La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

I can recite and _________ the numbers 0 - 99. I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "I can recite and _________ the numbers 0 - 99. I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________."— Transcripción de la presentación:

1 I can recite and _________ the numbers 0 - 99. I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________. I can __________________ to at least ____ questions in Spanish. I can recognize and respond to a ___________________ in Spanish. ask and respond articles accurately 7 spell non-scripted question

2 Number Mastery de práctica… Escribe los números en español. 1) 7 ________________________6) 55 ________________________ 2)15 ________________________7) 80 ________________________ 3)22 _________________________8) 111 _________________________ 4)36 _________________________9) 161 mesas____________________ 5)41 libros _____________________10) 173 ________________________ siete quince veintidós / veinte y dos treinta y seis cuarenta y un cincuenta y cinco ochenta ciento once ciento sesenta y una ciento setenta y tres I can recite and spell the numbers 0 - 99.

3 Saquen por favor… y una pluma de color diferente llll La

4 Repaso Rápido: Los objetos de la clase I.Circle the response that best completes the sentence. 1. When you leave class, you always put your belongings in… a. un televisorc. un pizarrón b. una plumad. una mochila II.Circle the word that does not belong in the group of words. 1. regla pizarratiza borrador III. Write the correct Spanish of the object that you see. Include the definite article. 1. __________________ IV. Traduce las frases al español (translate the sentences into Spanish). 1.There is one pencil sharpener. El mapa Hay un sacapuntas. ¡Uds. tienen 3 minutos para estudiar! I can accurately spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their articles.

5 Sr. Chang dice… ¡Prepárense para la prueba! Solamente necesitan un lápiz. I can accurately spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their articles. Cuando termine, repase el vocabulario de: los días de la semana y los meses del año.

6 Repaso Rápido: Los días de la semana Los días de la semana los días (el día) lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo

7 Repaso Rápido: Los días de la semana Los días de la semana To say “on” a day of the week on Monday – el lunes on Mondays – los lunes There is a quiz on Thursday. Hay una prueba el jueves.

8 Repaso Rápido: Los días de la semana Los días de la semana ¿Qué día es hoy? (Hoy) es _________. ¿Qué día es mañana? (Mañana) es _______. ¡Nueva pregunta!

9 Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 11) ¿Cuál es tu teléfono?Mi teléfono es ________. 12) ¿Qué día es hoy?Hoy es ________. 13) ¿Cómo se dice _______?Se dice ________. 14) ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el ___ de ________. 15) ¿Cuándo es tu cumpleaños?Mi cumpleaños es el ___ de _____. 16) ¿Puedo ir al baño? 17) ¿Me permite ir al baño? 18) ¿Qué necesitamos para la clase? Necesitamos ________. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

10 Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

11 A:¿Cuál es la fecha de hoy? B: (Hoy) es el # de mes. B: ¿Cuál es la fecha de mañana? A:(Mañana) es el # de mes. Repaso Rápido: Los días de la semana La fecha ¡Nueva pregunta!

12 Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

13 A: ¿Cuándo es tu cumpleaños? B:Mi cumpleaños es el # de mes. B:¿Cuándo es el cumpleaños de Fred? (May 29) A:El cumpleaños de Fred es el 29 de mayo. Repaso Rápido: Los días de la semana El cumpleaños ¡Nueva pregunta! ‘S

14 Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

15 La Improvisación 2 a Situation: You and your partner are just meeting for the first time in class. Role play this situation where you both find out information about the other person. I can ask and respond to at least 7 questions in Spanish.

16 Improv. requirements: Each person will ask equal amount of questions. Include the following information in your improv.: Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells

17 Improv. grades will be based on the following: Voice Interaction Fluency Pronunciation Acuracy Each group will be assigned to interrupt another group.

18 Classroom objects needed for the class A: ¿Qué necesitamos para la clase? B: Necesitamos … ( ¡ La concordancia ! )

19 La interrupción C: Disculpe… A: Hola. (Then turn to B) Quiero presentarte a mi amigo/amiga, (nombre de C ). (Te presento a mi amigo/amiga (nombre de C ). B: Mucho gusto / un placer / encantado/a. C: El gusto es mío….¿Cómo te llamas? B: Me llamo _______ (Mi nombre es _____). C: Una pregunta a la persona A y una pregunta a B A/B/C: Adiós… I can recognize and respond to a non-scripted question in Spanish.

20 Be prepared to present today.

21 LaLa Create (draw or cut pictures from magazines) a comic strip of Improvisation 2. Use appropriate dialogue between two people. Include the following:  Greeting  Name  Shake hands  Feeling  Origin  Age  Birthday  Day  Date  Introduce a friend  A question from the friend  farewell Stick figures / clip art are acceptable. Double check for accent marks, spelling, and punctuation. Use Unlined paper. Neatness counts! Drawings in color show extra effort and may be rewarded. Vale 30 puntos No duplicado hoy


Descargar ppt "I can recite and _________ the numbers 0 - 99. I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________."

Presentaciones similares


Anuncios Google