ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
Advertisements

ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
10 Diez.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
¿Qué hora es? What time is it?.
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
MORE CONVERSATION TOOLS
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Los Números:
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
DO NOW: Solve each math problem
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
Los números.
REPASO DE LOS NÚMEROS
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
¿Qué hora es? Ejercicio #3 30/8 1. ¿Cuál será la fecha mañana? 2. ¿Qué dia fue ayer? 3. ¿En qué estación es la Navidad (Christmas)? 4. ¿En que estación.
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
FYI –for your information Complete packets for the next two days. Follow instructions on the board. Do not write on packet! Retry set up again on.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
ALC 11 miércoles el 21 de septiembre Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
LUNES EL 29 DE AGOSTO ALC 3. Horario de hoy Entregar el disclosure ALC/objetivos Bienvenida – practica Leer Video Repaso de días y números acheivment.
ALC 10 lunes el 19 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Turn in your seat and face the person in back of you. The student facing the screen reads the.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Buenos días clase!. ¡Buenas tardes clase! Yo Puedo… -introduce myself and others -use common courtesy expressions -exchange personal information (phone.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Spanish 2 – BOY Review S1 Hola Basic Greetings Hola.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
¡H OLA CLASE ! Copy the I Can statement in your notebook I can understand and use numbers from
Why do we need to know the numbers 1 – 100 in Spanish?
Es el 5 de octubre. Los Números
Día número 25 Español 1—Acelerado
Transcripción de la presentación:

ALC 13 miércoles el 28 de septiembre

Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at the screen.

Hola, buenos días

Bienvenido a la clase de español. Gracias.

¿Cómo te llamas? Me llamo…

¿Cómo estás? Estoy …

¿De dónde eres? Soy de … city, state, country Los estados unidos.

¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es…

¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es…

¿Cuántos años tienes? Tengo ____ años.

Change seats with your partner cumpleaños

Hola, buenos días

Bienvenido a la clase de español. Gracias.

¿Cómo te llamas? Me llamo…

¿Cómo estás? Estoy …

¿De dónde eres? Soy de … city, state, country Los estados unidos.

¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número de teléfono es…

¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es…

¿Cuántos años tienes? Tengo ____ años.

ALC 13 miércoles el 28 de septiembre Please do the ALC in Spanish. Ask 3 people phone number and three others how old they are. Write the name and the information they give you in Spanish.

Practice first Write your own number and age. Spell out the number for your age.

¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número es Write the name and the number. ¿Cuántos años tienes? Tengo ____ años. Write the name and the age.

Objetivo miércoles el 28 de septiembre I can review numbers I can learn the numbers and count to 100 I can tell time.

Pónganse en grupos de 3. Zro Zro

Cuenta a 30 Count 1-39 in your group out loud

Agárralo = Grab it. Get into groups of three. Place all of the numbers flash cards of one person words up on the desks. When you hear the number, grab it before anyone else does.

Notas Numbers by 10 up to 100. Diez Veinte Treinta Cuarenta Cincuenta Sesenta Setenta Ochenta Noventa Cien Ceinto

Count to 100

Más notas

El reloj

Notas Las formulas de la hora

Cada número = cinco minutos.

Partners respond. ¿Cuántos minutos hay en una hora? ¿Cuántos segundos hay en un minuto? ¿Cuántas horas hay en un día? ¿Cuántas horas hay en 3 días? ¿Cuántas horas hay en 2 días?

¿Qué hora es?/ ¿Qué horas son?

Minutos :00 Son las ____ en punto.

Es la una en punto.

Son las cuatro en punto

Escribe la hora

Minutos 1-30 Son las _____ y _____. Son las _____ con ____.

Son las cuatro y cinco. Son las cuatro con cinco.

Es la una y veinticinco. Es la una con veinticinco.

Escribe la hora

Minutos Son ______ para las ______. Faltan ______ para las ______. Son las ______ menos ______

Son veintiuno para la una Faltan veintiuno para la una. Es la una menos veintiuno. Son las doce y treinta y nueve.

Son nueve para las doce. Faltan nueve para las doce. Son las doce menos nueve.

Escribe en 3 formas.

¼ or ½ 15 = quince 15 = ¼ ¼ = cuarto 15 = cuarto 30 = treinta 30 = ½ ½ = media 30 = media

Usa cuarto o media

Worksheet.