La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero"— Transcripción de la presentación:

1 Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Responde a las preguntas siguientes en español: 1. ?Cómo hace el tiempo hoy? 2. ¿Cómo hace el tiempo durante el verano? 3. ¿Cómo hace el tiempo durante el invierno? 4. ¿Cómo hace el tiempo en la primavera? 5. ¿Cuál es tu estación favorita? ¿Por qué?

2 Objetivos Compare and contrast the names of countries as they are pronounced in Spanish and English and label each on a map. Review the irregular verbs ir, dar, estar by completing sentences with the correct forms of each verb. Review the irregular verbs hacer and jugar by writing a paragraph using provided sentence structures to describe the weather and popular activities during each season.

3 Entrevistas rápidas In your pairs, conduct a brief, 2 question interview. You must each ask and respond to two different questions in Spanish. You may choose questions from this list, or choose your own. Be prepared to share out your partner’s responses. ?Cuántos años tienes? ?Dónde vives? ?Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo estás hoy? ¿Cuáles actividades te gusta hacer en tu tiempo libre? ¿Cuál es tu deporte favorito? ¿Cuál es tu comida favorita? ¿Cúal es tu número de teléfono? ¿Cuál es la fecha de tu cumpleaños? ¿Cuál es tu color favorita?

4 Repaso: el alfabeto en español
A B C CH D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R RR S T U V W X Y Z

5 “Vowel, N or S, second to the last”
Reglas: los accentos If a word ends in a vowel, the letter s, or the letter n, the stress is on the next to last syllable. “Vowel, N or S, second to the last” In other words without an accent, the stress is on the last syllable. Simply put, if the stress is on a syllable other than that indicated above, an accent is used to indicate where the stress is placed. Ejemplo: Centroamérica

6 Reglas: los accentos IMPORTANTE: a vowel may either gain or lose an accent when a word is put into plural or singular form - examen (egg-SAW-men) - exámenes (eggs-SAH-men-ess - muñón (moon-YOHN) - muñones (moon-YOHN-ness) - canción (kahn-SEEOHN) - canciones (kahn-SEEOHN-ess)

7 Los países hispanohablantes: Centroamérica
Belize Guatemala Honduras Nicaragua El Salvador Costa Rica Panama

8

9 Dictation Activity You will spell out various words that I will say in Spanish. The first two words will be spelled out letter by letter I will then say three country names that you will need to spell correctly After I write each word correctly on the board, write ONLY the corrections that need to be made Then, write the whole word correctly

10 Práctica: vocabulario, hacer y jugar
Write a paragraph in Spanish describing the weather and activities you can do during each season. You should write at least 8 sentences (2 per season: at least 1 describing the weather and 1 describing an activity). Consider using the verbs “jugar” and “hacer” when discussing activities you like to do in each season You may use the following sentence structures: - Durante el/la (estación), hace (tiempo). - En el/la (estación), me gusta (verbo). - Juego el (deporte) en el/la (estación).

11 Objetivos Compare and contrast the names of countries as they are pronounced in Spanish and English and label each on a map. Review the irregular verbs ir, dar, estar by completing sentences with the correct forms of each verb. Review the irregular verbs hacer and jugar by writing a paragraph using provided sentence structures to describe the weather and popular activities during each season.

12 Tarea Práctica: los países hispanohablantes y el tiempo
You will need to use the map you labeled in class today. Answer questions in complete sentences

13 Evaluaciones Diarias Because there was no written Hacer Ahora today, you may write your evaluation under your exit ticket from yesterday. Give yourself ONE point for each criteria you met during class. ____ OT1 (On Time) ____ IW (Completed Individual Work) ____ GW (Made meaningful contributions to group work) ____ SS (Spoke Spanish before resorting to English) ____ OT2 (Stayed on Task) Total: _____/5

14 Boleto de salida Pick two countries that you labeled on your map during class today. Write two sentences In Spanish describing what you think the weather is like in each of those countries.


Descargar ppt "Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero"

Presentaciones similares


Anuncios Google