La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal

Presentaciones similares


Presentación del tema: "VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal"— Transcripción de la presentación:

1 VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!

2 ¡Cantemos! warm up songs

3 Estudiante 1: Lead the class

4 Estudiante 1 Hoy es ______________. Ask: ¿Qué día es hoy?
Call on a student to answer. Hoy es ______________.

5 Estudiante 2: lead the class
Call on Estudiante 3 to come up.

6 Estudiante 3: Lead the class

7 Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Answer:
Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.

8 La comida y las bebidas

9 Expectations – before we begin
CHAMPS = SUCCESS!

10 CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk (Repeat the vocabulary word and say me gusta or no me gusta)

11 CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me

12 CHAMPS Activity Whole class Partner / small group
Independent – note-taking

13 CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement

14 CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears
Reading and writing

15 CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!

16 A square meal Repeat each word after the teacher and write the word in pencil under the correct picture on your paper. If you finish writing the word before we move on, share with the classmates at your table if you like that food or drink by saying, “Me gusta or no me gusta.”

17 queso

18 leche

19 papa

20 el pan

21 jugo

22 pollo

23 ensalada

24 fruta

25 vegetales

26 naranja

27 sopa

28 agua

29 sándwich

30 manzana

31 carne

32 plátano

33 la ensalada la sopa el jugo el agua el pollo las papas la carne la leche

34 Write these two words on your whiteboard.
comer beber To eat to drink

35 Instrucciones Listen to the word in Spanish and repeat it.
Put a checkmark under comer if you think it is something to eat or a checkmark under beber if you think it is something to drink.

36 Instrucciones Draw a picture of the food or drink the teacher says in Spanish.

37 Now, draw a picture on your whiteboard
Now, draw a picture on your whiteboard. Your partner has to guess what it is in SPANISH! Take turns.

38 Week 2 Warm up Review vocabulary Label construction paper
Color, cut, paste Bingo

39 VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
VOICE LEVEL 2: ¡Hola! ¿Cómo estás? ¿Qué tal? – Greet at least 2 people at your table in Spanish and ask how they are doing. Bien. Muy bien. Así así. Más o menos. Mal. Estoy feliz. ¡Fenomenal!

40 ¡Cantemos! warm up songs

41 Estudiante 1: Lead the class

42 Estudiante 1 Hoy es ______________. Ask: ¿Qué día es hoy?
Call on a student to answer. Hoy es ______________.

43 Estudiante 2: lead the class
Call on Estudiante 3 to come up.

44 Estudiante 3: Lead the class

45 Estudiante 3 Ask ‘¿Qué fecha es hoy?’ Answer:
Choose someone to respond. Answer: Hoy es el ___ de ____________.

46 La comida y las bebidas

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63 Expectations – before we begin
CHAMPS = SUCCESS!

64 CHAMPS Conversation 0- silent 1 – whisper 2 – table talk

65 CHAMPS Help Do your best Raise your hand Ask 3 before me

66 CHAMPS Activity Whole class Partner / small group Independent

67 CHAMPS Movement Stay in seat Stay in one place Responsible movement

68 CHAMPS Participation Your best effort Listening with eyes and ears
Reading and writing

69 CHAMPS SUCCESS! Somos…1-2-3… CHAMPS!

70 Instrucciones At the top of your paper write: Your name
Your teacher’s name Your grade

71 Instrucciones: Create 4 categories on your paper:
Me gusta comer…. Me gusta beber… No me gusta comer… No me gusta beber…

72 Color, cut and paste the pictures and words from last week’s worksheet
Or, draw pictures and label them under each category

73 Me gusta comer…. No me gusta comer… Me gusta beber… Instrucciones
Create 3 categories on your paper: Me gusta comer…. No me gusta comer… Me gusta beber…

74 Week 2 Warm up Review vocabulary Label construction paper
Color, cut, paste Bingo

75

76

77 Sparkle We can play Sparkle – in Spanish it is called BRILLO.
Students make a circle. Teacher says a word from the vocabulary. Students must spell it using the Spanish alphabet one letter at a time. Next student says the word we just spelled. Next student says Brillo. Next student has to sit down! If you don’t know the letter or say the wrong letter, you are out and must sit!

78 Notes 1. Write your name on the top line of your paper in the right hand corner. 2. Write the date under your name. In Spanish! 3. On the next line write GUSTAR as the title of your notes.

79 Me gusta…. To say you like something in Spanish you say:
Me gusta el pollo. I like chicken.

80 ¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I like cereal’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I like milk’ en español?

81 Me gustan If it is plural (like potatoes) you say:
Me gustan las papas. I like potatoes.

82 Singular - plural Singular articles are el / la Plural articles are los / las el pollo = los pollos la carne = las carnes el jugo = ?? la ensalada = ??

83 ¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I like salads ’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I like soups’ en español?

84 No me gusta… To say you don’t like something you say:
No me gusta el pollo. No me gustan las papas.

85 ¿Cómo se dice….? Write the answers to the following questions on your paper. 1. ¿Cómo se dice ‘I don’t like milk’ en español? 2. ¿Cómo se dice ‘I don’t like toast ’ en español?

86 ¿Te gusta? To ask if someone likes something you say:
¿Te gusta el pollo? Do you like chicken?

87 Paso 1 Write 3 statements on your paper of foods/drinks you like.
Modelo: Me gusta el agua. Me gusta el cereal. Me gusta la carne.

88 Paso 2 Now, write 3 questions to ask your classmates if they like those same foods/drinks. Modelo: 1. ¿Te gusta el agua? 2. ¿Te gusta el cereal? 3. ¿Te gusta la carne?

89 Paso 3 Ask a partner the 3 questions. Modelo: Estudiante 1: ¿Te gusta el agua? Estudiante 2: Sí, me gusta el agua. Estudiante 1: ¿Te gusta el cereal? Estudiante 2: Sí, me gusta el cereal. Estudiante 1: ¿Te gusta la carne? Estudiante 2: No, no me gusta la carne.

90 Conversación Greet your classmate and say a food you like. Ask them if they like the same thing.

91 Conversación Estudiante 1: Hola. ¿Cómo estás? Estudiante 2: Muy bien. ¿Y tú? Estudiante 1: Bien. Me gusta el pollo. ¿Te gusta el pollo? Estudiante 2: Sí, me gusta el pollo. Estudiante 1: Adiós. Estudiante 2: Adiós.

92 la feria feria con alegría


Descargar ppt "VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal"

Presentaciones similares


Anuncios Google