La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Josep Maria Canyelles 2009 Imatge Ètica Management Beneficis Barrejant conceptes? Són aquests els conceptes a combinar? Beneficis.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Josep Maria Canyelles 2009 Imatge Ètica Management Beneficis Barrejant conceptes? Són aquests els conceptes a combinar? Beneficis."— Transcripción de la presentación:

1

2

3

4 Josep Maria Canyelles 2009

5

6

7

8

9

10 Imatge Ètica Management Beneficis Barrejant conceptes?
Són aquests els conceptes a combinar? Beneficis

11 Incredulitat, perplexitat
És ètica? És imatge?? No, és responsabilitat! Ètica o estètica????????????

12 Dif. aproximacions públiques
Enfocament europeu Enfocament N.Unides RSE el debate de la responsabilidad social arraiga con fuerza en el seno de la Union Europea, suscitado desde 1993 por el entonces Presidente de la Comision Europea Delors. En 1995, un grupo de lideres empresariales firmaba junto a Delors la Declaracion de Empresas Europeas contra la Exclusion Social, que seria el germen de la red CSR Europe4, que cuenta hoy con mas de 50 organizaciones multinacionales. Cofinanciada por la Union Europea, anima a las organizaciones a compaginar crecimiento economico con un compromiso basado en el bienestar social y la calidad de vida de las personas, como elemento clave de la gestion corporativa. La CSR alcanza el rango de objetivo estrategico para la Union Europea en el Consejo de Europa reunido en Lisboa en marzo de 2000, que hace un llamamiento especial a determinar la manera en que la responsabilidad social puede contribuir al desarrollo de una economia basada en el conocimiento, competitiva, dinamica y cohesionada socialmente, apelando al sentido de responsabilidad social de los agentes economicos en materia de igualdad de oportunidades, exclusion social y calidad de vida. Desenvolupament econòmic Governança global

13 Responsabilitat social interna Responsabilitat social externa
Dividim l’RSE en... RSE RSE Responsabilitat social interna Responsabilitat social externa Són aquests els conceptes a combinar?

14 Responsabilitat social interna
Dimensió interna Responsabilitat social interna Gestió de Recursos Humans. Aprenentatge permanent, conciliació vida laboral-familiar, diversitat, equitat retributiva i de promoció laboral per a dones, participació en beneficis, millora de la capacitat d’inserció professional. Salut i seguretat en el lloc de treball. Contemplant també les condicions de treball dels contractistes i proveïdors. Adaptació al canvi. Aspecte formulat especialment com a consideracions socials en les reestructuracions. Gestió de l’impacte ambiental i dels recursos naturals. Disminució del consum de recursos o de residus i emissions contaminante.

15 Responsabilitat social externa
Dimensió externa Responsabilitat social externa Comunitats locals: integració a l’entorn local amb mesures com la col·laboració amb entitats socials, contractació de persones socialment excloses, patrocinis... Socis comercials, proveïdors: RSE en tota la cadena de producció i provisió. Consumidors: L’RSE cap als consumidors és un aspecte fonamental: “Com a part de llur RSE, s’espera que les empreses intentin oferir de manera eficaç, ètica i ecològica els productes i serveis que els consumidors necessiten i desitgen”. Drets Humans: Es relaciona molt directament amb les convencions i recomenacions de la OIT i de l’OCDE. Problemes ecològics globals: Contribució a un desenvolupament sostenible, fent referència a les disposicions en aquesta mateixa línia del Pacte Mundial i de les directrius de l’OCDE.

16 Josep Maria Canyelles 2009

17 Diferents graus de responsabilitat
Responsabilitats Terciàries Millorar determintats aspectes del seu entorn social més enllà de la seva activitat específica Responsabilitats Secundàries Millorar els efectes resultants de l’activitat de l’empresa amb els grups socials amb qui interactua Responsabilitats Primàries Bàsiques. Corresponen a la dimensió interna i són inherents a la seva activitat

18 amb els seus partprenents (stakeholders, grups d’interès...)
Les empreses parlen... amb els seus partprenents (stakeholders, grups d’interès...) Públic Ass. Empresar. Clientela Sector Públic Grups Financ. Ass. Consumid. Accionistes Analistes invers. Propietar. Proveïdores Empresa Mitjans Comun. Directius/ives Treballadors/es Competidores Agents Socials Medi Amb. Grups Socials Societat Comunitat

19 L’RSE com un procés adaptatiu
No cal canviar. Sobreviure no és obligatori. W. E. Deming L’espècie que sobreviu no és la més forta ni la més intel·ligent sinó la que s’adapta millor al canvi. Charles Darwin

20 Responsabilitat s RSE RSA RSO Responsabilitat Social de l’Empresa
Empreses grans, mitjanes i petites van incorporant polítiques de millora de la seva responsabilitat davant la societat RSE Responsabilitat Social de l’Administració El Sector Públic, que té la responsabi- litat de la cohesió social i el desenvo- lupament, valora el foment de l’RSE com una oportunitat, i alhora millora l’RSA RSA Responsabilitat Social de les Organitzacions Les organitzacions socials exerceixen pressió alhora que estableixen vies de col·laboració: La gestió de la pròpia RSO esdevé un repte de coherència RSO Josep Maria Canyelles 2009

21 territoris responsables win guany socialment Triple Win, Triple Guany
L’entorn hi guanya Tu hi guanyes Jo hi guanyo

22 Gràcies! Josep Maria Canyelles
 Entén l’RSE com una dimensió estratègica del model d’empresa i aposta per les estratègies de base col·laborativa.  Defensa la singularitat del model en cada organització i l’especificitat de l’RSE, l’RSA (de les Administracions), l’RSO (de les Organitzacions socials) i l’RSU (de les Universitats).  Desenvolupa el concepte de Territoris socialment Responsables, com una aposta per posar en valor la RS de totes les parts i la creació de valor des de les aliances estratègiques, l’aprofundiment en les sinèrgies.  Brinda part de la seva dedicació al foment i a la comunicació per ajudar a fer comprendre el sentit profund d’aquest enfocament de gestió i l’oportunitat de treballar en una agenda comuna d’interès empresarial i social. Promotor de Promotor de collaboratio iniciativa per als territoris socialment responsables Coordinador de la Comissió de Responsabilitat Social de l’ Col·laborador de l’Associació per a les Nacions Unides Professor de Programes Directius i MBA en diferents universitats UOC, Fundació Pere Tarrés (URL), UPC, UB IL3... Assessor de la Cambra de Comerç de Barcelona Josep Maria Canyelles 2009


Descargar ppt "Josep Maria Canyelles 2009 Imatge Ètica Management Beneficis Barrejant conceptes? Són aquests els conceptes a combinar? Beneficis."

Presentaciones similares


Anuncios Google