La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hoy es viernes, el seis de septiembre

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hoy es viernes, el seis de septiembre"— Transcripción de la presentación:

1 Hoy es viernes, el seis de septiembre
¿La preguntita? Saquen la carpeta de argollas. Hoy es viernes, el seis de septiembre La pregunta: ¿Cómo estás hoy? *While I am checking that everyone has their materials today, jot down other common conversational questions you can think of in Spanish ** La tarea: Cover textbook for Monday Anuncios: Prueba de repaso el 16 de septiembre -Use your textbook to review vocabulary and grammar concepts from the preliminary chapter – 4B (Level I) Explain warm up sheet

2 El Plan de Hoy: Libros de texto Una conversación rápida
Las metas de hoy: -I can engage in a basic conversation that involves asking questions and answering questions. -I can understand spoken classroom commands. -I can ask common classroom questions. El Plan de Hoy: Libros de texto Una conversación rápida Frases para sobrevivir en la clase de español ¿Qué dirías?

3 Una presentación de la conversación básica de ayer
Unos voluntarios, por favor… 1. A greeting 2. Tell your name 3. Tell where you are from 4. Say your nationality 5. Say goodbye Ask you volunteers to present information about themselves. I will present as an example.

4 Otras preguntas El Repaso
Let’s review some other common conversational phrases. ¿Cuántos años tienes tú? ¿Qué te gusta hacer? ¿Dónde vives? ¿Cúal es la fecha de hoy? ¿Cúal es tu clase favorita? ¿Cúal es tu color favorito? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cómo estás hoy?

5 RECUERDEN. ESPAÑOL, NO INGLÉS
RECUERDEN **ESPAÑOL, NO INGLÉS** If I hear you speaking in English, you have lost your participation point for the day. Una Conversación Rápida Speak with your partner. Ask questions back and forth. Ask as many questions as you can in order. Jot down their answers. Then, when I call time, partner 1 will move to the next seat (Parner 2 stays put). Begin talking with your new partner where one of you left off with your previous partner. If you finish all the questions, just start again with the first question on the sheet. Students need to start with a partner. One set of the pair is a “mover” the other stays put and waits for the new partner to come to them.

6

7 Repaso de la conversación rápida
¿Quién habló con _____________? ¿Cuántos años tiene él / ella? ¿Qué le gusta hacer? ¿Dónde vive? ¿Cúal es su clase favorita? ¿Cúal es su color favorito? ¿Cuándo es su cumpleaños? ¿Cómo está hoy?

8 Frases para sobrevivir
¡Por supuesto…! It is important to be able to converse in Spanish, but is also important to understand spoken classroom commands and ask common classroom questions ESCUCHEN Y HABLEN: Escriban la traducción al lado de cada frase en la hoja.

9 ¿Puedo ir al baño? May I go to the bathroom?

10 ¿Puedo tomar agua? May I get a drink?

11 ¿Puedo ir a _________? May I go to _________? la oficina la enfermera
…the office? la oficina …the nurse? la enfermera …my locker? mi armario

12 ¿Puedo afilar mi lápiz? May I sharpen my pencil?

13 ¿Cómo se dice ______ en español?
How do you say ________ in Spanish?

14 How do you write (spell) _____?
¿Cómo se escribe ____? How do you write (spell) _____?

15 ¿Qué quiere decir _______?
What does ________ mean?

16 No entiendo / No comprendo
I don’t understand

17 Abran sus libros . Open your books

18 Cierren sus libros . Close your books.

19 Saquen (el libro de texto)
Take out (the textbook)

20 Miren la pizarra. Look at the board

21 Escuchen. Listen

22 Pasen/Entreguen Pass up / Hand in

23 Put away (the homework)
Guarden (la tarea) . Put away (the homework)

24 Vuelvanse a sus asientos .
Return to your seats

25 Siéntense. Sit down

26 Dejen de hablar. Stop talking

27 Trabajen. Work

28 Escriban. Write

29 Repitan. Repeat

30 ¿Qué dirías? Work with a partner to determine what frase para sobrevivir would be most appropriate for each situation. Write numbers 1 – 20 in the class notes section of your binder. Each pair will start with a card that has a situation written on it. You and your partner need to decide what phrase would be the most appropriate to use in that situation. Write the most appropriate phrase next to the corresponding number on your paper. (There is a number written in the corner of each card). When Señora tells you to “PASEN” you must immediately pass your card to another group. You will continue to pass and receive cards until you have seen all the cards.

31 Las respuestas 1.) ¡Vuelvanse a sus asientos! 11.) ¡Siéntense!
2.) ¡Miren la pizarra! 3.)Dejen de hablar. 4.)¿Puedo ir a la enfermera? 5.) ¡Trabajen! 6.)Cierren sus libros. 7.) ¿Puedo afilar mi lápiz? 8.) ¿Puedo tomar agua? 9.) ¡Escuchen! 10.)No entiendo. 11.) ¡Siéntense! 12.)Saquen los libros de texto. 13.)¿Puedo ir a mi armario? 14.) ¡Repitan! 15.) ¿Cómo se dice __ en español? 16.)Guarden la tarea. 17.) ¿Puedo ir al baño? 18.) Abran sus libros… 19.)Entreguen la tarea. 20.)¿Qué quiere decir…?


Descargar ppt "Hoy es viernes, el seis de septiembre"

Presentaciones similares


Anuncios Google