La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

© Boardworks Ltd 2006 1 of 37 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "© Boardworks Ltd 2006 1 of 37 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3."— Transcripción de la presentación:

1 © Boardworks Ltd of 37 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3

2 © Boardworks Ltd of 37 El horario Contenido Las asignaturas Adverbs of quantity (No) me gusta(n) Stem change verbs ¿Es interesante?

3 © Boardworks Ltd of 37 Most slides contain notes to accompany the presentation. To access these notes go to Notes Page View (PowerPoint 97) or Normal View (PowerPoint 2000/2002/2003). This icon indicates that a Flash file has been embedded into the PowerPoint slide. These files are not editable. Normal ViewNotes Page View This icon indicates a listening activity. This icon indicates a memory activity. Teachers notes and icons

4 © Boardworks Ltd of 37 Las asignaturas 1

5 © Boardworks Ltd of 37 Las asignaturas 2

6 © Boardworks Ltd of 37 Las asignaturas 3 ¿Cómo se dice en inglés?

7 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR LIKES When you like one thing, you say me gusta el / la… depending on whether the thing you like is masculine or feminine. Me gusta el dibujo. (masculine) Me gusta la historia. (feminine) DISLIKES If you dont like something you say no me gusta el / la… No me gusta el dibujo. No me gusta la historia. (No) me gusta(n) 1

8 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR LIKES When you like something that is plural, you say me gustan el / la… Me gustan las matemáticas. Me gustan los cómics. DISLIKES If you dont like something you say no me gustan el / la… No me gustan las matemáticas. No me gustan los cómics. (No) me gusta(n) 2

9 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR Do you remember how to give your opinion? Me encanta(n)… Me gusta(n)… No me gusta(n)… No me gusta(n) nada… If you want to ask your friend their opinion, use the informal form: ¿Te encanta(n)…? ¿Te gusta(n)…? ¿No te gusta(n)…? ¿No te gusta(n) nada…? (No) me gusta(n) 3

10 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR Me encanta Me gusta mucho Me gusta No me gusta No me gusta nada Me encantan Me gustan mucho Me gustan No me gustan No me gustan nada el dibujo… las matemáticas… Me encanta(n) Me gusta(n) mucho Me gusta(n) No me gusta(n) No me gusta(n) nada (No) me gusta(n) 4

11 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR Me gusta(n) el dibujo… las matemáticas… mucho un poco nadaNo me gusta(n) el dibujo… las matemáticas… Mucho, poco, nada (No) me gusta(n) 5

12 © Boardworks Ltd of 37 Me gusta mucho la física. Es mi asignatura favorita. Me gustan también las matemáticas y la informática, pero no me gusta nada la geografía. Me gusta la historia y me encanta la geografía. No me gusta nada la física y odio la química. Las asignaturas 4

13 © Boardworks Ltd of 37 Las asignaturas 5

14 © Boardworks Ltd of 37 Las asignaturas 6

15 © Boardworks Ltd of 37 A) ¿Te gusta(n) el / la / los / las…? B) Sí, me encanta(n) / me gusta(n) mucho / me gusta(n) / me gusta(n) un poco el/la/los/las... No, no me gusta(n) / no me gusta(n) nada el/la /los /las... Las asignaturas 7 ¿Qué asignaturas te gustan y no te gustan?

16 © Boardworks Ltd of 37 Las asignaturas 8 Sí No

17 © Boardworks Ltd of 37 Con tu compañero/a Las asignaturas 9 Ahora, pregúntale a tu compañero/a. SíNo SíNo SíNo SíNo SíNo SíNo _______________________

18 © Boardworks Ltd of 37 ¿Te gusta? …es muy interesante. Se puede aprender mucho. Me gusta mucho el/la profe.Tengo muchos deberes. …es muy útil. Soy bueno/a en física... SíSí SíSí Saco muy buenas notas. …es fácil. …es divertida. ¿Es interesante? 1 Me encanta la geografía… Pienso que la historia… Me gusta el francés pero prefiero el inglés. Los/las profesores/as son buenos/as / fenomenales.

19 © Boardworks Ltd of 37 …es horrible.…es difícil. …es aburrida. No me gusta el/la profe. Hay demasiados deberes. No sirve para nada. Estoy flojo/a en historia… El/la profe es demasiado severo/a. Saco muy malas notas. No entiendo nada en alemán… …es demasiado difícil. ¿Te gusta? No No me gusta la geografía porque es muy aburrida. Pienso que la historia… ¿Es interesante? 2

20 © Boardworks Ltd of 37 ¿Es interesante? 3

21 © Boardworks Ltd of 37 ¿Es interesante? 4

22 © Boardworks Ltd of Escribe frases afirmativas y negativas en el lugar apropiado. ¿Es interesante? 5

23 © Boardworks Ltd of 37 Lee las siguientes palabras: Vocabulario matemáticas tío madre geografía hermano historia educación física primo sobrino nieta el dibujo hija ¿Es interesante? 6

24 © Boardworks Ltd of 37 Ahora, pon las palabras en la categoría correspondiente. Memoria de elefante Las asignaturas La familia ¿Es interesante? 7 matemáticas geografía historia educación física el dibujo tío madre hermano primo sobrino nieta hija

25 © Boardworks Ltd of 37 Lee las siguientes palabras: Vocabulario mochila lunes goma martes regla historia libro calculadora sábado jueves sacapuntas cuaderno lápiz miércoles bolígrafo ¿Es interesante? 8

26 © Boardworks Ltd of 37 Pon las palabras en la categoría correspondiente. Memoria de elefante Los objetos de clase Días de la semana ¿Es interesante? 9 mochila goma regla historia libro calculadora sacapuntas cuaderno lápiz bolígrafo lunes martes miércoles jueves sábado

27 © Boardworks Ltd of 37 Es/son muy bastante divertido/a/s interesante/s fácil/es difícil/es Adverbs of quantity 1 See how many sentences you can make using the pictures and words below. Memoria de elefante

28 © Boardworks Ltd of 37 Con tu compañero/a Using the previous vocabulary, discuss your opinions of these subjects with your partner. Adverbs of quantity 2

29 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR -e>-ie In this unit we will study the following type of stem changing: Some verbs follow a slightly different pattern. We will call these stem change verbs. They have regular endings like -AR, -ER and -IR verbs, but certain letters change as you go through the verb forming a consistent pattern. Stem change verbs 1

30 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR pensar = to think pensar: -e changes to -ie -e > -ie 4. Change the -e to -ie on parts Identify the group to which the verb belongs = -ar 2. Write out verb as if it were regular. 3. Identify the vowel to change: It is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. 1. pienso 2. piensas 3. piensa 4. pensamos 5. pensáis 6. piensan 1. pienso 2. piensas 3. piensa 4. pensamos 5. pensáis 6. piensan -e>-ie Stem change verbs 2

31 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR preferir = to prefer preferir: -e changes to ie -e > -ie 4. Change the –e to –ie on parts Identify the group to which the verb belongs = -ir 2. Write out verb as if it were regular. 3. Identify the vowel to change: It is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. 1. prefiero 2. prefieres 3. prefiere 4. preferimos 5. preferís 6. prefieren 1. prefiero 2. prefieres 3. prefiere 4. preferimos 5. preferís 6. prefieren -e>-ie Stem change verbs 3

32 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR Stem change verbs 4

33 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR You will find your dictionary very useful as you learn Spanish. The most important thing to know about a Spanish/English dictionary is that it has two sections – a section with English words arranged in alphabetical order with their Spanish translations, and a section with Spanish words arranged in alphabetical order next to their English translations. Check you know which side of your dictionary is which! Dictionary skills Stem change verbs 5

34 © Boardworks Ltd of 37 GRAMMAR If you are looking for a verb, you must remember that it will always be in the infinitive form (often ending in -ar, -er and - ir) and you must change it to the correct form in order to use it in a sentence. If you wanted to find the stem change verb preferir, and had forgotten how to form it you would find the verb (vt / vi) entry, and it would probably look something like this: How would you change the infinitive into the right form to say I prefer? vt preferir Dictionary skills Stem change verbs 6

35 © Boardworks Ltd of 37 Repaso 1 To give your opinion use: Me encanta(n)… Me gusta(n)… No me gusta(n)… No me gusta(n) nada… ¿Te encanta(n)…? ¿Te gusta(n)…? ¿No te gusta(n)…? ¿No te gusta(n) nada…? To ask for your friends opinion use:

36 © Boardworks Ltd of 37 Stem change verbs (-e>-ie) There are three types and -e > -ie is one of the types that we studied in this unit. Stem change verbs have regular endings like -AR, -ER and -IR verbs, but certain letters change as you go through the verb forming a consistent pattern. Verbs pensar and preferir has a consistent stem change pattern of -e > -ie. The change occurs in the first, second and third person singular and the third person plural. Repaso 2

37 © Boardworks Ltd of 37 Verbs pensar and preferir Pienso – I think Pensar – to think Pienso – I think Piensas – you think Piensa – he/she thinks Pensamos – we think Pensáis – you think Piensan – they think Pensar – to think Pienso – I think Piensas – you think Piensa – he/she thinks Pensamos – we think Pensáis – you think Piensan – they think Prefiero – I prefer Preferir – to prefer Prefiero – I live Prefieres – you live Prefiere – he/she lives Preferimos – we live Preferís – you live Prefieren – they live Preferir – to prefer Prefiero – I live Prefieres – you live Prefiere – he/she lives Preferimos – we live Preferís – you live Prefieren – they live Repaso 3


Descargar ppt "© Boardworks Ltd 2006 1 of 37 KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3."

Presentaciones similares


Anuncios Google