La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

19 de marzo del dos mil doce.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "19 de marzo del dos mil doce."— Transcripción de la presentación:

1 19 de marzo del dos mil doce.
Las comida 19 de marzo del dos mil doce.

2 Yo puedo: Agenda Say breakfast, lunch, and dinner Say with and without
Say which food I prefer (random)

3 Writing Activity Your host family wrote you a letter asking you to tell them what you eat for lunch and dinner. Write them a note in Spanish describing what you eat and drink for lunch and dinner so they know what kinds of food to fix for you while you are staying with them. Palabras que te ayudan me gusta… no me gusta yo como…. Saludable horrible sabe mal Estoy de acuerdo. No estoy de acuerdo Prefiero comer… Prefiero beber

4 Write a paragraph describing what you eat and drink for breakfast
Use the following words comida favorita para generalmente. A veces Todos los dias Nunca También… Me gusta comer/beber… Quiero comer/beber… Como…/Bebo…

5 ¿Qué le gusta comer a tu mamá y a tu papá?
¿Cómo se dice… I only want to sleep! I’m tired! en español? El día tres: Miércoles ¿Qué le gusta comer a tu mamá y a tu papá?

6 Test Procedure. 2.Read carefully before answer any questions.
1.The test is going to take 35 minutes, went the bell ring you have to turn in on my desk. 2.Read carefully before answer any questions. 3.During the test you can’t talk or ask any question. 4.Please keep your eyes in your paper “CHEATING "during the exam will be zero and reported to his/her parents and your AP. Test Procedure.

7

8 Repaso de los verbos en -ER
Comer Yo com Nosotros com Tú com Vosotros com Él Ellos Ella com Ellas com Usted Ustedes Yo como Nosotros comemos Tú comes Vosotros c Él Ellos Ella come Ellas comen Usted Ustedes

9 ¿Las preguntas interrogativas?
Ejemplo: 75 seg comer ¿Quién? ¿Cuándo? ¿Qué? ¿Por Qué? ¿Dónde? ¿Con Quién? (Él) come a las doce ensalada por que le gusta en el restaurante con su amigo

10 ¿Cómo se dicen estas comidas?
El desayuno El almuerzo La cena

11 Escribir: Join to form a word
Escribir: Join to form a word. When you have finished, you should have nine words. Do not use any piece more than once.

12 pollo hambergue almuerzo tocino carne comida huevos queso beber

13 Actividad Oral Make a role play based on the conversation between Adela and Diego.
Try to memorizer as much as you can, you will play out in front of the class.

14

15 Escoje: Choose the correct answer
1.¿Dónde está Adela? a)en la escuela b)en casa 2. ¿Quién es Diego? a)el amigo de Adela b)el hermano de Adela 3. ¿Por qué usa la computadora Diego? a)porque tiene que buscar información sobre un héroe latinoamericano b)porque tiene que escribir una composición para su clase de historia 4.¿Qué va a comer Diego? a)una comida completa b)una merienda

16 Contesta. Answer based on the information in the conversation between Diego and Adela.
¿Hablan por teléfono Diego y Adela? ¿Quién acaba de comer? ¿Qué va a ver? ¿Tiene ella tareas? ¿Por qué tiene que navegar el Internet Diego? ¿Para qué clase es? ¿Quién tiene hambre? ¿Por qué no tiene hambre Adela?

17 ¿Cómo se dice… “I’m tired and I’m hungry” en español?
El día Cuatro: juevES Write the names of at least three food under each of these heading: Todos los días, A veces, Nunca. Then write three complete sentences telling how often you eat those foods. ¿A tí, te gusta el KFC?(La pregunta) Aprender – to learn

18 Class Project.. After you finish your work organizer your place before you leave put the textbook at the bottom your desk. Market, scissor, glue stick in their boxes. The floor clean around your desk. If you don’t follow this rule next project will be assigned to do at your home. Sra. Mustelier

19 ¿Qué verduras te gustan?
El día cinco: Viernes ¿Cómo se dice… The girl is very nice. en español? Imagine that you are waiting tables and need to write yourself a reminder. Write down what comes with the hamburgers, and at least four ingredients. La pregunta ¿Qué verduras te gustan?

20 ¿Qué sabes ahora? 1. Tell someone that you are hungry/thirsty? ___Tengo _______/________. 2. Tell someone what you like or do not like to eat and drink? __Me encanta comer_____, pero (no) me gusta beber _____. 3. Say that you like certain foods because they are healthful or tasty? ___Me gustan las uvas______ son _______.

21 Actividad- Hablar Spanish club is trying to decide what to eat at next week’s dinner. You take a survey in your Spanish class to help you decide. Copy the chart below on your paper. Comida 1 Comida 2 Comida 3 Bebida Yo Estudiante 1 Estudiante 2 Estudiante 3 Estudiante 4 Estudiante 5

22 Actividad- Escribir Based on the results from your survey, write a note to your Spanish teacher describing what you are going to eat and drink at the Spanish club dinner. If a lot of people said no to an item, mention what you are NOT going to eat. -Para la cena del club de español, vamos a comer… También, vamos a beber… -No vamos a comer…

23 Extra speaking activities
Give students different list of what they like to eat for lunch or dinner. Have a paper with all of the foods on it. Students go around and ask what people like to eat. Write their names under the right food. Bottom ½ of communicative activity 3A-1

24 Actividad- Leer Read the following about what this student likes to eat at the Restaurante de la Plaza. Write down what you understand in English.

25 ¡Hola! Me encanta el Restaurante de la Plaza. La comida es muy buena. En el almuerzo, como una ensalada o un bocadillo de jamón y queso con patatas fritas. Siempre bebo limonada. Hasta luego.


Descargar ppt "19 de marzo del dos mil doce."

Presentaciones similares


Anuncios Google