La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El camí de l’energia: l’alimentació

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El camí de l’energia: l’alimentació"— Transcripción de la presentación:

1 El camí de l’energia: l’alimentació
Marcel Costa Digna Couso Jordi de Manuel Ramon Grau Josep Masalles Mapi Menoyo Marta Simón ICE UAB

2 L’energia L’ús de l‘energia El camí de l’energia D’on ve l’energia?

3 L’energia seleccionar continguts en base a la seva rellevància personal i social centrar els continguts científics en la realitat quotidiana de l’alumnat plantejar problemes o presentar situacions o estudis de casos, reals o versemblants, que s’han de resoldre, entendre o explicar promoure el treball cooperatiu organitzar les unitats d’acord amb les fases del cicle d’aprenentatge

4 L’energia combinar tècniques de treball diverses
ús freqüent de les metodologies interactives enfoc integrat i social de la ciència

5 L’energia El camí de l’energia L’alimentació El transport
La producció de béns L’oci i el confort La comunicació

6 El camí de l’energia: l’alimentació
aliments dieta transferències d’energia energia endosomàtica malnutrició nutrients cadena tròfica fotosíntesi anorèxia energia exosomàtica energia

7 El camí de l’energia: l’alimentació
Transferència biològica d’energia fotosíntesi L’energia i l’organisme humà respiració Funcionament dels sistemes naturals Energia exosomàtica Conductes alimentàries de risc Desigualtats en l’accés als aliments

8 El camí de l’energia: l’alimentació
Unitat per al 2n cicle de l’ESO Ensenyar conceptes

9 El camí de l’energia: l’alimentació
aliments dieta tipus de nutrients metabolisme caloria Ensenyar conceptes transferència d’energia fotosíntesi respiració flux d’energia cadena d’alimentació energia endosomàtica energia exosomàtica trastorns alimentaris malnutrició malalties de pobres malalties de rics fam problemes alimentaris

10 El camí de l’energia: l’alimentació
Unitat per al 2n cicle de l’ESO Ensenyar conceptes Treballar procediments

11 El camí de l’energia: l’alimentació
desenvolupament d’habilitats experimentals, resoldre problemes. processar informació comunicació resultats i conclusions Treballar procediments desenvolupament d’habilitats cognitivo-lingüístiques i el raonament científic habilitats d’explicació habilitats d’argumentació desenvolupament d’habilitats de treball en petit grup

12 El camí de l’energia: l’alimentació
Unitat per al 2n cicle de l’ESO Ensenyar conceptes Treballar procediments Construir valors

13 El camí de l’energia: l’alimentació
en relació a l’adopció d’hàbits alimentaris saludables en relació al dret de les persones a tenir una vida digna en relació a la solidaritat i cooperació entre les persones en relació a la presa de consciència de les desigualtats Construir valors en relació a compartir, contrastar i arribar a acords quan es treballa amb altres persones

14 El camí de l’energia: l’alimentació
Unitat per al 2n cicle de l’ESO Ensenyar conceptes Treballar procediments Construir valors

15 El camí de l’energia: l’alimentació
Fase inicial Fase d’introducció de nous continguts Fase d’estructuració Fase d’aplicació

16 El camí de l’energia: l’alimentació
Fase inicial Entrepans i energia Aquest entrepà li permetrà aguantar la classe d’educació física. Aquesta noia menja perquè necessita recuperar l’energia que ha gastat durant el dia. Necessita energia i el bocata és una font d’energia. ...

17 El camí de l’energia: l’alimentació
Fase inicial Fase d’introducció de nous continguts Fase d’estructuració Fase d’aplicació

18 El camí de l’energia: l’alimentació
1. Va d’aliments 2. Quanta energia ens dóna un esmorzar? Fase d’introducció de nous continguts 3. Energia per a viure 4. Per què ens donen energia els aliments? Es pot mesurar aquesta energia? 5. El camí de l’energia: el cas de l’entrepà de tonyina 6. Quina energia fa germinar i créixer les plantes 7. Anorèxia i bulímia 8. Entre poc i massa

19 El camí de l’energia: l’alimentació
Un model pel camí de l’energia Què hem aprés? Un munt de conceptes!! Què hem aprés? A fer càlculs a dojo! Fase d’estructuració Què hem aprés? A conèixer els desequilibris relacionats amb l’alimentació. Què hem aprés? A seguir el camí de l’energia!

20 El camí de l’energia: l’alimentació
Fase inicial Fase d’introducció de nous continguts Fase d’estructuració Fase d’aplicació

21 El camí de l’energia: l’alimentació
Molts tipus de llet Fase d’aplicació Proposta de treball: Menjo el que necessito?

22 El camí de l’energia: l’alimentació
1. Va d’aliments 2. Quanta energia ens dóna un esmorzar? Fase d’introducció de nous continguts 3. Metabolisme basal 4. Per què ens donen energia els aliments? Es pot mesurar aquesta energia? 5. El camí de l’energia: el cas de l’entrepà de tonyina 6. La germinació, la llum i el creixement de les plantes 7. Anorèxia i bulímia 8. Entre poc i massa

23 Seqüència de l’activitat Quanta energia ens dóna un esmorzar?
etiquetes Els bollycaos nutrients Conveniència dietètica de l’esmorzar valor energètic i nutricional etiquetes GRUP CLASSE L’entrepà de tonyina Conveniència dietètica de l’esmorzar nutrients valor energètic i nutricional Grups de 3 etiquetes Conveniència dietètica de l’esmorzar El iogurt i la poma nutrients valor energètic i nutricional Exposició a la resta del grup classe Valoració llista d’opinions sobre els esmorzars analitzats

24 El camí de l’energia: l’alimentació
1. Va d’aliments 2. Quanta energia ens dóna un esmorzar? Fase d’introducció de nous continguts 3. Metabolisme basal 4. Per què ens donen energia els aliments? Es pot mesurar aquesta energia? 5. El camí de l’energia: el cas de l’entrepà de tonyina 6. La germinació, la llum i el creixement de les plantes 7. Anorèxia i bulímia 8. Entre poc i massa

25 Seqüència de l’activitat Es pot mesurar l’energia d’un aliment?
Què en sabem? Cacauets Què necessitem? Material de laboratori GRUP CLASSE Accions a realitzar (pesar, mesurar, cremar...) Com ho farem? Grups de 4 Observacions, càlculs Obtenció resultats Com ho interpretarem? Exposició a la resta del grup classe Comparació de resultats entre diferents grups

26 Seqüència de l’activitat Entre poc i massa ...
Text 1 Noia Cambotja Escassetat aliments Text 2 Noi Guinea Malalt (desnutrició) Estudi del cas plantejat On viu i què fa el protagonista? Té problemes amb l’alimentació? Quins Té problemes de salut? Quins? GRUP CLASSE Text 3 Noi EUA Malalt (obesitat) Grups de 4 Exposició als companys del grup de treball Text 4 Noia Perpinyà Abundància aliments Treball en equip per resoldre l’activitat Estudiem problemes: 1. Situem-nos i opinem 2. Cercant solucions de portes endins 3. Cercant solucions de portes en fora Posada en comú de les idees clau al grup classe i discussió Consensuar 3 idees clau del conjunt d’activitats


Descargar ppt "El camí de l’energia: l’alimentació"

Presentaciones similares


Anuncios Google