La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Servei de Contractacions i Subministraments

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Servei de Contractacions i Subministraments"— Transcripción de la presentación:

1 Servei de Contractacions i Subministraments
CONTRACTACIÓ PÚBLICA Servei de Contractacions i Subministraments

2 NORMATIVA Directiva 2004/18/CE, de 31 de març, que regula la coordinació dels procediments dels contractes públics d’obres, de subministraments i de serveis. Constitució: art Estatut d’Autonomia: art Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic ( en endavant TRLCSP). Reial Decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic. Reial Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques. Competències en centres educatius: Llei 12/2009 de 10 de juliol d’Educació (art.90). Decret 102/2010 de 3 d’agost, d’autonomia de Centres Educatius (art.51).

3 PRINCIPIS QUE REGEIXEN LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA
Principis generals Legalitat Eficàcia Eficiència Economia Principis específics Publicitat i transparència Llibertat d’accés a les licitacions i concurrència Igualtat i no discriminació Existència de crèdit Lliure competència i selecció de l’oferta econòmicament més avantatjosa Confidencialitat

4 CONTRACTES: TIPOLOGIA
Contractes típics: Obres Concessió d’obra pública Serveis Gestió de serveis públics Subministrament Col·laboració entre el sector públic i el sector privat. Contractes atípics: Contracte administratiu especial (contractes d’objecte diferent als anteriors però vinculats al gir o tràfic específic de l’Administració).Ex. cantina

5 CONTRACTE DE SERVEIS És un contracte que té per objecte prestacions de fer consistents en el desenvolupament d’una activitat o dirigides a obtenir un resultat diferent d’una obra o d’un subministrament. Art.10 TRLCSP També es consideren contractes de serveis els relatius al desenvolupament de programes d’ordinador a mida per a l’Administració. Peculiaritats: Subrogació de personal (art.120 TRLCSP) Recomanació: no donar instruccions directes al personal extern que presta el servei. Utilitzar la figura del coordinador tècnic o responsable de l’empresa. Compromís de despesa (llei 2/2014 de mesures fiscals, administratives financeres): es podran realitzar contractes d’abast d’un curs escolar que tinguin com objecte la contractació de serveis de caràcter recurrent en la dinàmica del centre docent, sempre que l’import de les anualitats futures no superi els euros ni el 50% de l’import del pressupost de despeses del centre. Aquest compromís no és efectiu fins que no es comuniqui al Departament d’Ensenyament .

6 CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENTS
Contracte que té per objecte l’adquisició, l’arrendament financer, l’arrendament, amb o sense opció de compra de productes o béns mobles. Art. 9 TRLCSP. Són contractes de subministrament, també: El lliurament d’una pluralitat de béns de forma successiva i per preu unitari sense que la quantia total s’hagi definit amb exactitud en el moment de celebrar el contracte atès que els lliurament estan subordinats a les necessitats de l’Administració. L’adquisició i arrendament d’equips i sistemes per al tractament de la informació, dispositius i programes i la cessió del dret d’ús d’aquests. Els de fabricació: l’empresa lliura béns que han estat elaborats d’acord amb característiques peculiars fixades prèviament per l’Administració.

7 TIPUS DE TRAMITACIÓ ORDINÀRIA ( Art. 109 TRLCSP)
URGENT ( Art. 112 TRLCSP. Cal informe justificatiu de la urgència) EMERGÈNCIA (Art. 113 TRLCSP. Cal comunicació al Govern) ANTICIPADA (Art TRLCSP. )

8 RESUM DE PROCEDIMENTS EN FUNCIÓ DE LA QUANTIA *
Contracte menor Negociat Oberts no subjectes a regulació harmonitzada Oberts subjectes a regulació harmonitzada. Subministraments i serveis inferiors a € Subministraments i serveis inferiors a € Subministraments i serveis a partir de € fins a € Subministraments i serveis a partir de €. Aquests valors s’expressen amb IVA exclòs i fent referència al valor estimat del contracte (VEC). El VEC= import de licitació + import pròrrogues+ import possibles modificacions. Contractes subjectes a regulació harmonitzada: Publicitat europea ( DOUE) Recurs especial en matèria de contractació. Resol òrgan administratiu independent . La seva Interposició suspèn l’adjudicació.

9 LA CONTRACTACIÓ MENOR Expedient molt simplificat en els termes previstos en el TRLCSP. (Art.111 i 138.3). El requisit per a la seva utilització es defineix exclusivament per la quantia: 17.999,99 € IVA exclòs en serveis i subministraments Requisits de tramitació: Pressupost, consignació de crèdit, aprovació de la despesa i incorporació de la factura a l’expedient. Duració màxima d’un any. Prohibició de pròrroga i de revisió de preus.

10 Ja es pot iniciar l’execució
RESOLUCIÓ D’INICI PCA( informat per A.Jca) + PPT NEGOCIAT OBERT RESOLUCIÓ APROVACIÓ INVITACIONS ANUNCI FASE NEGOCIADORA ACTA NÚM. 1 INFORME TÈCNIC ACTA NÚM. 2 ACTA ÚNICA (proposta d’adjudicació) INFORME TÈCNIC ACTA NÚM. 3 ACTA NÚM. 4 (proposta d’adjudicació) REQUERIMENT TRIBUTÀRIES I GARANTIA (10d.hàbils) RESOLUCIÓ D’ADJUDICACIÓ (5d.hàbils) CONTRACTE (15 dies hàbils) ANUNCI Ja es pot iniciar l’execució

11 Actuacions en la fase interna
PRINCIPALS DECISIONS ACTUACIONS Definir l'objecte i les necessitats a satisfer Determinar la qualificació del contracte Establir el pressupost /VEC Fixar el calendari Determinar: Procediment d'adjudicació Criteris de selecció Criteris d'adjudicació Publicitat de la licitació Condicions d'execució (control i supervisió, clàusules socials, mediambientals,confidencialitat, etc.) Resolució d’inici de l’expedient Certificat d'existència de crèdit Plecs de clàusules (administratives i tècniques) Resolució d’aprovació de l'expedient

12 Procediments de licitació
Obert: art.157 i següents TRLCSP: Subjectes a regulació harmonitzada No subjectes a regulació harmonitzada Presentació en 3 sobres: sobre A( doc.adm.), sobre B (doc.tècnica) i sobre C (proposta econòmica). Meses de contractació ( regulades al Reglament parcial) Mesa de revisió de la documentació adm.(possibilitat d’esmenes). Acta 1 Mesa pública d’obertura sobre B. Acta 2 Mesa valoració informe tècnic. Acta 3 Mesa pública obertura sobre C ( i lectura valoració tècnica) i proposa d’adjudicació. Acta 4

13 Procediments de licitació
NECESSÀRIAMENT EN EL PROCEDIMENT NEGOCIAT HA D’HAVER UNA FASE DE NEGOCIACIÓ, PRÈVIA A LA PROPOSTA D’ADJUDICACIÓ I QUE COM A MÍNIM INCLOURÀ EL PREU Negociat: art.169 i següents TRLCSP. Presentació en un únic sobre Supòsits d’aplicació general: Per manca d’ofertes en un procediment obert. Únic proveïdor, per motius tècnics o drets exclusivitat. Per imperiosa urgència ( no s’accepta supòsits de no planificació). Per declaració de secret o reservat. Per quantia ( cas típic). Realització d’una única mesa de proposta d’adjudicació.

14 PUBLICITAT. ART. 142 I 159 TRLCSP
Oberts harmonitzats Oberts no harmonitzats Negociats sense publicitat Perfil del contractant (web del centre) SI (en el moment de la 1a publicació als diaris oficials) (en el moment de la publicació al DOGC) NO DOGC SI (15 dies) SI (15 dies) BOE+DOUE DOUE: 52 dies-5-7=40 BOE: 15 dies En els procediments d’urgència en procediments no harmonitzats, els terminis de DOCG i BOE ( si escau) es reduiran a la meitat. Els terminis de publicitat es computen en dies naturals.

15 ENLLAÇ INTRANET: El circuit dels processos de contractació i els models de documents, els podeu trobar a l’enllaç de la intranet següent:


Descargar ppt "Servei de Contractacions i Subministraments"

Presentaciones similares


Anuncios Google