La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

UNIDAD 3 3 DE ENERO DE 2012. Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "UNIDAD 3 3 DE ENERO DE 2012. Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o."— Transcripción de la presentación:

1 UNIDAD 3 3 DE ENERO DE 2012

2 Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o su familia? Etc. (Escribe a lo menos 7 oraciones).

3 UNIT 3: COMPLETE CORE LESSON 1

4

5 EDICIÓN  Intercambien los párrafos de ayer con compañero Y editen los trabajos a uno a otro.  Hagan las correcciones en color rojo.

6  Present Perfect Tense (El presente perfecto)  Used for actions that have already taken place.  Tells “what you –have been- doing-”  Haber + past participle (-ido, -ado)  Haber (Yo) he hemos (Tú) has (….) ha han  Ex. Ya he ordenado mi dormitorio dos veces esta semano. No he comido nada hoy.

7  If you are sure something exists you use the indicative…  But when we don’t specify, or are not sure, if a certain person, place, thing, or occurrence exists, the subjunctive mood comes into play***  Subjunctive conjugation: (a few exceptions exist)  Start with the (yo) form of the present indicative.  Then drop the -o endings.  Finally, add the following endings  Ar – e, es, e, emos, en  Er – a, as, a, amos, an  Ir – a, as, a, amos, an

8  Dependent clauses typically begin with que.  In sentences with creer, the verb in the dependent clause is in the indicative.  Yo creo que mi abrigo está aquí.  Ellos creen que no hay nadie en la casa.  In sentences with no creer (expression of doubt), the verb in the dependent clause is in the subjunctive !**  Ella no cree que su novio cocine bien.  Ellos no creen que ella toque bien la guitarra.

9  Aburrido  Conocer  Creer  Importante  Incorrecto/a  Interesante  El novio/ la novia

10  Unidad 3, Lecci ó n 1  Pronunciaci ó n  Vocabulario

11

12  Escriban a lo menos 2 oraciones compuestos usando por lo menos 4 de sus palabras nuevas del vocabulario.

13  While you understand that these actions have taken place in the past (they are completed actions), they still have a sense of immediacy: They have taken place, but recently.  To form the Present Perfect in English, we use a conjugation of to Have and a Past Participle. Past Participles in English are words like "eaten," "written," "walked," and "rung." We use them with to Have in the sense of to "have done/finished something.“  For example,  "I have finished my project."  "I have seen that man before."  "I have had enough examples."

14  To form the Present Perfect In Spanish, we conjugate the verb Haber in the Present Tense. Haber means "to Have".  Don't confuse Haber with Tener. Tener means "to Possess or to own" and is not used to form the Present Perfect.Tener  We put the form of Haber together with a Past Participle in the same manner that we put Estar together with a Present Participle to form the Present Progressive. Present Progressive

15  Access the “Present Perfect Practice” in Wikispaces.  Practice until you have a score of at least $64,000!  Raise your hand when you reach your goal!

16  Complete Unidad 3, Lecci ó n 1  Pronunciaci ó n  Vocabulario  Gramatica

17

18 Escriban 3 oraciones que cuentan a quien/es conocieron esta semestre.

19

20

21

22

23

24 Completen la actividad de practica con el Subjuntivo  Wikispaces  Spanish III  Subjunctive Game

25  Listening & Reading

26

27  LATIN AMERICAN FOLKLORE: Cuento de Hadas (Fairytale)  Many are similar to North American folklore in that they are meant to teach a moral or a lesson.  Your classmates: Rebecca, Cooper, William, and Shivani will give you a summary on the 2 cuentos de hadas that they read.  Feel free to ask questions –IN SPANISH!

28  Yo comí una manzana ayer.  Yo estoy comiendo una manzana.  Yo comeré una manzana mañana.  Yo he comido 3 manzanas hoy.

29  Saquen una hoja de papel y contesten las preguntas siquientes usando el presente perfecto, y las respuestas que les da. (Take out a sheet of paper and answer the following questions, using the present perfect and the answers provided. 1. ¿Has desayunado hoy? (sí) he desayunado. 2. ¿Ellos han conocido al nuevo miembro de la iglesia? (sí) han conocido al nuevo miembro. 3. ¿Uds. Han leído esa novela interesante? (No) han leído esa novela. 4. Crees que ella está aquí? (No) creo que ella esté aquí.

30  Lleno los espacios con respuesta correcta. 1. Es necessario que _termines____ (terminar) con tu tarea. 2. Dudo que _ayude____ (ella, ayudar) a sus padres. 3. Creo que ella _viene____ (venir) a la fiesta. 4. No creo que su hermana __venga___ (venir) a la fiesta.

31

32  !ESTUDIEN SUS APUNTES DE PRESENTE PERFECTO Y SUBJUNTIVO!

33  Saquen una hoja de papel. –Escriben su nombre, la fecha y su periodo-  Escriben las respuestas a los espacios en blanco al lado de los numeros correspondientes en su papel.

34 1. Yo __ ___ (ordenar) mi dormitorio dos veces esta semana. 2. ?___ ___ (arreglar) su novio el lavaplatos? 3. Ella no ___ ___ (practicar) tantas veces como ella necesita. 4. Yo ___ ___ (leer) diez libros este ano. 5. Ella ___ ___ (ensenar) arte por veinte anos. 6. Nosotros nos ___ ___ (conocer) por un mes. 7. No creo que _____ (comprar) esta camisa. 8. Es necesario que ____ (tu, tomar) el dinero. 9. Creo que mi esposo ____ (estar) en casa. 10. Ojala que ____ (ud., venir) a la fiesta.

35  Completan las hojas de ejercicios (1-4)

36

37  Repasamos sus hojas de ejercicios.

38  Core Lesson 2

39  Completen Core Leccion 2

40

41  Palabra del día: spanishdic.com  Escriban la definición y la usen en una frase.

42 1. Stress the next to last syllable : in words that end in the letter n, s, or a vowel.  La moneda  Hablan  Las pelotas 2. Stress the last syllable in words that end in consonants other than “n” or “s.”  El animal  La universidad  El monstrador 3. An acute accent(í, ó, é, etc.) is used with the vowels (a, e, i, o, and u) to indicate stress placement on words that do not follow the 2 previous rules.  La película  El maletín

43 1. Acute accents are also used to distinguish between two words that would otherwise appear the same.  Ex. Él vs. El 2. The tilde (ñ) is used with “n”.  The letters ñ and n are two distict letters of the Spanish alphabet.

44  Meter vs. Sacar  Ella mete la leche en el refrigerador.  Yo saco dinero del cajero automático.  Ya he metido mis juguetes el la caja.  Saca la pelota de tu mochila.

45  El hablador  La lector  Bienvenido  Castiliano  Propósito  Diálogo  Servicio  También  Disfrute  Disfruté  Hablo  Habló  Pertanece  Correspondencia  Rígida  La ironía  Elementos  La crucifixión

46  Pronunciation  Listening & Reading

47

48  Subrayen donde debe estar la estrés en las siguientes palabras:  Pronunciación  Automática  Ceseando  Captivado  Resumen  Resúmenes  Empieces

49  Automático/a  El cajero  Cambiar  Cortés  El euro  El peso  Sólo  Las vacaciones  El maletín  Meter  La mochila  Sacar  traer

50  Exchange rates, like any other commodity, are based on supply and demand for particular forms of currency.  Supply  Domestic currency supply changes as a result of a country's fiscal and monetary policies.  Demand  Demand for currency can be influenced by a large number of factors, including interest rates, inflation, and views on impending government regulation.

51  http://www.oanda.com/currency/converter/ http://www.oanda.com/currency/converter/  http://www.xe.com/?c=MXN http://www.xe.com/?c=MXN

52  Encuentren y relaten la tasa de cambio (exchange rate) de moneda para los paises que les asigno.  Usen el dólar americano como base de intercambio.

53  http://www.walmart.com.mx/Pages/defaultI ndividual.aspx?cat=SuperCenter_MX&categor y=Individual&ig=Individual-Home http://www.walmart.com.mx/Pages/defaultI ndividual.aspx?cat=SuperCenter_MX&categor y=Individual&ig=Individual-Home  !Vayan de compras en Walmart de México!  Quiero que uds. elijan una de vender a un companero de clase.  Su companero debe decidir cuánto cuesta en dólar americano.

54  Reading

55

56  Escriban de que uds. traen en sus maletas (suitcases) cuando están de vacaciones.

57 SACAR DE

58 METER EN

59  A través el día, Uds. meten cosas en sus mochilas y sacan cosas de sus mochilas.  Escriban y digan a la clase lo que saquen y pongan en sus mochilas en cada clase durante un día normal.

60

61  Frequently, the conditional is used to express probability, possibility, wonder or conjecture(inference/judgement thought to be true, but unproven or without evidence).  It is usually translated as would, could, must have or probably.  The student said that he would study one more hour. (probability, possibility)  What time could it have been? (wonder, conjecture)  He must have been at home. (wonder, conjecture)  We were probably busy when you called. (probability, possibility)

62  Conjugation:  Add the following endings to the infinitive of –ar, – er and –ir verbs:  ía ías ía íamos íais ían  Ejemplo:  Comería  Estarías  Vivirían

63  El alumno dijo que estudiaría una hora más. The student said that he would study one more hour.  ¿Qué hora sería? What time could it have been?  Estaría en su casa. He must have been at home.  Estaríamos ocupados cuando llamaste. We were probably busy when you called.

64  To express speculation about the past:  Aquél día correrían más de veinticinco kilómetros. That day they must have run more than 25 kilometers.  To express the future from the perspective of the past:  Yo sabía que abrirían la tienda a las siete. I knew that they would open the store at seven o'clock.  To express hypothetical actions or events which may or may not occur:  Sería interesante estudiar chino. It would be interesting to study Chinese.

65  To indicate what would happen were it not for some certain specific circumstance:  Yo viajaría pero no tengo dinero.  I would travel but I don't have money.  For polite use to soften requests:  Por favor, ¿podría decirme a qué hora abre la gasolinera?  Could you please tell me what time the gas station opens?  To ask for advice:  ¿Cuál compraría Ud.?  Which one would you buy?  For reported speech:  Juan dijo que terminaría el trabajo.  Juan said that he would finish the work.

66  caber yo cabría  poner yo pondría  decir yo diría  haber yo habría  salir yo saldría  hacer yo haría  poder yo podría  tener yo tendría  querer yo querría  valer yo valdría  saber yo sabría  venir yo vendría

67

68

69

70  The doctor recommends that he take the pills with food. Subjunctive conjugation: he take  The law requires that you be 18 years old to vote. Subjunctive conjugation: you be  If I were a rich man, I wouldn't have to work hard. Subjunctive conjugation: I were

71 Si fuera rico, iría de compra cada día. HOW TO FORM/CONJUGATE Imperfect Subj.  Start with the 3 rd person plural preterite :  ex. hablaron, comieron  Remove the –ron:  ex. habla-, comie-  Add –ra, ras, ra, ramos, ran (or –se, ses, se, semos, seis, sen: if in Spain)  Ex. Hablara, comiera, tuviera

72 When introduced with (if), the imperfect subjunctive can support an independent clause which introduces a dependent conditional clause.  Si tuviera (If I had.. But I don’t)  Si comiera (If I ate… but I won’t or didn’t)  Si lloviera (If it rains… but it likely will not)  Si fuera a (If I went to.. But I most likely won’t)  Si hubiera (If I had/were.. But I likely don’t)

73  Si yo fuera reina, viajaría por todo el mundo.  If I were queen, I would travel all over the world.  Pintaría más seguida si tuviera más tiempo.  I would paint more often if I had more time.  Si hubiera más tiempo, ella comería más.  If there was more time, she would eat more.

74  Si tuviera un mil pesos_______  …Iría a vacaciones  …compraría un telivisor  …Se los daría a mi hermana  Si tuviera un avión…  Si el restaurante tuviera hamburguesas…  Si ella fuera de Chile…

75  Writing  Grammar  Vocab

76

77  Review Lesson 2 Worksheets

78  Lesson 1 & 2  Worksheets  Vocab  Present Perfect  Present Progressive  Subjunctive  Extra Credit: Multi tense conjugation  Present, imperfect, preterite, future, conditional, subjunctive, imperfect subjunctive

79

80

81  Core Lesson 3  Early Finisher: SILENTLY review previously learned concepts.  REVIEW & PRACTICE NEW TENSES!  Play grammar and vocab games that we played within the last few weeks. Can be found on the Wiki.  Review worksheets, notes, bell ringers

82

83 1. ¿_______ (ser) cortés hablar por teléfono si tú estuvieras en la biblioteca? 2. Si nosotros tuviéramos boletos, _______ (poder) ir al concierto. 3. Si yo tuviera más dinero, le ______ (comprar) un reloj pulsera para mi esposo.

84

85  It is an adverb of quantity.  Casi - almost  It is an invariable word - meaning, the word remains the same regardless of number or gender of the terms they modify.  Mides casi un metro.  El vestido cuesta casi noventa dólares.  Las papas pesan casi cuatro kilos.  Soy casi lo suficientemente alto como para andar en bicicleta.

86  Adjetivos – helps with precise descriptions  El reloj es redondo.  Esta fruta es redonda.  Este pedazo de pan es cuadrado.  Esta mesa es cuadrada.

87  Cortar  Entero/-a  Medio/-a  La mitad  La pared  El pedazo  La pizza  El queso  La tarta  Un pedazo  El tercio – 3rd  El cuarto – 4 th  Ancho/-a  Sustener: to hold  El centímetro  Contar  El kilo  El metro  Medir  Pesar

88  Tanto como: as much as  Cuesta tanto como el otro.  Quiero tantas zanahorias como tu.  Menos que: less than  Estoy enojada, me pagaron menos que tu.  Mas que: more than  Tengo mas que lo suficiente de tiempo para terminarla.  Por lo menos:  Nececito por lo menos doscientos veinte dolares.

89  El estudio revela que la mitad del software utilizado en la nación es pirateado. The study shows that half the software used in the nation is pirated.  Un cuarto de los anfibios y reptiles europeos está en peligro de extinción. A quarter of European amphibians and reptiles are in danger of extinción.  Perdió un tercio de su valor en menos de dos años. It lost a third of its value in less than two years.  Los internautas españoles pasan un tercio de su tiempo libre conectados a la red. Spanish Internet users spend a third of their free time connected to the web.

90

91 Contesten las preguntas:  ¿Cuánto pesan las papas? (20 lbs-libras)  ¿Cuánto costarán las entradas? ($20)  ¿Cuánto cuesta la segunda blusa? – Usen: tanto como, mas que o menos que- (1st costs $10, 2nd costs $10)

92  Fraction Pie Chart: Board Activity  He cortado la tarta: Muestreme…  Una mitad de la tarta = 1/2  Un tercio de la tarta = 1/3  Un cuarto de la = 1/4

93  ROSETTA STONE: Pronunciation & Reading

94

95  Read the instructions below carefully and completely.  1. Choose school (University of Alabama at Birmingham), Click "Go".  2. Enter the Password when prompted: blazers1 (all lowercase)  3. Under “Languages” click on the appropriate language.  4. Fill in your name, student ID, and email address in the appropriate fields. Do NOT fill out the entire document. Click scroll down to bottom of page and click on "Continue".  5. You will then have a practice test item, do that and the placement test will then begin.  6. The exam length is different for everyone and for everytime you take it. When the test is done, a screen with your name, score and a chart placing you into a level will appear.  DO NOT CLICK “DONE” OR CLOSE THAT SCREEN UNTIL YOU HAVE A PRINTED COPY OF YOUR RESULTS IN YOUR HAND.  7. Print or write down the results and give it to your instructor.

96  Was there anything that was new to you?  What do you think you need the most help/practice with?

97

98  Conjugate Querer y Ir in:  Preterito  Imperfecto  Subjunctivo

99

100  If you are sure something exists you use the indicative…  But when we don’t specify, or are not sure, if a certain person, place, thing, or occurrence exists, the subjunctive mood comes into play***  Subjunctive conjugation: (a few exceptions exist)  Start with the (yo) form of the present indicative.  Then drop the -o endings.  Finally, add the following endings  Ar – e, es, e, emos, en  Er – a, as, a, amos, an  Ir – a, as, a, amos, an

101  Dependent clauses typically begin with que (conjuction necessary to introduce the subjunctive).  In sentences with creer, the verb in the dependent clause is in the indicative.  Yo creo que mi abrigo está aquí.  Ellos creen que no hay nadie en la casa.  In sentences with no creer (expression of doubt), the verb in the dependent clause is in the subjunctive !**  Ella no cree que su novio cocine bien.  Ellos no creen que ella toque bien la guitarra.

102  creer que... to believe that...  no dudar que... to not doubt that...  es cierto que... it is certain that...  es claro que... it is clear that...  es evidente que... it is certain that...  es obvio que... it is obvious that...  estar seguro que... to be sure that...  es verdad que... it is true that...  no cabe duda que... there's no doubt that...  no es dudoso que... it is not doubtful that...  no hay duda que... there is no doubt that...

103  The imperfect tense of the subjunctive mood is used to express the same subjectivity as the present subjunctive, but in the past.  We use the Imperfect Subjunctive when referring to events or ideas that did not, cannot and will not happen!

104 HOW TO FORM/CONJUGATE Imperfect Subj.  Start with the 3 rd person plural preterite :  ex. hablaron, comieron  Remove the –ron:  ex. habla-, comie-  Add –ra, ras, ra, ramos, ran (or –se, ses, se, semos, seis, sen: if in Spain)  Ex. Hablara, comiera, tuviera

105 1) Express subjectivity in the past after the same verbs, impersonal expressions, and conjunctions as the present subjunctive.  For the imperfect subjunctive to be needed, the verb in the main clause has to be in one of the following tenses/moods: preterite, imperfect, conditional, or pluperfect.  Quería que lo hicieras. I wanted you to do it.  Fue una lástima que no pudiera venir. It was too bad that he couldn't come.  Yo iría al banco para que tuviéramos dinero. I would go to the bank so that we'd have money.

106 2) Make a very polite request or suggestion (only with the verbs deber, poder, and querer ).  Quisiera dos libros, por favor. I'd like two books, please.  ¿Pudiera Ud. ayudarnos? Could you (possibly) help us?

107 3) In conditional sentences, si clauses, and with the conjunction como si.  Si tuviera dinero, iría contigo. If I had money, I would go with you.  Me escucha como si fuera su profesor. He listens to me as if I were his teacher.

108  Multi tense practice: http://www.colby.edu/~bknelson/SLC/index.php http://www.colby.edu/~bknelson/SLC/index.php  Present Subjunctive: http://www.colby.edu/~bk nelson/SLC/subj_pres.php http://www.colby.edu/~bk nelson/SLC/subj_pres.php  Imperfect Subjunctive: http://www.colby.edu/~bknelson/SLC/subj_imp.ph p http://www.colby.edu/~bknelson/SLC/subj_imp.ph p

109  Pronunciation  Reading

110

111  Grammar  Speaking  Writing  Listening & Reading


Descargar ppt "UNIDAD 3 3 DE ENERO DE 2012. Escriban un párrafo sobre lo que hiciste durante tus vacaciones. ¿Fue interesante/aburrido? ¿Lo pasaste con su novio/a o."

Presentaciones similares


Anuncios Google