La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Español Los animales (2).

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Español Los animales (2)."— Transcripción de la presentación:

1 Español Los animales (2)

2 la a _ e s _ r _z el c _ n _ o r el _ o _ o el o _o
Completa las palabras la a _ e s _ r _z el c _ n _ o r el _ o _ o el o _o la s _r _ _ e _ t _ el b _ i _ r _ la l _ a _ a Fill in the missing letters and feedback (3-4 minutes). The animals are: la avestruz, el cóndor, el lobo, el oso, la serpiente, el buitre y la llama.

3 Hoy vamos a … revisar los nombres de los animales que estudiamos la lección anterior presentar en grupos un animal

4 Pilla al intruso Pienso que I think that Creo que I believe that
La excepción es.. the exception is porque.. because/for es femenino/masculino It’s feminine/masculine es la única cosa que It’s the only thing that es la única palabra que It’s the ony word that un verbo – un adjetivo – un sustantivo a verb - an adjective - a noun …….tiene que ver con…. ……..has to do with/is all about…….. por ejemplo …tiene que ver con los deportes e.g. …….has to do with sport por ejemplo for example …….es diferente …….is different This language is reusable in lots of contexts and is worth teaching and using often. Go through it with the class (they should have a copy to put in their books in easily accessible place – maybe the back) and then do the odd one out activity as suggested on slide 5. Encourage them to use the key verbs they know – tener, ser, estar and hay.

5 ¡A pensar! 1) 2) 3) ¡Pilla al intruso!
Where is the odd one? ( masculine, because they fly…?) 6 minutes It would be good to have some extra vocabulary on the board to help pupils to explain their reasons in the TL. This vocabulary could include: plumas (feathers), pico,, patas, alas (wings), rabo (tail) and so on. 3)

6 Definiciones: ¿Qué animal es?
El animal: Es de…. La habitación normal: Vive en… Descripción física: Es.. Tiene Activitdad preferida: Su actividad preferida es.. La función: Sirve para La vida: Vive para.. Students refer back to the definitions of animals they prepared at the end of last term (in their tutor group classes). They need to practise giving their presentation. Most able should try from memory, middle to fold back the 3rd column and just use the sentence starters and less able can read with good pronunciation.

7 ¡A presentar! Reglas: Describe tu animal Reglas: Toma notas
2) No puedes decir qué animal es 3) Tienes 1 minuto para hacer tu presentación Reglas: Toma notas No hagas preguntas o interrumpas Escribe tu respuesta en la minipizarra Main activity of the lesson is for each group to do a presentation about one animal to their group of 4 students. The rules for the presenters are in yellow, the rules for the listeners are in green.They don’t say the name of the animal, the class makes notes of key words that they recognise and they guess the name of the animal. Each person says – Pienso que es…… and the others can respond – Es verdad – Es mentira – Estas loco – Yo tambien – Yo tampoco and the student tells them what it is, and then you move on to the next student.

8  X X X Pienso que... ¡Estás loco/a! ¡(No) me gusta! ¿Qué piensas?
¡Es fenomenal! ¡Es fatal! ¡(No) me gusta! ¿Qué piensas? ¡Sí, es verdad! ¡No, no es verdad! ¡Yo también! ¡Yo tampoco! X X X Year 7 Talking frame ¡Estás loco/a! Pienso que... 8


Descargar ppt "Español Los animales (2)."

Presentaciones similares


Anuncios Google