La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Para Empezar y Verbo del dia Para la semana de 1 de octubre– 5 de octubre de 2012.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Para Empezar y Verbo del dia Para la semana de 1 de octubre– 5 de octubre de 2012."— Transcripción de la presentación:

1 Para Empezar y Verbo del dia Para la semana de 1 de octubre– 5 de octubre de 2012

2  2 nd Block only will take Bakers capitulo 3 prueba (10)  Para Empezar: Traduce el vocabulario de la canción de Shakira: suerte  Verbo del día : vender in present  Complete Verb chart with stem changing verbs (dormir, poder, seguir, negar (10)  Sing Yo song (10)  Give opuestos for Monstruo MCA vocab  Introduce Monstruo MCB vocab: take notes with translations & sinonimos (10)  Monstruo MCB PQA for nuevos soles (20)  Song: Suerte por Shakira (10)  Boleto de salida: ¿Qué significa MCB vocab: encima de (2)  If time permits: Peru Nazca video  REMINDERS:  Wed 10/2/12 2 nd Block in room 409 for Span II  Thurs 4/10/12 Shakira Suerte quiz; turn in Baker’s 4 sheets for a grade  Fri 5/10/12 MID UNIT 4 tests MCAB speaking, reading, writing & listening

3 1. Yo puedo escalar los Andes solo ________________ 2. Sabes que ___________________________________ 3. Estos dos ojos que me dicen_____________________ 4. Celebro y sufro todo ___________________________ 5. Quiero vivir contigo ___________________________ 6. Estoy a tus pies _______________________________ 7. Ya sabes, mi vida _____________________________ 8. Suerte ______________________________________ 9. Si sientes algo así _____________________________ Traduce las letras de la canción de Shakira: Suerte

4 1. Yo _______ _______ donas. 2. Tú _______ _______ cucarachas. 3. Él, Ella, Usted _______ _______ papas fritas. 4. Nosotros _______ _______ boletos. 5. Ellos, Ellas, Ustedes _______ _______ refrigeradores. 6. Morgan y yo_____ _______ hamburguesas. 7. Stanee, Velicia y Kai_______ ________ chocolates. V ERBO DEL DÍA : LUNES 1/10/12 INFINITIVO : V ENDER = _________ P RESENT PROGRESSIVE (ING)

5  GRADING is all in! Please check Pinnacle! Students must be responsible for handing in work or making up work. Quiz re-takes allowed Tues am/pm only by appt.  Lots of zeros or Fs:  Fakebook (computer lab?)  Sequencing activity  Nuevos soles  Para Empezar

6  Very good overall!  Difficulty with:  Hasta que se desmaya  Se niega darselose niega comer  Clear writing – spelling & accents count; if I can‘t read it - it is wrong   Su  Pero  Porque

7  FLC needs more boys for Salsa lessons!! $5 We have around 40 members!  FLC is meeting tomorrow afternoon 3:30pm in Sra Gallegos room  They are going to Los Reyes on Chastain Rd for dinner 5:30-6pm arrival. To go you must sign in Sra Gallego’s room, have own transportation, $ for dinner

8  Dormirduermo, duermes…  Poder  negar

9  Irregular present tense   Caigo, conozco, digo, doy   Hago, pongo, salgo, soy   Tengo, traigo, vengo, veo   Oigo, sé, voy, estoy

10 1. sorprendidoaburrido 2. debajoarriba, sobre, encima 3. prende apaga 4. la luz oscuro

11  Para Empezar: Match Monstruo MCB vocab to sinónimos. (10)  Verbo del día: Pretérito lesson (10) Conjuga APAGAR en el presente (10)  Sing Yo song (5)  Give MCB opuestos & Clap everytime you hear a MCB vocab word!  PQA MCB vocabulario  Storytelling for Monstruo MCB followed by retell (20)  Los Bakers Capitulo 4 read p 13-mid 15 with a pareja and complete graphic organizer (20)  Song: Suerte por Shakira (5)  Boleto de salida: Da me un sinonimo para MCB vocab: no quiere limpiar (2)  REMINDERS:  Next FLC meeting Tues 2/10/12 in room Sra Gallego’s room 3:30 Dining out at Los Reyes 6pm; pay $5 & sign sheet to go out to eat  Wed 10/2/12 2 nd Block in room 409 for Span II  Thurs 4/10/12 Shakira Suerte quiz; turn in Baker’s 4 sheets for a grade  Fri 5/10/12 MID UNIT Speaking only  Monday 3 tests MCAB: reading,writing & listening

12 1. lo mandatiene la música muy alta; ruido fuerte 2. pasa tiemporecibe dinero por una cosa 3. no quiere limpiarsobre, arriba 4. Vendedesea una casa sucia; no quiere lavar 5. encima delo envia 6. a todo volumenhoras y horas haciendo algo

13 1. Yo ______ la luz. 2. Tú ______ la luz. 3. Él, Ella, Usted ______ la luz. 4. Nosotros _____ la luz. 5. Ellos, Ellas, Ustedes _____ la luz. Conjuga apagar in

14  Going to Los Reyes on Chastain Rd for dinner 5:30- 6pm arrival. We will meet outside the restaurant & go in at 6pm.  To go you must sign in Sra Gallego’s room now!  Please have your own transportation & $ for dinner

15 1. Limpiosucio 2. Vendecompra 3. Encima debajo 4. A todo volumenvolumen bajo; a cero volumen 5. Mandarecibe

16  Para Empezar: Translate dialogos y practica 2 nuevos (15)  Verbo del día: mandar en el presente (10)  Sing Yo song (2)  Monstruo MCB Listening Activity & comprehension check (20) for a grade  Reading Activity for Monstruo MCB (20)  Distribute transition words list & do Write/Right including these. (10)  Bakers complete capítulo 3 pg 13-15 & graphic organizer (20)  Song: Suerte por Shakira (5)  Boleto de salida: Escribe un antónimo de vender (2)  REMINDERS:  Wed 10/2/12 2 nd Block in room 409 for Span II  Thurs 4/10/12 Shakira Suerte quiz; turn in Baker’s 4 sheets for a grade  Fri 5/10/12 MID UNIT Speaking only  Monday 3 tests MCAB: reading,writing & listening

17 DIÁLOGOS

18 1. Yo _______mi hijo a Publix. 2. Tú _______un texto a tu amigo. 3. Él ______ una caja por Fedex. 4. Nosotros _______ los niños al parque. 5. Ellos _______ los estudiantes a la oficina.

19  Para Empezar: Choose Monstruo MCB vocab to compete sentences. (10)  Verbo del día: ­­­­­­­presente de tocar (5)  Sing Suerte por Shakira & quiz (15)  Students practice 3 dialogs (some translate) (12)  Monstruo MCB Listening Activity & comprehension check (20) for a grade  Reading Activity for Monstruo MCB (20)  Distribute transition words list & do Monstruo MCAB Writing Listening Activity (20)  New song: El amor por Tito el Bambino  Boleto de Salida: ¿A qué monstruo le tienes miedo? (5)  REMINDERS:  Thurs 4/10/12 Shakira Suerte quiz;  Next FLC meeting Tues 16/10/12 in room Sra Gallego’s room  Fri 5/10/12 MID UNIT Speaking only  Monday 3 tests MCAB: reading,writing & listening

20 Pon las palabras de monstruo MCA en las oraciones correctas. lo mandapasano quieren limpiar Vendeencima dea todo volumen 1. Harrison _____ mucho tiempo jugando béisbol. 2. La mamá de Jared ______ a Krispy Kreme para comprar donas. 3. Ashley B & Ashly F escuchan ________la música de la clase de español. 4. Alexus y Diamond _____ sus cuartos, por eso sus mamás gritan. 5. Yogli Mogli _______ el yogur y yo pongo “chips” de chocolate _____ mi yogur.

21 1. Yo ______________ a todo volumen. 2. Nichole _____ la guitarra muy bien. 3. Ella _______ _______ a bajo volumen. 4. Nosotros _____ “Suerte”a todo volumen. 5. Ahbel y Jacob S. ____ _____ a ____ ____.

22  Irregular present tense   Caigo, conozco, digo, doy   Hago, pongo, salgo, soy   Tengo, traigo, vengo, veo   Oigo, sé, voy, estoy

23  sinónimos (synonyms) 1. Lo manda 2. A todo volumen 3. Pasa tiempo 4. encima 5. No quiere limpiar 6. vende

24  Para Empezar: Write 1 sentence for each Monstruo MCAB picture in random or mixed up order write the letter of the picture by each sentence (10)  Practice dialogos (12)  Monstruo MCAB Activities:  Listening Activity: with a partner read your sentences and your partner should identify the picture you are describing then switch (20) Grade each other.  Distribute transition words list & Write a story of 75 words using pictures (15)  Students do study guide worksheets to prepare for balance of Mid Unit Testing Monday (15)  Students take End Unit Monstruo Speaking Tests  Canción nueva: El Amor (5)  Boleto de Salida: para pensar (2)  REMINDERS:  Next FLC meeting Tues 16/10/12 in room Sra Gallego’s room  Fri 5/10/12 MID UNIT Speaking only  Monday 3 tests MCAB: reading,writing & listening

25  Para Empezar: Using a picture sheet, on a blank sheet write WRITING MCAB & write 1 sentence for each Monstruo MCAB picture in random or mixed up order  Write the letter of the picture you describe by each sentence (10)

26  Practica los dialogos! 12 minutos!

27  On the back of your sentence sheet write your name LISTENING MCAB and number 1-10  Each partner should read his/her sentences in the order you wrote them without showing the sentence to your partner.  Your partner should identify the picture you are describing by writing the letter of the picture by each #1-10  then switch  Grade each other out of 10

28  Monstruo MCAB Activities: Using transition words list & Write a story of 75 words using pictures (15) Students do study guide worksheets

29 1. Yo ______________ 2. Tú _______ ________ 3. Él, ella, usted ________ ________ 4. Nosotros_______ ________ 5. Ellos, ellas, ustedes_______ _______ 6. Dana _________ _______ 7. Bennett y Zoe _________ _________

30  Play Jeopardy/Password using MCAB to review for tests (10)  Students take Monstruo Mid Unit: Writing, Listening, Reading tests (60)  Students take down new vocab Monstruo MCC w translations (10)  Begin Ch 4 Bakers van a Perú & choice assignment  Bakers ch 4 quiz Fri  New song: El amor  Nuevos soles due Fri 12 de oct de 2012  Use mi habitacion for preterite intro  Show Peru videos & PPT  Monstruo MCC PQA (20)  Complete Mcc pqa, storytelling, listening, reading, dialogs & reading ab quiz & intro MCD Yo song quiz?  Go to FLL to do quia quizlet & study spanish.com


Descargar ppt "Para Empezar y Verbo del dia Para la semana de 1 de octubre– 5 de octubre de 2012."

Presentaciones similares


Anuncios Google