Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porGabriel Lucero Herrero Modificado hace 6 años
1
COM CANALITZAR LA IRA Es preciso afrontar los problemas que están a la base de su uso, promoviendo una mayor justicia, educando a los jóvenes en los valores que construyen la vida común, acompañando a los necesitados y dando esperanza en el futuro. Todos tenemos necesidad de mirar al otro con los ojos de amor de Cristo, aprender a abrazar a aquellos que están en necesidad, para expresar cercanía, afecto, amor. Papa Francisco Río de Janeiro, 24 Julio 2013
2
IRA COLERA FUROR IRRITACIÓ ENUIG FÚRIA RÀBIA ENFURIMENT INDIGNACIÓ CABREIG
3
LA IRA tristesa alegria
por tendresa EMOCIÓ : Estat d’ànim que oscil·la entre el plaer i el desplaer, és una reacció relativa a l’objecte que la provoca, que pot oscil·lar entre l’atracció i la fugida. Les emocions són bàsiques i universals LA IRA Facilita conductes denfensa-atac Vigoritza la nostra conducta. Regula la interacció social. Bàsica L’experimentem en algun moment. Varia en intensitat. Universal
4
Reacció CAUSES Física Cognitiva Gestió conductual S’activa el cos.
Adrenalina i altres productes químics. El cor batega amb més rapidesa. Els músculs es tensen. Les emocions estan en funció dels nostres pensament. Està orientada a defendre’ns. Frustració Obstrucció finalitat Transgredir les normes Extinció de contingències apreses Situacions aversives CAUSES
5
CONSEQÜÈNCIES Expressió externa Expressió interna -Desorganitza
-Defensa no necessària -Compromet la salud -Imprensió negativa -Dóna energia -Resoldre conflictes -Proporciona informació. Expressió interna
6
CANALITZAR LA IRA PREVINDRE 1.-Mantenir el control Tècniques
-Contar fins a deu. -Respirar profundament. -Pensar abans d’actuar. -Repetir frases: Calma, paciència, no passa res… -Pensar en algo agradable. Tècnica del llenyater.
7
2.-Reflexionar Canvi de pensament. Analitzar la situació.
8
3.-Aprendre estratègies de resolució de conflictes
Ser asertiu. Utilització del llenguatge. Pautes: 1.-Identificar el problema. 2.-Qui té el problema. 3.-Possibles solucions. 4.-Conseqüències de les possibles solucions. 5.-Elecció de la millor solució. 6.-Ficar en pràctica 7.-Reforçar el resultat positiu. 8.-Revisar si no ha sigut positiu.
9
4.-Aprendre a comunicar-se.
10
5.-Desenvolupar l’empatia.
11
MOLTES GRÀCIES
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.