La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

We, as a community, have an important role in helping them build a future! Do you know your fellow parents? Partners in our mission to build a better.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "We, as a community, have an important role in helping them build a future! Do you know your fellow parents? Partners in our mission to build a better."— Transcripción de la presentación:

1

2

3 We, as a community, have an important role in helping them build a future! Do you know your fellow parents? Partners in our mission to build a better future for our students? Somos una comunidad que tiene gran responsibilidad y papel importante en ayudar a nuestros estudiantes construir su futuro! Conoce los demás, otros padres, quienes tienen esta misma misión para el futuro?

4 Please introduce yourself to someone around you that you don’t know! Introdúzcase a alguién que no conoce!

5

6 Culture of Respect on Campus Una cultura de respeto para todos! Students! (los estudiantes) Mrs. Smith! (asistente de computación ) Mr. Edwin! (los custodios) Our teachers! (los maestros/las maestras) Para- educators! (los/las asistentes) Librarians! (las bibliotecarias) Campus Supervisors! (supervisores de campus) Guest teachers! (los profesores suplentes) Mrs. Almazan! Parent Volunteers! (padres voluntaries) Office Staff! (personal de la oficina) Kitchen Staff! (personal de la cafeteria) Everyone deserves our respect on campus! Todos se merecen el respeto!

7 Who? ……………You! All parents and school staff, too! What?..............A school wide system to encourage positive behavior. Why?...............To create a better learning environment for all students! When?.............All day! Everyday! Where?............In all areas of the school! Classrooms! Hallways! Cafeteria! Library! Playground ! How?...............Know what is expected and work hard together to meet those expectations! The 16 Social Skills will help! PBS (Positive Behavior Support) Apoyo al comportamiento positivo ¿A quién? ¡… … … … … Usted! ¡Todos los padres y personal escolar, también! ¿Qué?.............. Un amplio sistema escolar para animar comportamiento positivo. ¿Por qué?............... ¡Crear un mejor ambiente de aprendizaje para todos los estudiantes! ¿Cuándo?............. ¡Todo el día! ¡Diario! ¿Dónde?............ ¡En todas las áreas de la escuela! ¡Aulas! ¡Vestíbulos! ¡Cafetería! ¡Biblioteca! ¡Patio de juegos! ¿Cómo?................... saben lo que se espera y trabajar duro para satisfacer esas expectativas. Las 16 Habilidades Sociales ayudará!

8 Who? ……………You! All parents and school staff, too! What?..............A school wide system to encourage positive behavior. Why?...............To create a better learning environment for all students! When?.............All day! Everyday! Where?............In all areas of the school! Classrooms! Hallways! Cafeteria! Library! Playground ! How?...............Know what is expected and work hard together to meet those expectations! The 16 Social Skills will help! PBS (Positive Behavior Support) Apoyo al comportamiento positivo ¿A quién? ¡… … … … … Usted! ¡Todos los padres y personal escolar, también! ¿Qué?.............. Un amplio sistema escolar para animar comportamiento positivo. ¿Por qué?............... ¡Crear un mejor ambiente de aprendizaje para todos los estudiantes! ¿Cuándo?............. ¡Todo el día! ¡Diario! ¿Dónde?............ ¡En todas las áreas de la escuela! ¡Aulas! ¡Vestíbulos! ¡Cafetería! ¡Biblioteca! ¡Patio de juegos! ¿Cómo?................... saben lo que se espera y trabajar duro para satisfacer esas expectativas. Las 16 Habilidades Sociales ayudará! RESPECTFUL/respetuoso RESPONSIBLE/responsable SAFE/seguro So we can learn/ Así que podemos aprender

9 Respectful! Respetuoso!

10 Responsible! Responsable!

11 Safe! Seguro!

12 ClassroomPlayground HallwayLibraryCafeteriaP.E.Assemblies and MPR To/From School RestroomOffice Respectful Responsible Safe

13 ClassroomPlayground HallwayLibraryCafeteriaP.E.Assemblies and MPR To/From School RestroomOffice Respectful Responsible Safe What are expectations? Qué son las expectativas?

14 Classroom /el salón Respectful Responsible Safe

15 Playground/el patio de recreo Respectful Responsible Safe

16 Hallway/el corridor Respectful Responsible Safe

17 Library/la biblioteca Respectful Responsible Safe

18 Cafeteria/la cafetería Respectful Responsible Safe

19 P.E./Field Respectful Responsible Safe

20 Assemblies and MPR Respectful Responsible Safe

21 Restroom/el baῆo Respectful Responsible Safe

22 Office/la oficina Respectful Responsible Safe

23 To and From School/llegar y salir de la escuela Respectful Responsible Safe

24 16 Social Skills Habilidades Sociales

25 Learning these skills will help us meet the expectations to be a respectful, responsible, and safe school! 16 Social Skills Habilidades Sociales Aprendizaje de estas habilidades nos ayudará a cumplir con las expectativas para ser una escuela respetuosa, responsable y segura!

26 16 Social Skills Habilidades Sociales Students will be introduced to these in morning blacktop assemblies every Thursday morning before P.E.! One skill at a time! Our first skill is “Following Directions” Serán presentadas en las asambleas cada, por la mañana antes de P.E.! ¡Una habilidad a la vez! Nuestra primera habilidad “Sigue Direcciones”

27 Book? Pizza with the principal?

28 A A dvancement-Grow! Learn! Excel! V V ia-through I I ndividual-you, your efforts D D etermination-dedication and commitment to be your best, for your success! Look for more AVID family events this year! Habrán más noches familiares de AVID!

29 Scholarly Behavior Attendance On time! Prepare your school items the night before! Let the school know if your student is absent! Only 5 days to clear the absence! Monthly perfect attendance awards! Breakfast! Important! Closes at 7:45am. Good Night’s Sleep 8+ hours Electronics etc. off! Be Organized Come to school prepared! Organize your school work in folders, organizers, and get planners and notes signed! All school items are organized and backpacks are ready for the next day! Ask for help Ask for help when you need it! Participate Participate in your class! Communicate Communicate with your teacher! Asistencia a tiempo Preparar los artículos escolares la noche anterior! Avise la escuela si su estudiante está ausente! Sólo 5 días para borrar la ausencia! Premios cada mes para los estudiantes Comer desayuno! Muy importante! Cierra a las 7:45am Buen Sueῆo 8+ horas Apaga los electronicos! Ser Organizado ¡ Ven a la escuela preparados! Organizar su trabajo escolar en carpetas, organizadores y planificadores y notas firmadas! Se organizan todos los artículos escolares y mochilas están listas para el día siguiente! Pedir ayuda Pedir ayuda cuando lo necesite. Participatar Participatar en la clase! Communicarse Communicarse con la maestro!

30 Dressing As a Scholar! Vestirse de erudite! MES is a safe place for everyone to learn! Let’s dress for success! Sandals sandalias Open-toed shoes Zapatos de punta abierta Heels higher than one-half inch Tacones superiores a media pulgada Shoes that are untied Zapatos desatados MES es un lugar seguro para que todos puedan aprender! Vamos a vestir para el éxito! Unsafe Dress Vestido inseguro Zapatos de gran plataforma Perfumes y aerosoles Platform shoes Perfumes and aerosols P.E. is on Thursday!

31 Dressing As a Scholar! Vestirse de erudite! MES is a safe place for everyone to learn! Let’s dress for success! Spaghetti straps showing undergarments Correas de espagueti mostrando ropa interior Pants that expose undergarments Pantalones que exponen la ropa interior T-shirts with tobacco, alcohol or profanity Camisetas con tabaco, alcohol o malas palabras Shorts or trousers that are too big “sagging” Pantalones cortos o pantalones que son demasiado grandes MES es un lugar seguro para que todos puedan aprender! Vamos a vestir para el éxito! Distracting Dress Vestido de distracción Largo aretes Camisetas cortas Long earrings Crop tops Hats/beanies/berets/hoods inside Sombreros/gorros/capuchas dentro del salon o edificio

32 1.School website: http://mes.leusd.edlioschool.com/http://mes.leusd.edlioschool.com/ 2.Marquis: 3.Messenger: 4.REMIND 101: Text # 81010 type @9ff30 5.Email: teacher’s firstname.lastname@leusd.k12.ca.usfirstname.lastname@leusd.k12.ca.us 6.Planners/agendas: grades 2-5 (daily/weekly contracts k-1) 7.Conference with teacher! Stay Informed Ser informado 1.Sitio web escolar: http://mes.leusd.edlioschool.com/http://mes.leusd.edlioschool.com/ 2.Marqués: 3.Mensajero: 4.REMIND 101: Text # 81010 type @9ff30 5.Correo electrónico: primernombre.apellido@leusd.k12.ca.usprimernombre.apellido@leusd.k12.ca.us 6.Agendas del día: grados 2-5 (contratos al diario-cada semana) 7.Conferencia con el maestro! (traducción disponible)

33 ELAC is a group of bilingual parents that meet each month to discuss, learn, and plan ways to help our students but also increase parental involvement at MES! Third Wednesday of the month! 8:15am-9:15am Snacks! Raffles! WE NEED YOU! First meeting is August 26 at 8:15! Sponsoring a SCHOOL WIDE free movie night on Friday, September 18 at 5:45pm! ELAC Comité Bilingue ELAC es un grupo de padres bilingües que reúnen cada mes para debatir, aprender y planificar maneras de ayudar a nuestros estudiantes sino también para aumentar participación de los padres en MES! Tercer Miércoles del mes! 8:15-9:15 bocadillos! Rifas! LO NECESITAMOS! Primera reunión 26 de agosto en 8:15 ! Patrocinar una escuela libre noche de cine el viernes, 18 de septiembre como 5:45 pm!

34 Teachers require independent reading! Daily A.R. quizzes Tests comprehension Earn points Monthly and trimester goals Monthly incentives Grades 1-2….3pts. Grades 3-5….5 pts. Record on goal sheets in AVID binders! Accelerated Reader (A.R.) Lector acelerado Maestros requieren lectura independiente! Diario Pruebas de A.R. Comprensión Ganar puntos Metas mensuales y trimestre Incentivos mensuales Grados 1-2... 3pts. Los grados 3-5…. 5 pts. Hojas de registro en meta en carpetas AVID!

35 Please! It’s for our students’ safety! Be on time! Pull all the way forward in the driveway! Use crosswalks! Keep the walkway clear so you can exit the school! Require your students to sit down, “Walker Pick-Up” or “Car Pick Up” Use the front driveway pick up vs. the park as much as possible Drop off/Pick up Dejar/Recoger Por favor! Es para nuestros estudiantes seguridad! Llegar a tiempo! Conducir hasta lo mas adelante en el camino de la entrada! Usar las acera/banquetas! Mantener la pasarela claro para que pueda salir de la escuela. Requieren los estudiantes para sentarse, "Recogida de Walker" o “Recogida de Carro“ Usar el camino de entrada en frente vs el Parque tanto como sea posible

36 Drop Off and Pick Up Please! Be on time! Pull all the way forward in the driveway! Use crosswalks! Keep the walkway clear so you can exit the school! Kids enter the car curbside! Front driveway preferred!

37 Please! It’s for our students’ safety! Meet your students on time! Stay with your students! Please no double parking. Don’t ask them to cross the parking lot, through traffic. Be patient with staff asking students to identify who their parents are! We don’t want students left in the park without an adult! If parents are not present, students are required to return to the office with the staff member! Advise the office staff if there is a safety concern! See something! Say something! Park Safety Seguridad en el parque Por favor! Es para nuestros estudiantes seguridad! Llegar a tiempo! Quédase con sus estudiantes! Por favor, no hay estacionamiento en doble. No les pidas que cruzar el estacionamiento, a través del tránsito. Sea paciente con personal pidiendo a los estudiantes identificar quiénes son sus padres. Si los padres no están presentes, los alumnos deben regresar a la oficina con el miembro del personal. No queremos estudiantes en el parque sin un adulto! Avisar al personal de la oficina si hay un problema de seguridad. Ver algo! Decir algo!

38 Closed campus Must sign in Badges Red-help in classroom Purple-field trips Applications available District pays for finger printing Must have –TB test Volunteer room Room 18 Prepare materials etc. for teachers/students Get to know other parents!Visiting/Volunteering Visitar y hacer de voluntario Campus Cerrado debe firmar en la oficina Distintivos Rojo-ayudar en el salón Morado-de paseos/viajes las aplicaciones disponibles Distrito paga por impresión de huellas digitales deben tener -prueba de TB Salon de voluntarios Room 18 Voluntarios Preparar materiales etc. para los profesores/estudiantes conocer a otros padres de familia.

39 Applications Attendance important! Pick up at playground gate On time pick up School work help Enrichment Think Together Aplicaciones ¡Asistencia importante! Recoja en la puerta del patio de juegos Recoger a tiempo Ayuda de trabajo escolar Enriquecimiento

40 You will learn more in class if you are actively a part of the learning! it up! ean forward! sk questions ! od your head! alk to the teacher! Show me “SLANT”!

41 tand straight! ands at sides! ttention! espect! roper spacing! SHARP Be SHARP!

42

43

44 Are you being …


Descargar ppt "We, as a community, have an important role in helping them build a future! Do you know your fellow parents? Partners in our mission to build a better."

Presentaciones similares


Anuncios Google