La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Validació de l’experiència professional

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Validació de l’experiència professional"— Transcripción de la presentación:

1 Validació de l’experiència professional

2 Introducció El govern de la Generalitat de Catalunya preveu una regulació per la que tot el personal d’atenció directa que treballi en el nostre sector ha de poder acreditar : La possessió de determinada titulació oficial dels ensenyaments de formació professional del sistema educatiu La possessió d’un certificat oficial que acrediti la competència professional adquirida mitjançant l’experiència laboral.

3 Introducció La Generalitat de Catalunya, a partir del departament d’educació posa en marxa el programa Qualifica’t, per acreditar oficialment la capacitació dels treballadors pel desenvolupament d’una determinada activitat laboral. Tots els treballadors aspirants a ser avaluats en el procediment de reconeixement de les competències professionals tenen com a termini màxim per estar acreditats el 2015

4 Introducció La fundació Atendis amb l’objectiu de facilitar el procediment de validació dels aspirants, s’ha adherit al programa Qualifica’t. La fundació ha format 4 assessors per oferir suport als treballadors que vulguin seguir el procés d’assessorament des de la fundació. Els treballadors també poden optar per seguir el procés d’assessorament i validació a partir de qualsevol dels instituts adscrit al programa

5 Programa Qualifica’t El programa Qualifica’t té per objectiu validar els aprenentatges assolits mitjançant l’experiència laboral i obtenir una certificació acadèmica dels crèdits validats.

6 Qui pot participar? Professionals d’atenció directa amb més de 2 anys d’experiència. Mínim de 730 dies treballats a jornada complerta.

7 Validació del perfil sociosanitari
Per assolir el perfil requerit al nostre sector la validació de l’experiència laboral es realitza respecte al Cicle Formatiu de Grau Mitjà Atenció Sociosanitària. El CFGM d’atenció sociosanitària consta de 14 crèdits. L’administració requereix validar 6 crèdits que es consideren els crèdits mínims per desenvolupar la nostra tasca professional i obtenir un certificat oficial.

8 Crèdits per validar amb el perfil de tècnic sociosanitari
CFGM Atenció sociosanitària Crèdit 1: Planificació i control de les intervencions 90 hores Crèdit 2: Atenció sanitària 210 hores Crèdit 3: Higiene 120 hores Crèdit 4: Atenció i recolzament psicosocial Crèdit 5: La intervenció educativa Crèdit 6: Oci i temps de lleure de col·lectius específics

9 Calendari de validació
El procés de validació es realitzarà de manera progressiva atenent a les següents dades: Al 2011 caldrà que un 35% de la plantilla hagi validat la seva experiència professional. Al 2015 caldrà que el 100% de la plantilla hagi validat la seva experiència professional.

10 Validació i certificats
Al certificat oficial constaran tots els crèdits que la persona hagi validat. S’ha de tenir en compte que aquest procés no dóna directament el títol del cicle formatiu. Es pot accedir al títol de tècnic en atenció sociosanitària a partir de diferents vies: cursant el crèdits restants presencialment en un centre educatiu. Cursant els crèdits restants a distància a través de l’IOC (Institut Obert de Catalunya) A partir de les Proves lliures ( POT: proves d’obtenció de títol)

11 El reconeixement oficial de l’experiència professional s’estructura en tres fases:
Fase d’Informació Fase d’Assessorament i orientació Fase de Validació

12 Fase d’ Informació S’ informa de tot el procés en una sessió col·lectiva amb els membres dels diferents centres de la fundació.

13 Fase d’Assessorament i orientació
Dos o tres sessions d’assessorament en grups reduïts , on: Es lliuren i expliquen els dossiers d’ auto diagnosi i validació. S’identificaran els aprenentatges assolits per cada persona. Es donarà suport a la persona per recollir i compilar totes les evidencies documentals (experiència, formació...) ordenades d’acord als crèdits que susceptibles de validar És donarà a conèixer el calendari general del procés d’orientació i validació Es fixarà la data per adjuntar la documentació necessària.

14 Fase de Validació La validació la portarà a terme cada institut autoritzat a través d’una junta de validació Integrants: dos professors del centre i l’assessor de la fundació que us correspongui Aquesta junta analitzarà la documentació presentada per l’aspirant i el dictamen de l’assessor. Es realitzarà una entrevista, per tal d’emetre una valoració en funció dels coneixements i de les evidències contrastades ( experiència, formació..)

15 Documentació necessària
DNI Vida laboral Certificat d’empresa Full d’inscripció+justificant de pagament (enganxat) Dossiers d’auto diagnosi i validació. Dictamen d’orientació * Aquesta documentació es compulsarà directament en el IES


Descargar ppt "Validació de l’experiència professional"

Presentaciones similares


Anuncios Google