La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Bienvenidos. My name is Mrs. Fox Mi nombre es Sra. Fox Today we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Bienvenidos. My name is Mrs. Fox Mi nombre es Sra. Fox Today we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche."— Transcripción de la presentación:

1 Bienvenidos

2 My name is Mrs. Fox Mi nombre es Sra. Fox Today we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche estaremos hablando sobre lo que usted y su hijo/a pueden hacer para tener éxito este año.

3 Attendance/Tardies Students are expected to be in line at 8:00. If not, they will be marked tardy. Los estudiantes deben estar en linea a las 8:00. Si no, seran marcados tarde. Uniforms/ Uniformes Rules/ Reglas Jewels Class consequences and rewards

4 Reading/Lectura Students read a variety of materials/Los estudiantes leen una variedad de materiales Main characters, problem/solution, fiction/nonfiction/Personajes importantes, problema y solución, ficción y realidad Writing/Escritura Main Idea and details/ Idea principal y detalles Paragraph writing/ Escribir párafos Write about events that they have experienced/ Escribir sobre experiencias reales

5 Multiplication/Las Tablas Students should practice at home everyday. Los estudiantes deben estudiar todos los días. Division Numbers up to the ten thousands/Números hasta los dies mil Students are classified as level 1- 5 We will try to have students go up one level every year All areas have to have 3s.

6 SFA Story tests/Exámenes sobre los libros que leemos durante lectura Math weekly and quarterly tests/ Exámenes de matemáticas semanales y quarterly. Language Arts weekly and quarterly tests/ Exámenes de ingles semanales y quarterly. California State Tests in the Spring/Exámenes del estado de California en la primavera

7 Weekly quizzes will be graded using the following: Advanced- 100% - 95% Proficient- 94%- 75% Basic- 74% - 65% Below Basic- 64% - 55% Far Below Basic – 54% and under

8 School policy/Póliza de la escuela minutes of homework minutos de tarea diaria Lets work together/Trabajemos juntos Please check and sign homework assignment sheet every day. Por favor revise y firme la hoja de tarea todos los dias.

9 Weekly Reports Sign and return the next day Firme y regrese el proximo dia Teleparent Teacher can call with important information La maestra puede hablar con informacion importante

10 Please sign and return the following forms:/Por favor firme las siguientes formas: Emergency Cards/ Tarjeta de emergencia Library/Biblioteca Textbook Responsibility/ Responsabilidad de libros Acceptable Use Policy/ Permiso y responsabilidad cuando se use el Internet en la escuela Photograph Waiver/ Permiso para usar fotos de su hijo en el Internet

11 Although it may seem like children spend most of their time at school, it's estimated that 70% of their waking hours (including weekends and holidays) are spent outside of school (Michigan Department of Education, 2001). This means that even if a teacher is competent, creative, and able to reach every student during the school day, there are many more hours of the day that are spent mainly in the student's home. Therefore, a strong home- school connection is crucial to the success of the student. Aunque puede parecer que los ninos pasan lo mejor parte de su tiempo en la escuela, se estima que el 70% de sus horas de vigilia (incluyendo fines de semans y dias festivos) se gastan fuera de la escuela (Michigan Departamento de Educacion 2001). Esto significa que incluso si un maestro es competente, creativo y capaz de llegar a todos los estudiantes durante el dia escolar, hay muchas mas horas del dia en que se gastan principalmente en la ca del estudiante. Por lo tanto es crucial para el exito del estudiante una fuerte conexion de hogar y la escuela.

12 According to a review of recent research published by the Southwest Educational Development Laboratory (2002), students whose parents are actively involved in their education, no matter what their income or background, are more likely to: Earn higher grades and test scores and enroll in higher-level programs. Be promoted, pass their classes, and earn credits. Attend school regularly. Have better social skills, show improved behaviors, and adapt well to school. Graduate and go on to post- secondary education De acuerdo con una revisión de la reciente investigación publicada por el laboratorio de desarrollo de la educación de Southwest (2002), los estudiantes cuyos padres participan activamente en su educación, independientemente de sus ingresos o fondo, están más probables que: Ganar grados superiores y puntuaciones e inscribirse en programas de nivel superiores. Promoverse, pasar sus clases y ganar créditos. Asistir a la escuela con regularidad. Tienen mejores sus habilidades sociales, mostrar comportamientos mejorados y adaptarse bien a la escuela. Se gradúan e ir de a la educación postsecundaria

13 Working Together…. WE Can Trabajando Juntos…. Se Puede

14 United WE Can As a parent, you can help your child have a good school year. Here are some ideas: Juntos Se Puede Como padres, ustedes pueden ayudar a su hijo a tener un buen año escolar. He aquí algunas ideas.

15 Regular visits to the doctor and dentist. Visitar a su médico y al dentista con regularidad

16 A healthy diet. Comer una dieta saludable

17 Your child needs: Lots of exercise. Su hijo necesita Hacer ejercicio a diario

18 Your child needs: Enough sleep each night Su hijo necesita: Dormir las horas suficientes

19 Your child needs: A quiet place for homework. Su hijo necesita: Tener un lugar tranquilo para hacer la tarea.

20 You can help in this way: Get your child to school on time every day. Ustedes pueden ayudarle de esta manera: lAsegúrense de que su hijo llegue a tiempo a la escuela todos los días.

21 You can help in this way: Limit TV, video game, and computer time. Ustedes puede ayudarle de este manera Limiten el tiempo que su niño pasa frente a la televisión, los videojuegos y la computadora.

22 Read with your child every day. Lean con su hijo a diario.

23 Visit the library with your child. Visiten la biblioteca con su hijo.

24 Sing songs and tell stories with your child. Canten y cuentan historias juntos.

25 Taking a trip to the zoo. Visiten el zoológico.

26 Taking a trip to museum. Visiten los museos.

27 Taking a trip to the park. Visiten a el parque.

28 Listen to your child read/Escuche a su hijo leer Check the homework folder and/or Weekly Reports everyday for important notices from the teacher or school/ Revise la carpeta de tarea y de padres todos los días para saber noticias importantes de la maestra o escuela Have reading materials at home for your child magazines, books, newspapers Have paper, pencils, scissors and crayons at home Go to the library if you need reading materials

29 Please read, initial each item, sign at the end, and return to the teacher. I will provide a home environment that will encourage my child to learn. I will provide a quiet space with pencils and paper for my child to do their homework. I will help my child build a small but meaningful home library. I will insist that all homework assignments are done each night. I will sign my child/s homework. I will check my child/s backpack for important papers from the school. I will discuss what my child has learned at school each day. I will meet regularly with my child's teachers. I will attend the parent/teacher conferences. I will complete my 30 hour volunteer time. I will remind my child of the necessity of discipline in the classroom especially self-discipline. I will help my child appreciate and enjoy the excitement in learning and the thrill of an inquiring mind. Print name______________________ Signature:_________________________

30 Por favor, leer, inicial de cada elemento, firmar al final y volver con el profesor. Ofreceré un entorno doméstico que anime a mi niño a aprender. Ofreceré un espacio tranquilo con lápices y papel para mi hijo a hacer sus deberes. Será ayudar a mi hijo construir una biblioteca casa pequeña pero significativa. Va insistir en que todas las asignaciones de tareas se realizan cada noche. Se firmo mi niño/s deberes. Será comprobar mi mochila de niño/s para documentos importantes de la escuela. Voy a comentar lo que mi hijo ha aprendido en la escuela cada día. Se reunirá regularmente con los profesores de mi hijo. Estará presente en las conferencias de padres y maestros. Va a concluir mi tiempo voluntarios de 30 horas. Será recordar a mi hijo de la necesidad de disciplina en el aula especialmente autodisciplina. Ayudaré a mi hijo apreciar y disfrutar de la emoción en el aprendizaje y la emoción de una mente ávida. Impresión name______________________ Firma: _________________________

31 Complete the 30 hours of volunteer time the school requests by:/Complete las horas: Visiting museum or going to the library/Visitando museos or la biblioteca Attending parent meetings/ Juntas de padres Volunteering in the classroom or taking work home/ Ser voluntario en la clase o haciendo trabajo en la casa

32 Any questions? ¿Preguntas?


Descargar ppt "Bienvenidos. My name is Mrs. Fox Mi nombre es Sra. Fox Today we will be discussing what you and your child can do to be successful this year. Esta noche."

Presentaciones similares


Anuncios Google