La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PACE yourselves when teaching grammar

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PACE yourselves when teaching grammar"— Transcripción de la presentación:

1 PACE yourselves when teaching grammar

2 Shrum and Glisan – Rev. 6 Standards emphasize three modes of communication Briefly explain the three modes of communication to a partner in the class Which of these do you think is most important? Why?

3 Without input there is no output  - Rob A. Martinsen, ph.d.
Input Hypothesis What is input? Any example of the target language that students come into contact with Without input there is no output  - Rob A. Martinsen, ph.d. Input LAD output El País, BBC Mundo, La voz de tu maestra Hola, ¿Cómo te llamas? No, preferiría que el presidente utilizara su poder de otro modo, por ejemplo Each era of educational theories has a dominant metaphor. What is the brain compared to in Chomsky’s, Krashen’s theories?

4 Two types of processes Top down Bottom up
Which of these is related to the text and which the reader? Reader/Listener/Viewer Text, includes written/audio/video What is happening when learners try to make sense of a text? Do the whatchamacallit activity with wrestlers and washing machines Segue to Go to p. 188 in the book and discuss each State, this leads to the topic of selecting a text

5 Vitamin 5 C’s What are they? Quiz a partner. Contamination
Consternation Civilization disCombobulation Where is grammar in all of this? It’s everywhere.

6 S and G on Grammar Inductive Dialogic Deductive Three general types:
What’s inductive and deductive? Start with rule or start with data? Which of these lends itself to sociocultural theory? (ZPD etc.) i.e. where does Lev live? Inductive Dialogic Deductive

7 La Voz Pasiva…..Inductively
The passive voice…..Inductively

8 El Viejo Guitarrista Un guía en un museo da información sobre un cuadro famoso (a museum guide gives information about a famous painting) Pablo Picasso pintó este cuadro. Picasso lo pintó en 1903. Picasso lo pintó en Madrid. Picasso lo creó en su periodo azul. Este cuadro fue pintado por Picasso. Fue pintado en 1903. Fue pintado en Madrid. Fue creado en su “periodo azul” Y estas en la voz pasiva. ¿Qué diferencias hay entre esas oraciones? (and these in the passive voice. What differences are there between these sentences?) Estas oraciones están en la voz activa. (These sentences are in the active voice.)

9 Este cuadro fue hecho por Dalí. Fue pintado en el estilo surrealista.
Dalí hizo este cuadro. Dalí pintó este cuadro en el estilo surrealista. Dalí pintó este cuadro en 1952. ¿Puedes describir este cuadro cambiando estas oraciones a la voz pasiva? Can you describe this painting by changing these sentences to the passive voice? Este cuadro fue hecho por Dalí. Fue pintado en el estilo surrealista. Fue pintado en 1952.

10 Nombre: Las Meninas Diego Velázquez Madrid, 1656 Estilo: Naturalismo
Aquí tienen otro cuadro famoso. Imaginen que son guías en el museo del prado y describan este cuadro a un compañero usando la voz pasiva. Here is another famous painting. Imagine that you are guides in the Prado museum. Describe this painting to a partner using the passive voice. Nombre: Las Meninas Diego Velázquez Madrid, 1656 Estilo: Naturalismo

11 What were the strengths and weaknesses of this activity?
Students are very active. “Deeper processing.” Sometimes students don’t pick up what you want them to. Was this purely inductive?

12 La voz pasiva The passive voice

13 Ejemplo: ¿Quién rompió la ventana? (Who broke the window?)
En español muchas oraciones están en la voz activa. (in Spanish many sentences are in the active voice) Ejemplo: ¿Quién rompió la ventana? (Who broke the window?) El jefe rompió la ventana. Ponen emfasis en el sujeto. sujeto verbo objeto

14 Ejemplo: ¿Quién rompió la ventana? (Who broke the window?)
En español muchas oraciones están en la voz pasiva también. (in Spanish many sentences are in the passive voice also) Ejemplo: ¿Quién rompió la ventana? (Who broke the window?) La ventana fue rota. Ponen emfasis en el objeto. objeto verbo Sujeto???

15 Voz pasiva Un ejemplo. . . Las pizzas fueron comidas
Pones el objeto en el lugar del sujeto. (You put the object in the place of the subject.) Usas el verbo ser. Luego, sigue el participio pasado del otro verbo. El presidente comió las pizzas. _________ _______ _____. Las pizzas _______ _____. (ser) Las pizzas fueron ________ (comer) Las pizzas fueron comidas

16 ¿Quién comió mis tacos? (Who ate the tacos?)
Tú hiciste muchas cosas malas porque estabas enojado con tu compañero de cuarto, pero no quieres la culpa. Con otro miembro de la clase, contesta las preguntas terminando las oraciones con la voz pasiva. ¿Quién comió mis tacos? (Who ate the tacos?) No importa. Los tacos ____ _____. (It doesn’t matter. The tacos were eaten.) ¿Quién rompió mi radio? No sé. La radio __ ___. ¿Qué pasó con mi coche? Tu coche ___ ____ (quemar). fueron comidos fue rota fue quemado

17 What were the strengths and weaknesses of this activity?
Appeals to analytical and learners. They don’t blame the teacher . Clarity about the point of activity. Students may not be very active. They still might not know what it means. Younger learners struggle. Somewhat decontextualized.

18 PACE Model: What does PACE stand for? What kinds of activities do you see in each stage? P - PRESENTATION  of meaningful language A - ATTENTION C - CO-CONSTRUCT AN EXPLANATION E - EXTENSION ACTIVITIES P. 229 Model is circular

19 Examples Who is is this man? Magic Johnson Why use stories?
How does teacher use students in telling story? What does she do to make input comprehensible? Why use stories? Old as time. Naturally engaging Students are familiar Provide context which aids in connecting meaning with grammar. See videos

20 Extension…………….. Information gap Games Authentic writing projects
Paired interviews Role plays Class surveys Dramatizations Group presentations Web-based activities

21 The curious case of Mr. West…
This is Mr. West. He teaches High School French. Read his story and then…. Ask yourself these questions: 1. Why are the learners bored and uninterested? 2. How would you evaluate Mr. West’s presentation? Does it satisfy the requirements of a presentation in the PACE model? Why or why not? 3. What would you have done when Mike responded with “French sentences beginning with Je”? 4. How do you think the learners feel about Mr. West’s lesson?

22 Do you think Shrum and Glisan give a fair shake to Deductive grammar teaching?
Why or why not? Learning style, Abraham (1985) Field Dependent v. Field Independent


Descargar ppt "PACE yourselves when teaching grammar"

Presentaciones similares


Anuncios Google