Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porCristóbal Villalobos Henríquez Modificado hace 5 años
1
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Barcelona, 1 de desembre de 2009 Carme Julian, Directora de Gestió i Organització
3
ELS NOSTRES CENTRES Hospital Sociosanitari de Sant Llàtzer (150 lits)
7 Centres d’atenció primària : CAP Terrassa Nord CAP Matadepera CAP Sant Llàtzer CAP Terrassa Est CAP Rubí Antón de Borja CAP Castellbisbal CAP Rubi Sant Genís Unitat mèdico-esportiva del CAR S. Cugat Hospital de día Sant Jordi de Alzheimer Hospital de Terrassa (473 llits) i la Unitat d’Hospitalització Penitenciària
6
Linees estratègiques Una Organización Sanitaria Integrada al servei de persones. Que s’organiza de forma descentralizada, amb un paper transcendent i diferencial de la Gestió Clínica. Que utiliza les aliances estratègiques per al seu desenvolupament i posicionament Que s’ actualiza en tecnologia, equipamients, organització i estructura. Que desplega la seva màxima capacitat docent, d’investigació i d’innovació.
7
INNOVACIÓ EN GESTIÓ Canvi del model assistencial Gestió per projectes
Pla de la gestió de la informació. BSC. Aliances Estratègiques com a eina de gestió
8
Model d’organització assistencial: Organigrama
9
Direcció de Gestió i Organització
Direcció de Gestio Direcció d’Operacions Sistemes D’Informació i Comunicació Suport Assistencial i Documentació Projectes Planificació Operativa Econòmica i de Control de Gestió Serveis Generals Compres i logística
10
Sistemes d’Informació
Direcció de Gestio Aquesta direcció englobarà tots els temes de dades, seguiments, anàlisis, controls econòmics, contractacions, objectius, etc… Totes les dades quantificables i tots els sistemes de quantificació. Sistemes d’Informació Econòmica I control Gestió Suport assistencial I documentació Compres i logística
11
Direcció d’operacions
Aquesta direcció s’ocuparà de dirigir tota la operativa del dia a dia. Està involucrada en el funcionament de la neteja, cuina, rober i manteniment. Alhora, i com activitat estrella, tindrà com a objectiu el bon funcionament i posada en marxa de tots els projectes del cst. Sistemes d’Informació Suport Assistencial I documentació clínica Projectes i Serveis Grals Compres i logística
12
DIRECCIÓ PER PROJECTES
13
Què és un projecte? DIRECCIÓ PER PROJECTES
Els processos i les operacions les fem cada dia. Posar en marxa un procés és un projecte. Un projecte és quelcom nou que s’ha d’organitzar per posar-ho en funcionament Els projectes han d’estar alineats amb l’estratègia de l’empresa. Hi ha projectes, estratègics, operatius, estructurals, etc...
14
Què és la direcció de projectes?
DIRECCIÓ PER PROJECTES Què és la direcció de projectes? L’art de posar en pràctica l’estratègia de l’empresa. Crea Valor si el projecte és d’èxit Augmenta la diferenciació i prepara l’empresa pel futur
15
Com funciona? DIRECCIÓ PER PROJECTES
S’anomena un responsable de projecte Es proposa un projecte El director de projectes convoca la primera reunió amb el responsable i TOTS els actors del projecte
16
Com funciona? DIRECCIÓ PER PROJECTES S’elabora la fitxa del projecte
Es presenta a Direcció / Gerència S’aprova , o no....
17
CLASSIFICACIÓ DE PROJECTES
PE- PROJECTES ESTRATÈGICS Sòn aquells que es trien per la Gerencia i estan directament relacionats amb el pla estratègic de l’empresa PO – PROJECTES ORGANITZATIUS Aquells on prima la part operativa o funcional, tracten temes multidisciplinars i afecten el funcionament del dia a dia. Estan alineats amb l’estrategia però d’una forma indirecta PR – PROJECTES ESTRUCTURALS Són basicament de la direcció d’Obres, i com el seu nom índica estan destinats als canvis d’estructura física.Ja siguin grans obres o reformes que afectin al funcionament diàri de l’empresa
18
DIRECCIÓ PER PROJECTES
Un cop aprovat el projecte, ampliem la fixa: Objectiu Missió Visió Cronograma Actors del projecte Pressupost Es fixen els indicadors d’evaluació
19
DIRECCIÓ PER PROJECTES
1ª Reunió Punt de partida Es valida la fixa Es fa un escenàri de l’entorn S’el.labora una llista de tasques i s’assocíen a una persona del grup Es marca data per la propera reunió
20
DIRECCIÓ PER PROJECTES
Reunions succesives Punts de control i seguiment Es revisen les actualcions Es fa un anàlisi de la situació Es fa un anàlisi de l’entorn per detectar possibles “daños colaterales” S’elabora una llista d’actuaciones / persona responsable Es revisa el cronograma
21
DIRECCIÓ PER PROJECTES
Reunió de tancament Reunións , si s’escau, d’avaluació
22
DIRECCIÓ PER PROJECTES: Exemple
23
DIRECCIÓ PER PROJECTES: Exemple
24
DIRECCIÓ PER PROJECTES: Exemple
25
DIRECCIÓ PER PROJECTES: Exemple
26
DIRECCIÓ PER PROJECTES: Exemple
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.