La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El pan.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El pan."— Transcripción de la presentación:

1 el pan

2 Objetivos: Entender más información sobre la comida en la RASD Aprender vocabulario del tema

3 ¿Qué comen en el desierto?
Your answer must contain EXACTLY 7 words! Your answer must contain more than 8 words! The conditions or ‘targets’ can be many and varied. It ALMOST doesn’t matter as the point of putting a condition there is to cause students to think their sentences through carefully as they build them. It makes them much more aware of what they’re saying. And making a sentence of more than 7 words will usually involve a connective, giving an opinion or reason or just adding more details. So they focus on different ways to make their sentences longer. It also works well to set >9 words or <5 words at times too. Now make sure your answer contains an opinion! This time make sure your answer contains the words ‘se cultivan’ 3

4 ¿Qué comen en el desierto?
This lesson follows on from the previous lesson and is the 2nd opportunity to watch this BBC online clip. In this clip the narrator (from the refugee camps Algerian desert) describes what they can grow there, how they get eggs, meat, milk and bread and how they are dependent for flour for their bread on charity organisations. We see one girl going to the local shop and describing how variable it is and how sometimes the shop is empty and they have very little to eat. Here is the link to the clip online: On this second time of listening, students can be asked to complete the sentences on the next slide (given as a handout) choosing the correct option to complete the sentence.

5 En el desierto se pueden cultivar muchas / pocas cosas. 2
Mira el clip de nuevo y elige la opción apropiada para completar cada frase. 1 En el desierto se pueden cultivar muchas / pocas cosas. 2 En la huerta se cultivan tomates / zanahorias / y también cebollas / lechugas. (2) 3 El año pasado cultivaron 660 / 460 / 740 toneladas de legumbres. 4 Esto es suficiente / insuficiente / bastante comida para toda la gente en los campamentos. 5 Las gallinas producen 50 / 60 / 70 / mil huevos diarios. 6 La leche viene de las cabras / las vacas / las ovejas / los camellos. (2) 7 La harina para el pan se cultiva en el desierto / España / el extranjero. 8 En la tienda hay siempre / a veces / nunca comida suficiente. 9 A los jóvenes les gusta merendar / jugar / comer al aire libre. NB: It may work best to ‘control’ the play of the video for this activity, depending on the ability of the class. For this, (if you are in the 2003 version of this lesson) rather than play the inserted version, open the video clip separately in media player.

6 En el desierto se pueden cultivar muchas / pocas cosas. 2
Mira el clip de nuevo y elige la opción apropiada para completar cada frase. 1 En el desierto se pueden cultivar muchas / pocas cosas. 2 En la huerta se cultivan tomates / zanahorias / y también cebollas / lechugas. (2) 3 El año pasado cultivaron 660 / 460 / 740 toneladas de legumbres. 4 Esto es suficiente / insuficiente / bastante comida para toda la gente en los campamentos. 5 Las gallinas producen 50 / 60 / 70 / mil huevos diarios. 6 La leche viene de las cabras / las vacas / las ovejas / los camellos. (2) 7 La harina para el pan se cultiva en el desierto / España / el extranjero. 8 En la tienda hay siempre / a veces / nunca comida suficiente. 9 A los jóvenes les gusta merendar / jugar / comer al aire libre. NB: It may work best to ‘control’ the play of the video for this activity, depending on the ability of the class. For this, rather than play the inserted version, open the video clip separately in media player.

7 Vamos a comparar… Se cultiva(n)….. Hay….. Tienen…… Es…….
República Árabe Saharaui Democrática Reino Unido Se cultiva(n)….. Hay….. Tienen…… Es……. In this open-ended plenary students should be encouraged to use what they have learnt from the video to compare the food situation in England and the refugee camps in the desert. It could be as simple a response as saying or writing ‘En el Reino Unido hay vacas, pero en el desierto hay cabras y camellos’ One ‘modelling’ example may or may not be needed to get people started… This may well be a good plenary to do in written form, taking a little more time that for a usual plenary (15 mins?) más (more) menos (less) mejor (better) peor (worse) suficiente insuficiente

8 Bingo Dibuja 8 de las palabras de comida (que se dan en el clip)
Si oyes una palabra a uno de los 2 extremos de tu papel, puedes arrancar esta sección El que se quede con una única sección gana el partido This is a game of strip bingo. Students need to take a strip of paper and fold it into eight segments. In each one they draw one of the vocabulary items from the video. The teacher (or another student) will call out the words. Students can tear from either end of the paper but not from the middle. The winner is the one left with just one segment. Best played quite fast!

9 gallinas queso camellos pasteles vacas refrescos cabras té pan leche
Mira el clip y señala las palabras correctas. gallinas queso camellos pasteles vacas refrescos cabras pan leche café harina latas de conserva huevos galletas legumbres This will be an A5 sheet of half A4 with the slide of sentences below it. An easier version is on the next slide and obviously a combination could easily be produced according to the ability of the class.


Descargar ppt "El pan."

Presentaciones similares


Anuncios Google