Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJosé Francisco Salazar Plaza Modificado hace 9 años
2
PRINT DIRECTIONS FOR FULL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-19 Step 3: Select “slides” Step 4: Type # of copies Step 1: Click on File & select Print Step 5: Click OK
3
PRINT DIRECTIONS FOR SMALL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-19 Step 3: Change slides to “handouts” Step 5: Type # of copies Step 1: Click on File & select Print Step 6: Click OK Step 4: Select “2” slides per page
4
La Tortuga Plegable Toma Tiempo y Piensa Una cuento escrito para ayudar a enseñar la “Técnica de la Tortuga” Por Rochelle Lentini Marzo 2005 Created using pictures from Microsoft Clipart® and Webster-Stratton, C. (1991). The teachers and children videotape series: Dina dinosaur school. Seattle, WA: The Incredible Years.
5
La Tortuga Plegable es una gran tortuga. A él le gusta jugar con sus amigos en el Wet Lake School.
6
Pero algunas cosas pasan que hacen a Plegable muy enojado.
7
Cuando Plegable está enojado, él golpea, patea, o grita a sus amigos. Sus amigos se enojan cuando él les golpea, patea, o les grita.
8
Plegable ahora sabe una nueva manera de “pensar como una tortuga” cuando está enojado. Paso 1
9
El puede parar y mantener sus manos, cuerpo, y gritos para si mismo! Paso 2
10
El puede plegarse adentro de su coraza y tomar 3 respiros profundos para calmarse. Paso 3
11
Plegable puede entonces pensar una solución o una manera para hacerlo mejor. Paso 4
12
Plegable puede entonces preguntarse a si mismo: Es su idea segura? Es eso amable? Como hara sentirse a todos?
13
Los amigos de Plegable están contentos cuando él juega bien y conserva su cuerpo para él mismo. A los amigos les gusta cuando Plegable usa buenas palabras o hace que una maestra le ayude cuando está contrariado.
14
El final!
15
Teacher Tips on the Turtle Technique Webster-Stratton, C. (1991). The teachers and children videotape series: Dina dinosaur school. Seattle, WA: The Incredible Years. Model remaining calm Teach the child the steps of how to control feelings and calm down (“think like a turtle”) –Step 1: Recognize your feeling(s) –Step 2: Think “stop” –Step 3: Tuck inside your “shell” and take 3 deep breaths –Step 4: Come out when calm and think of a “solution” Practice steps frequently (see cue cards on next 4 pages) Prepare for and help the child handle possible disappointment or change and “to think of a solution” (see list on last page) Recognize and comment when the child stays calm Involve families: teach the “Turtle Technique”
16
Step 1
17
Step 2
18
Step 3
19
Step 4
20
Help the Child Think of a Possible Solution: Get a teacher Ask nicely Ignore Play Say, “Please stop.” Say, “Please.” Share Trade a toy/item Wait and take turns
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.