La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified."— Transcripción de la presentación:

1 Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Junta de Padres de niño/as en Kínder Transicional/ Kínder Servicios estudiantiles y asistencia

2 Welcome Agenda Goals School Data Chronic Absenteeism in Early Grades Attendance and Achievement School Nurse What Parents Can Do School Resources and Incentive Programs Metas Datos de la Escuela Ausentismo Crónico en Los Primeros Años Escolares Asistencia y Logros Académicos La Enfermera De La Escuela Que Pueden Hacer Los Padres Recursos y Programas de Incentivos de la Escuela Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Agenda de Bienvenida

3 Why did you enroll your child in kindergarten? What are your beliefs and hopes for your kindergartner? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿Porque registro a su hijo en Kínder ? ¿Cuáles son sus creencias y esperanzas para su hijo(a) en Kínder?

4 Los Angeles Unified School District’s (LAUSD) Goal: 76% of all Kindergarten students will attend 96% of the time or better Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Meta del Distrito Escolar Unificado de Los Angeles (DEULA): 76% de todos los estudiantes de Kínder en el distrito asistirán a la escuela el 96% del tiempo o mejor

5 SCHOOLDATA DATOSESCOLARES SCHOOL GOAL: SCHOOL GOAL: 76% of students must be attending 96% of the time or better. LA META: LA META: 76% de los estudiantes atenderán un 96% del los días o mejor En > > % Actualmente, un > % de los estudiantes en el noveno grado están viniendo por lo menos el 96% del tiempo. > A partir del día de hoy > el venir a la escuela un 96% del tiempo quiere decir > o menos faltas At > > %Currently, > % of students are attending 96% of the time or better. >As of today > 96% attendance means having > or fewer absences. Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved

6 Why is student attendance important? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿Por que es importante la asistencia estudiantil?

7 Chronic Absenteeism in Early Grades In LAUSD, 1 out of every 5 kindergarten and first grade students miss more than ONE MONTH of school per year. In 2014-2015, LAUSD lost approximately $12.4 million in state funding based on attendance from Kindergarten absences alone. Having Chronic Absences IN ANY GRADE Puts our students at-risk for school failure and ultimately, dropout Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Ausentismo Crónico En Los Primeros Años Escolares Tener Ausencias Crónica EN CUALQUIER GRADO Pone a nuestros estudiantes en riesgo de que reprueben o últimamente abandonen la escuela tempranamente En el DEULA, 1 de cada 5 estudiantes de Kínder y de primer grado pierden MAS DE UN MES de instrucción por año. En 2014-2015, DEULA perdió aproximadamente $12.4 millón a causa de las ausencias de estudiantes en Kínder solamente.

8 Attendance & Achievement A student who is chronically absent in Kindergarten: Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading Is likely to have lower academic achievement in fifth grade Is missing valuable core instruction Research shows that it takes 3 or more days for a student to catch up for EACH day of school missed El estudiante que esta ausente crónicamente en Kínder Es mas probable de que se desempeñe pesimamente en el Primer Grado, especialmente en lectura Es mas probable que tengan un logro académico bajo en el Quinto Grado Pierde instrucción valiosa Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Asistencia Escolar y El Logro Académico Los estudios muestran que le toma 3 días o mas a un estudiante para ponerse al corriente por CADA DIA que falta

9 Attendance & Achievement ¿Que es lo que mi hijo pierde cuando el/ella no esta en la escuela? > Ejemplos: En este punto del año, su hijo esta aprendiendo: Al comenzar el mes su hijo/a aprenderá: Website for Kindergarten Curriculum-Unit 2 http://www.scribd.com/doc/64019148/K-Unit-2-Treasures-Strategies-Pacing-Guide Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Asistencia y El Logro Académico

10 What can parents do to ensure their children stay healthy? ¿Que pueden hacer los padres para asegurar que sus hijos permanezcan sanos? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved

11 School Nurse > Nurse can provide information on what symptoms parents should look for to determine when a doctor/school nurse visit is recommended Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Enfermero/a De La Escuela > La enfermera puede proveer información acerca de síntomas que los padres deben conocer para determinar si una visita al doctor/enfermera es recomendado

12 Taking Control of Asthma Work with your child’s doctor in creating a plan to control your child’s asthma Notify the school nurse about your child’s asthma Ask about LAUSD’s asthma program and resources Breath mobile District Asthma Nurse Tomar Control Del Asma Trabaje con el doctor de su hijo/a para crear un plan de Asma para su hijo/a Infórmele a la enfermera de la escuela que su hijo/a tiene Asma Pregunte sobre el programa de Asma del DEULA y recursos “Breath Mobile” (Móvil de Asma) La enfermera del distrito de Asma What parents can do Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Que pueden hacer los padres

13 Teach proper Hand Washing Use soap and warm running water Scrub hands vigorously Wash Back of hands Wrists Between fingers Under fingernails Rinse well Dry hands with a paper towel Turn off the water with the paper towel, not bare hands Wash hands before and after eating and after visiting the restroom Enseñe Lavado De Manos apropiado Usar jabón y agua tibia Fregar las manos vigorosamente Lavar Atrás de las manos Las muñecas Entre los dedos De bajo de las uñas Enjuagarse bien Secarse las manos con una toalla de papel Cerrar la llave con la toalla de papel no con las manos Lavarse las manos antes/ después de comer y después de visitar el baño Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved What parents can do Que pueden hacer los padres

14 Promote a Healthy Lifestyle Visit the doctor regularly Eat lots of fruits and vegetables Drink plenty of water Regularly disinfect surfaces Wash hands often Cover nose and mouth when coughing and sneezing Get a good night’s sleep Promueva un estilo de vida saludable Visite al doctor regularmente Coma muchas frutas y vegetales Toma mucha agua Desinfecte las superficies regularmente Lávese las manos a menudo Cúbrase la nariz y boca cuando toza o estornude Duerma lo suficiente Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved What parents can do Que pueden hacer los padres

15 Promote Good Attendance Schedule Doctor appointments before/after school, on short days or on vacation time. After an appointment allow your child to come to school for the rest of the day. Plan a consistent morning and evening routine Ensure that the school has your up- to-date phone number(s) Promueva buena asistencia escolar Programe citas con el doctor después o antes de la escuela, en los días cortos o durante vacaciones. Traiga al estudiante a la escuela después de la cita para que termine el día en la escuela. Planee rutinas consistentes para las mañanas y las tardes Asegúrese que la escuela tenga todos sus números de contacto vigentes Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved What parents can do Que pueden hacer los padres

16 Promote Good Attendance Arrange for relatives, friends, or neighbors to take your child to school in case of an emergency Utilize umbrellas, warm clothing, and rain boots Explore the benefits of before and after-school programs Avoid unexcused absences Promover buena asistencia escolar Planee con sus parientes, amigos, o vecinos para que lleven a su hijo a la escuela en caso de una emergencia Use paraguas, ropa calientita, y botas de agua Explore los beneficios de los programas después y antes de la escuela Evite ausencias injustificadas Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved What parents can do Que pueden hacer los padres

17 What resources does the school offer to promote student health? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿ Que recursos ofrece la escuela para promover la salud de los estudiantes?

18 Resources > School School Nurse School counselor, etc.. Community > Escuela La enfermera de la escuela El consejero/a de la escuela, etc. Comunidad Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Recursos

19 What incentives does the school offer to promote student attendance? Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿Que incentivos ofrece la escuela para promover la asistencia de los estudiantes?

20 Attendance Incentives > e.g. Classroom incentives, etc. Monthly certificates Parent incentives Activities every 25 th day of instruction Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Incentivos de Asistencia > e.g. Incentivos de salón, etc. Certificados mensuales Incentives para padres Actividades cada 25 días de instrucción

21 Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved For the 2015-2016 school year Attendance Achievement by Instructional Day Means having NO MORE THAN 1 absence per 25 DAYS OF INSTRUCTION Instructional DayDateFBBBBBasicProficientAdvanced 25September 25 4 or more3210 50October 30 7 or more5-63-41-20 75December 14 10 or more7-94-61-30 100February 9 14 or more9-135-81-40 125March 16 17 or more11-166-101-50 150April 28 20 or more13-197-121-60 175June 3 23 or more15-228-141-70 180June 10 24 or more15-238-141-70

22 Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Para el año escolar 2015-2016 Logros de asistencia por día de instrucción Significa tener MENOS DE 1 falta por cada 25 DIAS DE INSTRUCCIÓN Día InstruccionalFecha Muy por debajo de básico Debajo de básico BásicoProficienteAvanzado 25Septiembre 254 o mas3210 50Octubre 307 o mas5-63-41-20 75Diciembre 1410 o mas7-94-61-30 100Febrero 914 o mas9-135-81-40 125Marzo 1617 o mas11-166-101-50 150Abril 2820 o mas13-197-121-60 175Junio 323 o mas15-228-141-70 180Junio 1024 o mas15-238-141-70

23 Attendance Incentives 100 th day of school is approaching! > > ¡El 100 día de escuela se acerca pronto! > > Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Incentivos de Asistencia

24 Parents and Schools Have a Common Goal… Your child’s health and educational success! Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved Las escuelas y los padres tienen un interés común… ¡La salud y el éxito educativo de su hijo/a!

25 THANK YOU! QUESTIONS? ¡MUCHAS GRACIAS! Copyright-2013 © Los Angeles Unified School District - All rights reserved ¿PREGUNTAS?


Descargar ppt "Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified."

Presentaciones similares


Anuncios Google