La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

10-1-13 Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "10-1-13 Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable."— Transcripción de la presentación:

1 Middle School Spanish

2 Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable

3 Introducing others Introducing a male peerIntroducing a female peer Éste es __.This is…Ésta es __.This is.. Él es mi mejor amigo. He is my best friend. Ella es mi mejor amiga. She is my best friend. Él es mi compañero de clase. He is my classmate. Ella es mi compañera de clase She is my classmate. Encantado Mucho gusto Igualmente Pleased to meet you Nice to meet you Likewise Encantada Mucho gusto Igualmente Pleased to meet you Nice to meet you Likewise Add into your notebook and foldable

4 Números Review your numbers – What is the process for saying 43? – 53? – 63? – 73? Number rap – We will watch it until the pronunciation is solid…get used to it Interpretive Listening – Pg. 19 #22 – You and your friend Elena are double- checking phone numbers for some of the students in your class. Listen to what Elena says and fill in the missing numbers. 1.Beatriz 2.Jorge 3.Rosaura 4.Angel 5.Gladys

5 Alfabeto Review your alphabet – Remember your vowel sounds Alphabet song – We will watch it until the pronunciation is solid…get used to it AEIOU fathertheypolicelowlowsuesue Interpretive Listening Pg. 23 #29 Listen as several speakers say and spell out the Spanish words for some animals. Write the words in Spanish as you hear them.

6 Presentational Speaking Greeting Ask their name? Encantado(a)/Mucho gusto Ask how they are doing? Ask where they are from? Ask their age Farewell

7 Presentational Writing Today is the first day of school. Create a conversation for each scene. INDIVIDUAL WORK

8 Unit 1 Vocabulary Chunk 1 Ask how someone (peer) is ¿Cómo estás?How are you? ¿Qué tal?Hows it going? Estoy bienIm well (good) Estoy malIm bad. To ask a peers name ¿Cómo te llamas?Whats your name? Me llamo…My name is… Soy…I am… ¿y tú?and you? Estoy regularIm all right Más o menosSo-so Así-asíSo-so To ask who someone is ¿Quién es él?Who is he? ¿Quién es es ella?Who is she? Él es…He is… Ella es…She is… Él se llama…His name is… Ella se llama…Her name is…

9 Unit 1 Vocabulary Chunk 2 Greetings Buenos diasGood morning Buenos tardesGood afternoon Buenas nochesGood evening/night To ask an adults name (RESPECT) ¿Cómo se llama usted? What is your name? To ask how an adult is (RESPECT) ¿Cómo está usted?How are you? Farewells AdiosGood-bye Hasta luegoSee you later Hasta mañanaSee you tomorrow Hasta prontoSee you soon Nos vemosSee you Tengo que irmeIve got to go

10 Unit 1 Vocabulary Chunk 3 To ask where someone is from ¿De dónde eres?Where are you from? Soy de…Im from… ¿De dónde es?Where are you from? (adult) To ask someones age ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo __ añosI am __ years. 11once doce trece


Descargar ppt "10-1-13 Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable."

Presentaciones similares


Anuncios Google