La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

BENVINGUTS A L’INSTITUT 1.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "BENVINGUTS A L’INSTITUT 1."— Transcripción de la presentación:

1 BENVINGUTS A L’INSTITUT 1

2 CURS 2

3 Retornar signada el dia 14 per l’alumne
DOCUMENTS A REVISAR I SIGNAR Revisió telèfons i adreces correu electrònic Signatures assistència Signar carta de compromís Retornar signada el dia 14 per l’alumne 3

4 L’INSTITUT ES COMPROMET A...
Mantenir una comunicació fluïda amb la família sobre el rendiment acadèmic i seguiment de l’alumne/a. Atendre les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família. Afavorir el desenvolupament integral de l’alumne/a com a persona a partir d’un treball en educació emocional que afavoreixi el coneixement d’un mateix, l’autoestima i la comunicació, i donar eines d’habilitats socials com les tècniques de relaxació. A més, fem un treball en xarxa que inclou a diferents professionals: educadora social, equip psicopedagògic, servei de mediació i coordinació pedagògica del centre per a ajudar l’alumnat des de diferents perspectives. . 4

5 LES FAMÍLIES ES COMPROMETEN A...
Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat de tot professorat i personal del centre. Compartir amb el centre l’educació del fill o filla. Instar el fill o filla a respectar les normes específiques de funcionament del centre. Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència. Ajudar el nostre fill o filla a organitzar el temps d’estudi a casa. No fer crítiques ni comentaris destructius del professorat o personal de l’escola davant dels fills i filles i adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies. . 5

6 COMUNICACIÓ FAMÍLIA-INSTITUT
. Hi ha diversos mitjans de comunicació entre les famílies i l’institut: EDUCANLIA CORREU ELECTRÒNIC 1A: 1B: 1C: 1D: - TELÈFON: 6

7 COMUNICACIÓ ALUMNE-INSTITUT
. La majoria de professors utilitzen el MOODLE com a eina complementària de les classes. Allà es poden trobar apunts i activitats que ha de realitzar l’alumne. Pel treball a l’aula i per mantenir una comunicació acadèmica tots els alumnes han de tenir una adreça electrònica. Els pares han de crear una adreça gmail per tal que la puguin utilitzar els/les alumnes. L’adreça ha de ser: 7

8 SEGUIMENT INDIVIDUAL . Tutoria d’aula i tutor personal: La primera quinzena de curs es designaran els tutors personals. Entrevistes: Concretar hora amb el professor. S’adjunta dia i hora d’atenció per part del tutor.(Intentar ajustar-se a l’hora donada.) (S’intentarà tenir un primer contacte amb les famílies durant el primer trimestre) 1A: Sílvia Batllori Dimecres de 12:40 a 13:35h Cotutor/a Dijous de 11:15 a 12:40h Seqüència d’atenció: Davant de qualsevol problema cal posar-se en contacte amb el tutor personal, si ell/a no ho pot solucionar els adreçarà a la persona adient. 8

9 ÚS DE L’AGENDA . L’agenda és una eina per planificar i organitzar el treball de l’alumne. L’alumne només hi ha d’anotar els deures, treballs i feines acadèmiques. - Cal fer un seguiment de l’agenda de l’alumne per ajudar-lo a planificar-se i organitzar-se. 9

10 ÚS DEL MÒBIL El Consell Escolar de l'institut Giola, amb representació de les famílies, l'Ajuntament, l'AMPA, el PAS, els alumnes i el claustre de professors, ha acordat aquesta mesura: Per a la millora de la convivència al centre, els alumnes no poden fer ús del mòbil dins de les instal·lacions, tant interiors com exteriors.  Si les famílies necessiteu contactar amb els vostres fills, us recordem que tenim un servei d'atenció telefònica per a qualsevol emergència a recepció. El número de contacte és Gràcies per la vostra implicació i col·laboració.

11 EQUIP DOCENT 1r A 1r B 1r C 1r D Sílvia Batllori Sílvia Genís
1r A 1r B 1r C 1r D TUTORIA Sílvia Batllori Sílvia Genís Anna Baldich Joan Valero COTUTORIA Pili Lozano Marc Zapater Rosa Iglesias Mary Moreno LL. CATALÀNA Carme Pallarès LL. CASTELLANA Pili Lozano ANGLÈS Mary Moreno MATEMÀTIQUES Sílvia Batllori Mary Moreno (1h) Ukerdi Zudayre BIOLOGIA I GEOLOGIA Sílvia Genís GEOGRAFIA I HISTÒRIA Josep Poch Mayte González TECNOLOGIA Alfred Guiu ED. FÍSICA Marc Zapater MÚSICA Joan Valero EVP Rosa Iglesias CULTURA I VALORS Víctor Caballero Tere Sitjes PROJECTE XARXA Mary Moreno / Sílvia Genís / Anna Baldich / Carme Pallarès OPTATIVES FRANCÈS Gemma Pampalona ALEMANY Anna Baldich REVISTA DIGITAL Lucía Segura COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA Ramona Vilà ROBÒTICA Iñaki Romero COMPETÈNCIA MATEMÀTICA

12 MARC HORARI 1A 12

13 MARC HORARI 1B 13

14 MARC HORARI 1C 14

15 MARC HORARI 1D 15

16 RETARDS LES PORTES DEL CENTRE ES TANCARAN 5 MINUTS DESPRÉS DE L’HORA D’ENTRADA. En el cas que falti un alumne al centre, els pares o tutors legals rebran per Educanlia un missatge. Quan el professor ha arribat a l’aula i ha tancat la porta, tots els alumnes han d’estar a dins. Els alumnes que entrin amb retard seran sancionats pel professor, segons cregui convenient, atenent a la seva gravetat o reiteració. Si un alumne acumula fins a 3 retards, el tutor personal trucarà els pares o tutors legals i si acumula fins a 5, el tutor convocarà a la família a venir al centre. Si els retards són injustificats, el tutor personal posarà una sanció a l’alumne. 16

17 AVISOS I JUSTIFICACIONS
. Si un alumne falta cal que es notifiqui per telèfon de 8 a 9 del matí o es deixi el missatge al contestador del centre. El dia que l’alumne torni al centre, haurà de portar signat pels pares o tutors el full de justificant que trobarà a consergeria i que haurà de lliurar-lo a la bústia d’absències. 17

18 CONVIVÈNCIA . Davant d'una incidència a l'aula (falta de disciplina, material, deures) el professor pot posar una sanció i si la falta és greu es comunicarà a la família a través del telèfon o del correu. En el cas que la família no tingui la possibilitat d’obtenir una adreça electrònica, el tutor farà arribar la comunicació a través d’altres mitjans. L'acumulació de comunicacions es considerarà una falta greu. Els professors de qualsevol matèria, poden sancionar un alumne imposant-li una hora extra amb un treball específic per aquesta sanció. El tutor comunicarà als pares aquestes incidències. Hora extra: Si un alumne no fa sistemàticament els deures o té un problema disciplinari, podrà ser sancionat a venir el dimarts de 3 a 5. 18

19 OBJECTES PERSONALS Davant de qualsevol problema (pèrdua, manca de manteniment, desperfectes...) el centre no es fa responsable dels objectes personals dels alumnes. L’institut us aconsella assegurar els ordinadors portàtils. L’AMPA ofereix la possibilitat de disposar d’una taquilla on l’alumne podrà guardar tot el material i objectes personals. 19

20 CALENDARI INICI DE CURS 14 de setembre:
de 8h a 9:50h: Presentació del curs a l’aula. a partir de les 9:50h: inici de les classes amb horari habitual. AVALUACIONS 5 de desembre Final 1a Avaluació 9 de març Final 2a Avaluació 22 de juny Final 3a Avaluació VACANCES Vacances de Nadal: del 23 de desembre al 7 de gener Vacances Setmana Santa: del 24 de març al 2 d’abril FESTES LLIURE DISPOSICIÓ 13 d’octubre 7 de desembre de febrer d’abril 20

21 NOVETATS A 1r ESO Matemàtiques en anglès: una de les tres hores setmanals es farà l’assignatura en anglès. Desdoblaments: A primer es desdobla Tecnologia i CCEE i Valors Ètics. Projecte Xarxa: És una assignatura que té per objectiu treballar les competències bàsiques de cada matèria de manera transversal tot potenciant el treball cooperatiu i la cohesió de grup. Tastets d’optatives: Els alumnes de 1r d'ESO realitzaran un tastet de les optatives. Els alumnes que han superat les competències bàsiques de 6è faran les optatives d'alemany, francès, robòtica i cultura religiosa. Els alumnes que no han superat les competències bàsiques de 6è realitzaran les optatives de competències lingüística, matemàtica, robòtica i revista. 21

22 NOVETATS A 1r ESO Alemany: A primer és una iniciació. A segon i els següents cursos serà considerada com a segona llengua estrangera. A quart es fa l'intercanvi. Valors Ètics: l'assignatura es divideix en dues parts: mig grup farà a l'aula l'assignatura de valors ètics mentre l'altre part del grup es dividirà en musicoteràpia o artteràpia. Crèdit de síntesi: durant la setmana del 12 al 19 de juny es realitzarà el Crèdit de Síntesi que consisteix en fer un treball en grup i exposant les competències treballades durant el curs. Educació Física: si un alumne no pot fer Educació Física per lesió o malaltia ha de portar el justificant mèdic, en cas contrari es considerarà falta d’assistència. 22

23 IMPORTANT Importància de les notes: la nota que els permetrà accedir als CF o a qualsevol via de batxillerat serà la mitja de 1r, 2n i 3r d’ESO. La preinscripció i baremació es fa abans d’acabar 4t. Criteris d’avaluació de la matèria: a la web. 23

24 SORTIDES Les sortides són les mínimes i imprescindibles. Les activitats a realitzar són contemplades en el currículum, tenen uns objectius concrets i no es poden realitzar en el centre. Les activitats realitzades serviran per l’avaluació de l’assignatura. La no assistència a una sortida serà una falta i s’ha de justificar. Els alumnes que no hagin fet el pagament en la data assenyalada no tindran l'oportunitat de participar en cap de les sortides o activitats programades pel curs. El centre està en disposició d’ajudar a les famílies quan per algun problema un alumne no pugui realitzar aquestes activitats. Els alumnes amb acumulació de faltes de disciplina, que l’equip docent consideri, no podran assistir a les sortides i es quedaran a casa. 24

25 GRÀCIES I BON CURS! 25


Descargar ppt "BENVINGUTS A L’INSTITUT 1."

Presentaciones similares


Anuncios Google