La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

U3L2 Subjunctive with Impersonal Expressions 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20052 ¿Recuerdas? Don’t talk! (Tú) Eat the pizza! (Uds.)

Presentaciones similares


Presentación del tema: "U3L2 Subjunctive with Impersonal Expressions 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20052 ¿Recuerdas? Don’t talk! (Tú) Eat the pizza! (Uds.)"— Transcripción de la presentación:

1

2 U3L2 Subjunctive with Impersonal Expressions

3 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20052 ¿Recuerdas? Don’t talk! (Tú) Eat the pizza! (Uds.) Buy the book! (Ud.) Let’s do the Hw! ¡No hables! ¡Coman la pizza! ¡Compre el libro! ¡Hagamos la tarea!

4 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20053 Yo / drop o / vowel switch When we formed the -tú, Ud., Uds., and let’s(nosotros) commands, we were using the SUBJUNCTIVE VERB endings! Hablo - Habl- No hablesNeg. tú HableUd. HablenUds. orHablemosNosotros

5 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20054 1.Begin with the “yo” form 2.Take off the “o” 3.Add the opposite endings for all subjects! 4.Mirar 5.MireMiremos MiresMiréis MireMiren Now, with certain expressions, all verb subjects will use the subjuntive verb endings!

6 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20055 1.Begin with the “yo” form 2.Take off the “o” 3.Add the opposite endings for all subjects! 4.Vivir Viva Vivamos VivasViváis VivaVivan Now, with certain expressions, all verb subjects will use the subjuntive verb endings!

7 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20056 -car / -gar / -zar In ALL subjects!! C--- que G---gue Z---ce Sacar / tú Llegar / Uds. Empezar / yo

8 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20057 C--- que G---gue Z---ce saques lleguen empiece -car / -gar / -zar In ALL subjects!!

9 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20058 Irregulares: Fill in the missing forms for ALL subjects Dar dédesdé demos deis den Irvaya vayas vaya vayamos vayáis vayan Ser sea seas sea seamos seáis sean H haya hayas haya hayamos hayáis hayan E esté estés esté estemos estéis estén S sepa sepas sepa sepamos sepáis sepan

10 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20059 Práctica: Respuestas 1. estudies 2. comprendamos 3. no hablen 4. trabaje 5. no tenga 6. sepan

11 STOP HERE Day 1 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 200510

12 La lista de Expresiones Impersonales (no) Es necesario que… (no) Es importante que… (no) Es bueno que… (no) Es malo que… (no) Es peligroso que… (no) Es raro que… (no) Es posible que… (no) Es mejor que… (no) Es lamentable que… (no) Es imprescindible que… (no) Es una lástima que… (no) Es triste que… Subjunctive

13 (no) Es necesario que… (no) Es importante que… (no) Es bueno que… (no) Es malo que… (no) Es peligroso que… (dangerous) (no) Es raro que… (strange) (no) Es posible que… (no) Es mejor que… (best) (no) Es lamentable que… (too bad) (no) Es imprescindible que… (indispensable/ necessary) (no) Es una lástima que… (shame) (no) Es triste que… Subjunctive La lista de Expresiones Impersonales

14 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 200513 However, be careful!!! If the impersonal expression is one that expresses CERTAINTY/TRUTH The subjunctive will NOT be used! Es cierto que Es cierto que corremos los domingos. SUBJUNCTIVE

15 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 200514 Práctica: El subuntivo y expresiones impersonales 1.It’s important that we study the notes. 2.It’s impossible that he has a red Corvette. 3.It’s strange that they walk with their cat. 4.It’s not necessary that the teachers give us homework. 5.It’s too bad that you always arrive late to class. 6. It’s indispensable that we know the subjunctive.

16 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 200515 Práctica: El subuntivo y expresiones impersonales 1.It’s important that we study the notes. 1.Es importante que estudiemos los apuntes. 2.It’s impossible that he has a red Corvette. 2. Es imposible que tenga un Corvette rojo. 3.It’s strange that they walk with their cat. 3. Es raro que caminen con su gato. 4.It’s not necessary that the teachers give us homework. 4. No es necesario que los maestros nos den tarea. 5.It’s too bad that you always arrive late to class. 5. Es una lástima que siempre llegues tarde a clase. 6.It’s indispensable that we know the subjunctive. 6. Es imprescindible que sepamos el subjuntivo.


Descargar ppt "U3L2 Subjunctive with Impersonal Expressions 5/7/2015Template copyright www.brainybetty.com 20052 ¿Recuerdas? Don’t talk! (Tú) Eat the pizza! (Uds.)"

Presentaciones similares


Anuncios Google