Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMonica Miranda Paz Modificado hace 9 años
1
Celebraciones Invernales UEQ: How are the winter holidays celebrated in Spanish speaking countries? Standards: MLI.CU1B Identify commonly held cultural viewpoints. MLI.CU1C Describe cultural customs and traditions. MLI.CCC2A Compare cultural patterns of behavior and interaction. MLI.CCC2B Demonstrate awareness of students’ own cultures.
2
Learning Targets: 1. I can describe a winter holiday celebrated in a Spanish-speaking country. 2. I can make comparisons between celebrations in my culture and celebrations in Spanish-speaking countries. 3. I can ask and answer questions about holiday information that I present to the class.
3
¿Qué necesito hacer? 1.Find out and write down a way to contact your group members in case you need to. NombreEmail 1. 2. 3. 4.
4
¿Qué necesito hacer? 2.Select and sign up for a specific winter celebration. NombresCelebración 1.Las Posadas 2.La Noche de Rábanos 3.La Guadalupana 4.El Día de Los Reyes Magos 5.La Nochebuena 6.El Día de Los Inocentes 7.Día de la Candelaria 8.La layenda de la flor de Nochebuena 9.El Año Viejo 10. Las Octavitas 11.Las Pastorelas
5
¿Qué necesito hacer? 3.Research: Include documentation of sources for all information and photos. Investigate your celebration and prepare a brief presentation of the festival for the class. Keep in Mind: It is not the length of the presentation but the quality that is important. How can you engage the class to learn and experience the holiday?
6
¿Qué necesito hacer? Research: Include documentation of sources for all information and photos. History (How/where did this celebration develop?) Where does this holiday celebration take place? Pictures and/or Videos of the celebration Songs-lyrics and music specific to your celebration Traditional Foods/Recipes commonly associated with this celebration Decorations and Clothing/costumes Interesting Traditions/activities done during this tradition A comparison/contrast of how this celebration is similar and different to that of one of our celebrations.
7
Las Preguntas en Español *In your presentation, answer the following questions with a one sentence answer in Spanish based on your research. 1- ¿Cuándo y Dónde empezó la celebración? 2- ¿Dónde en el mundo hispano se celebra esta celebración? 3. ¿Cuándo se celebra? 4. ¿Cuáles son las decoraciones tradicionales? 5- ¿Cuáles son algunas canciones importantes de esta celebración? 6- ¿Qué comen las personas durante esta celebración? ¿Cuáles son algunas comidas típicas? 7 ¿Qué ropa tradicional llevan las personas durante este tiempo?
8
Ejemplo: 1-La Celebración “El día de Los Muertos” empezó hace más de tres mil años. (more than 3000 years ago). Empezó en México con los aztecas. 2- Algunas canciones importantes de esta celebración son “La llorona” y “Viva Calaca” http://www.bing.com/videos/search?q=day+of+the+dead+music&FORM=VIRE1&adlt=strict#view= detail&mid=6ED0832882AE6FCEFB8F6ED0832882AE6FCEFB8F http://www.bing.com/videos/search?q=day+of+the+dead+music&FORM=VIRE1&adlt=strict#view= detail&mid=6ED0832882AE6FCEFB8F6ED0832882AE6FCEFB8F 3- Las decoraciones tradicionales son papel picado, calaveras, calacas, flores, velas, y mucho más. 4- Las personas típicamente comen pan de muerto y calaveras de azúcar. También las personas preparan las comidas favoritas de los muertos que honran. 5- Ellos celebran en los cementarios. Ellos hacen ofrendas para sus queridos parientes muertos.
9
Ejemplo: 6- Se celebran en México, en algunas partes de los estados unidos y en otros países hispanos. 7- Normalmente, las personas se pintan las caras con maquillaje de unas calaveras bonitas. Las mujeres llevan vestidos elegantes y sombreros grandes como “La Catrina.”
10
Timing and Presentations: You will present live and you can use: ● www.weebly.com www.weebly.com ● www.glogster.com www.glogster.com ● www.prezi.com www.prezi.com ● www.canva.com www.canva.com ● ppt./sway ● etc. ● (Don’t forget a Source page! You did not invent this holiday!) 30 Project Work time 1 2 Project Work time 3 Project Work time 4 Project Work time 7 Project Work Time 8 Fiesta Presentations 9 Fiesta Presentations 10 Fiesta Presentations 11 Mid-Term Review 14 Mid-Term Review 15 7 th Period Exam 6 th period Exam 16 1 st period Exam 3 rd Period Exam 17 2 nd Period Exam 5 th Period Exam 18 4 th Period Exam
11
Rubric Make sure that each person in your group has an equitable part of the presentation. I am only interested in your Spanish level and not a translator. You can still make a great grade with mistakes. You will receive a 0 if you use a translator. Remember this is a mid-term grade. PRESENTATIONAL SPEAKING FOR LEVEL 2 NOVICE MID I can present information about myself and some other very familiar topics using a variety of words, phrases, and memorized expressions. NOVICE HIGH I can present basic information on familiar topics using language I have practiced using phrases and simple sentences. INTERMEDIATE LOW I can present information on most familiar topics using a series of simple sentences. https://www.dropbox.com/home/Spanish%202%20Team%20Folder?preview=1- Presentational-Speaking-Rubric_unit_august_2015.pdf
12
La Rúbrica: Parte 1: Comprehensibility- Response to questions in Spanish.
13
La Rúbrica: Parte 2: Content/ Task Completion- English Portion.
14
La Rúbrica: Parte 3: Discourse
15
La Rúbrica: Parte 4: Cultural Competence and comparison.
16
La Rúbrica Completa:
18
Mil Gracias!
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.