La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hoy es viernes. La fecha es el 21 de febrero LA PREGUNTA: Translate to Spanish He is in math class first period. The book is on the desk. LA TAREA y OTROS.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hoy es viernes. La fecha es el 21 de febrero LA PREGUNTA: Translate to Spanish He is in math class first period. The book is on the desk. LA TAREA y OTROS."— Transcripción de la presentación:

1 Hoy es viernes. La fecha es el 21 de febrero LA PREGUNTA: Translate to Spanish He is in math class first period. The book is on the desk. LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Continue studying the blue words on pgs. 100 – 101 and the verb estar on MONDAY (Feb 24)  Pg 46 en el libro de ejercicio

2 EL PLAN DE HOY: La semana de los lenguajes mundiales Un repaso de la tarea de ayer Un repaso del vocabulario El verbo ESTAR LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Libro de ejercicio p. 46  Continue studying the blue words on pgs. 100 – 101 and the verb estar on MONDAY, FEB 24 LAS METAS: Students will be continue to study general vocabulary associated with objects that are found in the classroom as well as prepositional phrases. Students will use the conjugations of ESTAR.

3 SMS - Los carteles World Language Week Poster Contest: Earn extra credit! Top finalists have their work displayed! Winners win gift cards! Draw or design a poster which promotes the study of world languages. Tell why it is important and fun to study languages. Poster should be colorful, understandable and easy to read! Posters due on or before Wednesday, Feb. 26, 2014 NO EXCEPTIONS!

4 WORLD LANGUAGE WEEK Parkland High School Feb. 24 th - Feb. 28 th

5 Monday, Feb. 24 th International Cake Off!!! 7:00 PHS Yum! Happy Baking! Entry forms/Sign-up in B103 ¡Crédito extra! = 10 puntos

6 Wednesday, February 26 th Student School Day Dress- Be Internationally Festive! Wear: Soccer jerseys, country t-shirts, dress code appropriate cultural garb. (no hats) DANCE AFTER SCHOOL: (3:00-4:30) Zumba, 7 step, can-can etc. Have fun dancing some new steps with your classmates in B103. (Late bus available) ¡Crédito extra! 5 puntos cada uno

7 Community Service project Collecting Items Feb 24 th – 28 th Bring in items to support the Parkland School District Snack Program. This program sends home weekend snack packs for students in need. Items that will be accepted: Dole fruit cups Apple sauce cups Rice Krispie treats Toothbrushes (for children) Toothpaste ¡Crédito extra! = 10 puntos (1 point per item)

8 La tarea de ayer Página 44

9 Las cosas en la sala de clase las tarjetas de práctica

10 Repaso del vocabulario Debajo de Encima de Al lado de Detrás de Delante de A la izquierda A la derecha

11 Una actividad de escuchar Actividad 5 (communication workbook) As you look at the picture, decide whether the statements you hear are cierto or falso. You will hear each statement twice. Track 6

12 ESTAR – TO BE Conjugamos el verbo estar: Yo estoyNosotros/as estamos Tú estásVosotros/as estáis ÉlEllos Ella estáEllas están Ud.Uds.

13 Los Usos de Estar P – position (The book is on the desk.) L – location(I am in the classroom.) A – action (You are walking.) C – condition (He is sick.) E – emotion (We are happy.)

14 Actividades en el libro Página 107, Actividad 9 ¡Hola! ¿Cómo estás? 1. 2. 3. 4. 5. 6. Now, write the English translation of the sentences. Página 107, Actividad 10 ¿En qué clase están? Write a sentence using the correct forms of ESTAR as you tell what class each person is in. For example: Ella está en la clase de tecnología.

15 Actividades en el libro Página 108, Actividad 11 Cierto o Falso 1. 2. 3. 4. 5. 6. Web code= JCD-0298 Página 108, Actividad 12 ¿Y dónde están todos? Using the picture from Act 11, find out where various students are located from Javier’s perspective. Modelo: A-¿Y dónde está Lucita? B- Lucita está encima del escritorio.

16 Hablar-Escuchar 1.Draw a picture of a classroom. Include at least 7 items in your classroom. Label them in Spanish. DO NOT LET YOUR PARTNER SEE. 2.Work with your partner. He will face away from you. 3.Your partner will ask questions about what is in your classroom and how they are positioned. Based on you answers, he will try to draw your picture. 4.Phrases to use: ¿Tienes…..? Sí, tengo…. O No, no tengo…. ¿Hay….?Sí, hay…. O No, no hay…. ¿Dónde está….?Está…. Debajo de Encima de Al lado de Detrás de Delante de A la izquierda de (to the left) A la derecha de (to the right)

17 La tarea de hoy LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Continue studying the blue words on pgs. 100 – 101 and the verb estar on MONDAY, FEB 24  Página 46 en el libro de ejercicio


Descargar ppt "Hoy es viernes. La fecha es el 21 de febrero LA PREGUNTA: Translate to Spanish He is in math class first period. The book is on the desk. LA TAREA y OTROS."

Presentaciones similares


Anuncios Google