La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne."— Transcripción de la presentación:

1 CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne Hendrick

2 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-2 The Components of Language Language is a Set of Tools we Use to Express Feelings and Communicate Thoughts First Two Elements of Language Learning Lay the Foundation for Literacy: o Listening o Speaking El lenguaje is un conjunto de herramientas que utilizamos para expresar sentimientos y pensamientos Los dos primeros elementos para aprender un idioma forman la base para ser literado Escuhar Hablar

3 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-3 Nativist Theorynativista Teoría Behaviorist ApproachEnfoque conductista Sociolinguistic TheoryTeoría Sociolingüística How Children Develop Language

4 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-4 Contributions by Adults to the Child’s Acquisition of Language Las contribuciones de los adultos a la adquisición de la Niñez de la Lengua o “Motherese” lenguaje infantil o Value Listening valorar el escuchar o Value Children’s Talking valorar cuando los ninos hablan How Children Develop Language

5 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-5 Developmental Milestones Become Acquainted with Developmental Charts In Order to Identify Children with Marked Lags in Language Development Assessing Children’s Language Development o Determine Child’s Dominant Language o Consider “Habit of Verbalness” Tengan conocimiento de Gráficos del Desarrollo con el fin de identificar a los niños con rezagos marcados en el Desarrollo del Lenguaje Evaluar el desarrollo lingüístico de los niños Determinar el Idioma dominante del Niño Considere la posibilidad de " Hábito de Verbalness "

6 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-6 Basic Ways to Foster Language Development I. Listen to the Children II. Give the Children Something Real to Talk About III. Encourage Conversation Between Children Escuche a los niños II. Dar a los niños Algo real de que hablar III. Anime Conversación Entre Niños

7 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-7 IV. Encourage Conversation and Dialogue Between Teachers and Children o Toss the Conversational Ball Back and Forth o Seize One-to-One Moments for Conversation o Make Sure You Talk with Less Verbal Children o Developing Conversation at Mealtimes Basic Ways to Foster Language Development

8 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-8 Formas básicas para fomentar el desarrollo de Idiomas Fomentar la conversación y el diálogo entre profesores y niños Tirar la pelota Conversacional De ida y vuelta Agarre Momentos de Conversación Uno - a - Uno Asegúrese de hablar con Niños que hablan Menos El desarrollar de la conversación durante las comidas

9 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-9 Basic Ways to Foster Language Development V. Use Questions and Answers That Generate Speech and Develop Language o Ask Questions That Require More Than One-Word Answers o When Replying to a Child’s Questions or Statements, Elaborate VI. When Necessary, Seek Professional Assistance Promptly

10 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-10 Formas básicas para fomentar el desarrollo de Idiomas V. Use preguntas y respuestas que generan habla y desarrollar el lenguaje Haga preguntas que requieran más de una sola palabra respuestas Al responder a preguntas o afirmaciones de un niño, Elaborar VI. Cuando sea necesario, buscar ayuda profesional inmediatamente

11 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-11 Which Language Should the Teacher Encourage? o Teach First in the Child’s Home Language, Then in English o Make It Clear to the Families That You Value the Child’s Native Language and Cultural Background o When Teaching Bilingual Children, Do Not Attribute All Verbal-Expressive and Comprehension Difficulties to Bilingualism o What to Do When You Do Not Speak a Child’s Language o What to Do About the Child Who Speaks a Dialect Language and Dialectical Differences

12 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-12 Idioma y las diferencias dialécticas ¿Qué idioma caso de que el profesor Anime ? Primero ensenar en el Idioma del hogar del Niño, Luego en Inglés Dejar claro a las familias que usted valora Idioma Nativo del Niño y los antecedentes culturales Cuando la enseñanza bilingüe para niños, no atribuyen todas las dificultades verbales expresivas y de comprensión para el bilingüismo ¿Qué hacer cuando usted no habla el lenguaje de un niño ¿Qué hacer con el niño que habla un dialecto?

13 Weissman/Hendrick. The Whole Child, 10e. © 2014, 2010, 2006, 2001, 1996 by Pearson Education, Inc. All Rights Reserved 12-13 Children Who Have Special Disabilities Related to Speech and Hearing Children with Disorders of Articulation Children with Delayed Speech Children with Disorders of Hearing Children Who Stutter Los niños con trastornos de la articulación Los niños con retraso en el habla Los niños con trastornos Auditivos Los niños que tartamudean


Descargar ppt "CHAPTER 12: Fostering the Development of Language Skills The Whole Child: Developmental Education for the Early Years Tenth Edition Patricia Weissman Joanne."

Presentaciones similares


Anuncios Google