La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Fecha: Es el 20 de marzo del 2017

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Fecha: Es el 20 de marzo del 2017"— Transcripción de la presentación:

1 Fecha: Es el 20 de marzo del 2017
Meta: Puedo hablar de a donde voy y cuando, en español. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

2 Entrada: Answer the questions based on the picture.
¿Cómo es ella? ¿Qué quiere hacer? ¿Qué hace? (HINT:conjugated verb sentence) ¿Cuántas veces ensaya la niña? ¿Te gusta tocar instrumentos?

3 Ir – to go Yo – voy Nosotros(as) – vamos Tú – vas Él Ellos Ella – va Ellas – van Usted Ustedes

4 To say where you go use… Ir conjugated + a noun: Ir + A + noun ej. Yo VOY a mi casa. Write your own sentence with IR conjugated. Escuela – school Tienda – store Cine – movie theater Centro comercial / el mol – mall Iglesia – church

5 ¿Con que frecuencia…. /¿Cuándo …
¿Con que frecuencia…?/¿Cuándo …? Write a sentence saying where you go and when Los lunes Los martes Los miércoles Los jueves Los viernes Los sábados Los domingos Entre semana – weekdays Fin de semana - weekend A todo tiempo – any time Todo el día – all day Después de la escuela – after school En la noche – at night En el día – in the day En la tarde – in the evening/noon Casi nunca - almost never Nunca – never Siempre – always

6 To say which activity you are GOING to do Ir + a + infinitive (verb not conjugated)
Voy a montar bicicleta Vas a cantar todos los dias Ella va a comer helado el fin de semana. What you are going to do

7 Vamos a… hacer papel picado

8 Ir – to go Ir + noun Yo – voy Nosotros(as) – vamos Tú – vas Él Ellos Ella – va Ellas – van Usted Ustedes

9 Hoy es martes El 21 de marzo del 2017
Meta: Puedo hablar de a donde voy y lo que quiero. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

10 Entrada: Use the correct form of ir to complete the sentences.
Yo quiero _____ al cine. Los estudiantes ______ a jugar al ajedrez. Luisa y yo _______ a cantar. Yo ________ a la piscina(pool). ¿Tú _________ de compras(go shopping)?

11 ¿A dónde vas? (where are you going?)
Ir + a + noun (I go to _________) Ir + a + infinitive ( I am going to ____) Ir de compras – to go shopping La piscina – pool La biblioteca – library A la casa de _____ - to ___’s house Tienda – store El restaurante – restaurant el parque – park peluquería – barber shop WRITE: 3 places you go to Yo voy a______, _______ y _______

12 Tarea para mañana 5. Escuela 1. Tienda 4. Cine 3. Centro comercial 2. Iglesia

13 Use ir to answer with complete sentences
¿A dónde vas? ¿A donde vas en los fines de semana? ¿A donde vas entre semana? ¿A donde de gusta ir? – Me gusta ir a ______ porque ____ ¿Vas al cine? ¿Con quien?

14 Conversaciones rápidas
Con tus notas Habla con tu compañero 2 minutos Necesito las sillas de 6 y 6

15 Talk to your partner. Get a conversation going
Talk to your partner. Get a conversation going. Ask some of the questions below ¿A dónde vas? ¿A donde vas en los fines de semana? ¿A donde vas entre semana? ¿A donde de gusta ir? – Me gusta ir a ______ porque ____

16 Querer: To want (e-ie stem change)
Yo – quiero Nosotros(as) – queremos Tú – quieres Él Ellos Ella – quiere Ellas – quieren Usted Ustedes

17 Hoy es miércoles El 22 de marzo del 2017
Meta: Puedo hablar de lo que quiero. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

18 Entrada

19 Ir – to go Yo – voy Nosotros(as) – vamos Tú – vas Él Ellos Ella – va Ellas – van Usted Ustedes

20 Tarea: I say the word in Spanish. You write it in Spanish. Pick 1 word to make 1 sentence with it. Use the verb Ir conjugated.

21 Tarea para mañana Conjugation of Ir and… El mol Ir de compras La biblioteca La casa de La piscina

22 Rule: Querer conjugated + verb = What you want to do
¿Que quieres hacer? Yo quiero comer

23 Rule: Querer conjugated + noun = something you want
¿Que quieres? Yo quiero café. Quiero a ______(person).

24 Entrevistas Pregunta a 5 compañeros ¿Qué quieres hacer? ¿A dónde vas? ¿A dónde te gusta ir? Etc. Escribe: Persona 1: Se llama _________ __(name)___ quiere _________. __(name)___ va a __________.

25 Tape your returned papers near similar notes in your notebook

26 Hoy es jueves El 23 de marzo del 2017
Meta: Puedo hablar de diferentes lugares. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

27 Entrada

28 Tarea para mañana Conjugation of Ir and… 2. El mol 4. Ir de compras 1. La biblioteca 3. La casa de 5. La piscina

29 Tarea: I say the word in Spanish. You write it in Spanish. Pick 1 word to make 1 sentence with it.

30 Tarea para mañana 1. Parque 2. Restaurante 3. Peluquería

31 Conversaciones rápidas
Con tus notas Habla con tu compañero 2 minutos Necesito las sillas de 6 y 6

32 Talk to your partner with all the Spanish you know
Talk to your partner with all the Spanish you know. Ask some of the questions below ¿A donde vas en los fines de semana? ¿A donde de gusta ir? – Me gusta ir a ______ porque ____ ¿Que quieres hacer? ¿Que quieres?

33 DUE AT THE END OF CLASS Given the picture of a place
DUE AT THE END OF CLASS Given the picture of a place. You and 1 partner will write 6-8 sentences for each using all the Spanish you know. Yo no voy a la biblioteca nunca. No me gusta la bibiloteca. La biblioteca tiene muchos libros. Me gusta leer libros en mi casa. Yo quiero dormir en la biblioteca. Mi amigo trabaja en la biblioteca.

34 Nombres: _________________________________ y ______________________________ Fecha: ____________________________ Given a the picture of a place. You and 1 partner will write 6-8 sentences for each using all the Spanish you know. Take turns writing. 2 BELOW 3 APPROACHING 4 MEETING 5 EXCEEDS - Few (1-2) words related to topic AND/OR task. - You can list, name, and identify some expressions with tener. - No real phrases. No conversation yet. Teacher can understand some of what you say. - Some words (3-4) in lists related to the topic AND/OR task. - Some use of phrases/sentences related to the topic ir and querer but inconsistencies impede understanding sometimes. -Teacher can understand much of what you say. - Lists of words, simple phrases or memorized material related but not limited to, ir and querer. - Some use of phrases/sentences related to the topic AND/OR task with few inconsistencies and meaning is generally understood. - Teacher understands most of what you say. - Sentences and sentence fragments (missing few pieces) related ir and querer. - Use of some previously learned vocabylary, expression words/phrases. - Some connector, transition and frequency words. -Teacher and classmates can usually understand. You can create with the language more than 50% of the time. Write more than the suggested amount of sentences Create a story for each location ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

35 Nombres: _________________________________ y ______________________________ Fecha: ____________________________ Given a the picture of a place. You and 1 partner will write 6-8 sentences for each using all the Spanish you know. Take turns writing. 2 BELOW 3 APPROACHING 4 MEETING 5 EXCEEDS - Few (1-2) words related to topic AND/OR task. - You can list, name, and identify some expressions with tener. - No real phrases. No conversation yet. Teacher can understand some of what you say. - Some words (3-4) in lists related to the topic AND/OR task. - Some use of phrases/sentences related to the topic ir and querer but inconsistencies impede understanding sometimes. -Teacher can understand much of what you say. - Lists of words, simple phrases or memorized material related but not limited to, ir and querer. - Some use of phrases/sentences related to the topic AND/OR task with few inconsistencies and meaning is generally understood. - Teacher understands most of what you say. - Sentences and sentence fragments (missing few pieces) related ir and querer. - Use of some previously learned vocabylary, expression words/phrases. - Some connector, transition and frequency words. -Teacher and classmates can usually understand. You can create with the language more than 50% of the time. Write more than the suggested amount of sentences Create a story for each location ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

36 Hoy es viernes El 24 de marzo del 2017
Meta: Puedo hablar de diferentes lugares con un compañero. Translate the target. You may use: - spanishdict.com - spanish-english dictionaries - your classmates

37 Entrada: Responde las preguntas con ORACION COMPLETA
¿A quién(who) quieres? ¿A donde vas en el fin de semana? ¿Que te gusta hacer? ¿Te gusta ir a la clase de ciencias? ¿Por que? ¿Cómo esta el clima hoy?

38 Tarea: 2 minutes to conjugate QUERER then… I say the vocabulary word in Spanish. You write it in Spanish. Pick 1 word to make 1 sentence with it.

39 Tarea: Querer USE IT IN A SENTENCE
Yo – Nosotros(as) – Tú – Él Ellos Ella – Ellas – Usted Ustedes

40 Dormir Jugar – to play

41 Notes: Notas de April 11 para ir, Usa las notas que tienes sobre el verbo querer en la presentacion titulada febrero 29-4


Descargar ppt "Fecha: Es el 20 de marzo del 2017"

Presentaciones similares


Anuncios Google