her to the emergency room. 3)The doctor put a cast on her leg. 4)She had to use crutches for six weeks.

10 de febrero Translate the following: 1)My dad fell and twisted his ankle. 2)I always cut my hand when I wash the knives. 3)Are you coughing and sneezing a lot? 4)The patient filled out the forms. 5)The doctor closed the wound with a bandage.

11 de febrero How would you respond to a doctor? 1. ¿Qué te duele? 2. ¿Que pasό? 3. ¿Tienes alergÍas? 4. ¿ Eres una paciente nuevo?

12 de febrero-Give a sentence for each picture (use present, preterit, imperfect) 3 sentences total for each picture

16 de febrero ¿Qué tengo? 1. Me duele la cabeza mucho. Estoy estornudando mucho tambien._________ 2.Tuve un dolor de cabeza anoche. Tambien me dolió mucho el estomago. Tuve una fiebre de 102 grados. Dormí mucho. 3.Estaba jugando voleibol y cuando brinqué para pegar la pelota me lastimé el tobillo. No podía caminar.

17 de febrero Write about the last time you felt sick. What were 2 symptoms? What was your diagnosis?

18 de febrero Find the following for the culture part of the exam: Nicaragua or Costa Rica 1. Capital of Costa Rica 2. Freshwater sharks are in this country’s largest lake 3. Eco-tourism is a growing trend here 4. This country does not have a military

19 de febrero Chapter exam and Bellwork Due today