La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

KS3 Spanish – Year 8 Nos presentamos Part 1 Unidad 7.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "KS3 Spanish – Year 8 Nos presentamos Part 1 Unidad 7."— Transcripción de la presentación:

1 KS3 Spanish – Year 8 Nos presentamos Part 1 Unidad 7

2 Nos presentamos Contenido ¿Cómo son? Comparatives and superlatives
Adverbs in -mente

3 Teacher’s notes and icons
This icon indicates a listening activity. This icon indicates a memory activity. This icon indicates that a Flash file has been embedded into the PowerPoint slide. These files are not editable. Most slides contain notes to accompany the presentation. To access these notes go to ‘Notes Page View’ (PowerPoint 97) or ‘Normal View’ (PowerPoint 2000/2002/2003). Normal View Notes Page View

4 ¿Cómo son? 1 Son famosos ¡Hola! Me llamo Fernando Alonso Díaz.
Mi cumpleaños es el 29 de julio y tengo 24 años. Soy piloto de Fórmula 1. Soy español pero vivo en Oxford. Fernando Alonso Lorena tiene 30 años. Soy más joven que mi hermana. Tengo los ojos marrones y el pelo castaño. Tengo una hermana, se llama Lorena. Soy más famoso en España que en el Reino Unido. Photo credits: Fernando Alonso ©Alonso.gespuam.sl Introduction to comparisons and talking about other people. Click on the soundplayer to hear the text spoken. Transcript: ¡Hola! Me llamo Fernando Alonso Díaz. Soy español pero vivo en Oxford. Mi cumpleaños es el 29 de julio y tengo 24 años. Soy piloto de Fórmula 1. Soy más famoso en España que en el Reino Unido. Tengo una hermana, se llama Lorena. Lorena tiene 30 años. Soy más joven que mi hermana. Tengo los ojos marrones y el pelo castaño.

5 ¿Cómo son? 2 Son famosos ¡Hola! Me llamo David Joseph Beckham.
David Beckham Soy inglés pero vivo en Madrid. Mi cumpleaños es el 2 de mayo y tengo 30 años. Mi mujer se llama Victoria. Es bastante famosa. Pero ahora soy más famoso que ella. Soy bastante alto y guapo. Soy rubio y tengo los ojos verdes. Tengo tres hijos: Brooklyn, Romeo y Cruz. Photo credits: David Beckham ©London2012 Introduction to comparisons and talking about other people. Click on the soundplayer to hear the text spoken. Transcript: ¡Hola! Me llamo David Joseph Beckham. Soy inglés pero vivo en Madrid. Mi cumpleaños es el 2 de mayo y tengo 30 años. Mi mujer se llama Victoria. Es bastante famosa pero ahora soy más famoso que ella. Tengo tres hijos: Brooklyn, Romeo y Cruz. Soy bastante alto y guapo. Soy rubio y tengo los ojos verdes.

6 ¿Cómo son? 3 Son famosos

7 ¿Cómo son? 4 Son famosos

8 ¿Cómo son? 5 ¿Verdadero o falso? Photo credits:
David Beckham ©London2012 / Fernando Alonso ©Alonso.gespuam.sl

9 ¿Cómo son? 6 Son famosos Salma Hayek Jennifer López Penélope Cruz
Edad: 31 Edad: 39 Edad: 36 Photo credits: Penélope Cruz ©77Academy.HO-AMPAS / Salma Hayek ©oscarsacademy / Jennifer López ©75ARRIVALS.oscarsacademy Pupils read this piece of information about these famous people. Estatura: 1,66 Estatura: 1,57 Estatura: 1,68 Peso: 52 kg Peso: 46 kg Peso: 45 kg

10 Comparatives and superlatives 1
In English, regular comparatives are expressed by adding -er to an adjective: big – bigger; tall – taller … or use: more + adjective + than less + adjective + than In Spanish, regular comparatives are expressed by using one of the following: más + adjective + que more … than menos + adjective + que less … than Note that the adjective must agree with the gender of the subject. E.g. David es más alto que Fernando – David is taller than Fernando. Penélope es menos famosa que Jennifer – Penelope is less famous than Jennifer. Here are some examples: David es más alto que Fernando – David is taller than Fernando. Penélope es menos famosa que Jennifer – Penelope is less famous than Jennifer.

11 Comparatives and superlatives 2
In English, regular superlatives are expressed by adding -est to an adjective: big – biggest; tall – tallest … or use: the most + adjective the least + adjective In Spanish, regular superlatives are expressed by using one of the following: el/la más + adjective + de the most … el/la menos + adjective + de the least … Here are some examples: Note that the article and adjective must agree with the gender of the subject. E.g. Jennifer López es la artista latina más famosa del mundo – Jennifer Lopez is the most famous latin artist in the world. Rafael Nadal es el deportista más famoso de España – Rafael Nadal is the most famous sportsperson in Spain. Jennifer López es la artista latina más famosa del mundo – Jennifer Lopez is the most famous Latin american artist in the world. Rafael Nadal es el deportista más famoso de España – Rafael Nadal is the most famous sportsperson in Spain.

12 ¿Cómo son? 7 Son famosos Photo credits:
Penélope Cruz ©77Academy.HO-AMPAS / Salma Hayek ©oscarsacademy / Jennifer López ©75ARRIVALS.oscarsacademy

13 ¿Cómo son? 8 El campeonato de barba y bigote Matt Herbert Stefan Alois
Franz Marco Heinz Wolfgang Photo credits: All pictures © The World Beard and Moustache Championships is an event supported by beard and moustache clubs all around the world. The first championship was organised and hosted in 1990 in a small village in the Black Forest, Germany. This competition is open to everyone with a beard or moustache willing to support his country.   There are seventeen separate categories of beards and moustaches and a panel of judges determines which constestants win the championship trophies and the world champion titles.  Special prizes are also awarded to the youngest contestant, the contestant who travelled the furthest to attend, and the people's favourite. The next championship is set for 2007 in London. Willi Karl Rheinhard Hans

14 ¿Cómo son? 9 El campeonato de barba y bigote
Escribe frases usando el comparativo: 2 1 Heinz Herbert Wolfgang Willi 3 4 Photo credits: All pictures © The object of this activity is to practise the comparatives. Write on the board the following nouns, adjectives and the comparative form: Nouns: barba / bigote Adjectives: largo/a, corto/a Comparatives: más/menos + adjetivo + que Then ask pupils look at these pictures and to compare the contestants in each of the four groups, using the nouns and adjectives that you have written on the board. Solution: 1. La barba de Heinz es más larga que la barba de Herbert. 2. El bigote de Wolfgang es más corto que el bigote de Willi. 3. El bigote de Marco es más grande que el bigote de Karl. 4. La barba de Alois es más grande que la barba de Rheinhard. To revise more description vocabulary from Unit 2 Part 4 ask pupils to use adjectives like liso/a and rizado/a. For example: Adjectives: largo/a, corto/a, liso/a, rizado/a. Comparatives: más/menos… que 1. La barba de Heinz es más larga y lisa que la barba de Herbert… Marco Karl Alois Rheinhard

15 ¿Cómo son? 10 El campeonato de barba y bigote
Escribe frases usando el superlativo: Heinz Herbert Wolfgang Willi Photo credits: All pictures © The object of this activity is to practise the superlatives. Write on the board the following nouns, adjectives and the comparative form: Nouns: barba / bigote Adjectives: largo/a, corto/a, liso/a, rizado/a Superlatives: el/la más + adjetivo. Divide the class into small groups and ask pupils to use the adjectives, nouns and superlatives related to these pictures. Then, ask them to present their answers to the class. For example: Willi tiene el bigote más largo, Marco tiene el bigote más corto, etc. Marco Karl Alois Rheinhard

16 Adverbs in -mente 1 Adverbs are words that normally describe verbs, adjectives and other adverbs. In English, most adverbs are formed simply by adding -ly at the end of an adjective: quick – quickly; normal – normally In Spanish, it's almost as simple. You add -mente to the end of the feminine singular form of the adjective, if this is not the same form as the masculine singular. rápido – rápidamente; normal – normalmente Note that if an adjective has a written accent, this should remain when it is changed into an adverb. E.g. rápido – rápidamente. Unfortunately, not all the adjectives can be formed by adding –mente. As a reliable rule, use those adjectives than you can add –ly to in English. Also, when two or more adverbs that end in -mente are used consecutively, the -mente is only used on the last one. Remember they all should be used in the feminine form: lenta y claramente – slowly and clearly.

17 Adverbs in -mente 2 If this form is not the same, for example when the masculine singular form ends in an -o, then the -o should be changed to an -a. Here are some examples: Adjective Feminine singular Adverb triste tristemente alegre alegremente furioso furiosa furiosamente normal normalmente rápido rápida rápidamente lento lenta lentamente fácil fácilmente

18 Adverbs in -mente 3

19 Repaso Regular comparatives: más + adjective + que more … than
menos + adjective + que less … than Regular superlatives: el/la más + adjective + de the most … el/la menos + adjective + de the least …


Descargar ppt "KS3 Spanish – Year 8 Nos presentamos Part 1 Unidad 7."

Presentaciones similares


Anuncios Google