La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

En la Escuela (At School)

Presentaciones similares


Presentación del tema: "En la Escuela (At School)"— Transcripción de la presentación:

1 En la Escuela (At School)
Unit 2 En la Escuela (At School)

2 En mi mochila, tengo…

3 la carpeta el libro el papel la goma la tiza el borrador

4 la cinta el pegamento el bolígrafo las tijeras el marcador el lápiz

5 La agenda el cuaderno la prueba/el examen la tarea Homework
assignments La agenda el cuaderno la prueba/el examen la tarea

6 el diccionario la perforadora La grapadora- La regla-  El estuche

7 ¿Qué tienes en tu mochila?
1. Select AT LEAST 5 school materials from the vocabulary list to put in your backpack 2. Include one item of your choice that IS NOT on the list (this means you might need to use a dictionary) 3. Draw and label these items. 4. Decorate it and verbally present to your team.

8 ¿Qué tienes en tu mochila?
El papel de salida Tengo… 1.____________ 2.______________ 3._____________

9 El papel de salida ¿Cuántas sillas hay en la clase?
¿Cuántas ventanas hay en la clase? ¿Cuántas computadoras hay en la clase?

10 el escritorio la mesa la pizarra la estantería la ventana la puerta la silla el pañuelo

11 el jabón la bandera la computadora el ordenador- la luz el cartel el mapa el sacapuntas el calendario la basura

12 El alumno El maestro La escuela Las asignaturas El salón de clase El horario

13 La cafeteria/el comedor
El almuerzo La pista/el campo La oficina La biblioteca El gimnasio El pasillo

14 La clase de… Las matemáticas Las ciencias La educación física La informática/tecnología La música (band/choir)

15 La clase de… El lenguaje El arte El español La salud Los estudios sociales

16

17 A. ¿Cuántos/as __________ hay?
B. Hay _____ ________________.

18 Descriptions Me gusta. -I like it. No me gusta. I don’t like it
Descriptions Me gusta.-I like it. No me gusta. I don’t like it. Es Aburrido/a- It’s boring Interesante-interesting fácil-easy difícil-difficult Divertido/a-fun Verbs Leer- to read escribir-To write jugar-To play comer-to eat estudiar-To study aprender-To learn Enseñar- To teach

19 cuarenta- 40 cincuenta- 50 sesenta- 60 setenta- 70 ochenta-80
noventa- 90 cien (ciento) ¿Necesitas- Do you need…? Necesito- I need ¿Tienes- Do you have…? Tengo- I have Hay- There is/there are

20 El papel de saldia Escuchen, escriban y contesten los problemas de matemáticas 1. 2. 3.

21 Trabajo de timbre: Lean el poema. Escriban las palabras de vocabulario

22 El trabajo de timbre Escriben una frase con cada palabra Los cuadernos
La clase de estudios sociales La biblioteca

23 Schedules- los horarios
Create a schedule listing your class subjects and what times you have them. Just choose one day of the week; On mine, I did Monday. With a partner, practice asking each other what time a class or lunch is. The partner needs to respond with the correct time on the schedule in Spanish. Ex. ¿A qué hora es…la clase de lectura? A las once y diez por la mañana El horario lunes La clase La hora las matemáticas 8:05AM los estudios sociales 9:40AM la música 10:35AM la lectura 11:10AM el almuerzo 11:55AM el recreo 12:50PM el español 1:15PM Schedules- los horarios

24 Trabajo de timbre- Matching
¿Cómo es tu mochila? ¿Qué necesitas para la clase de ciencas? ¿Tienes mucha tarea en la clase de matemáticas? ¿Cuántas sillas hay en la clase? ¿Te gusta la clase de arte? ¿Por qué? Sí, tengo mucha tarea. Sí, me gusta porque es divertida. Mi mochila es grande, verde y vieja. Necesito un cuaderno, un lápiz y una carpeta. Hay treinta sillas.

25 Commercial Interpretation
In your teams, discuss the answers to these questions: 1. The commercial is talking to whom? 2. The commercial has been produced for what familiar store? 3. What general items are being advertised in the commercial? 4. Which words do you recognize? Cognates?

26 School Haul What school materials did she talk about?
Were you able to pick up the words for highlighters, stickers and pencil bag? If so, what are they? What are some other words and cognates you recognized?

27 Regreso a escuela

28 Scavenger Hunt Number a piece of scrap paper 1-15.
You may work alone, with a partner. There are 15 yellow post-it notes with numbers on them throughout the room posted to school materials and classroom objects. It is your mission to locate as many as you can with the time given and write each vocabulary word in Spanish next to the number on your scrap sheet. Sit down if finished. We will go over them as a class.

29 El papel de salida Escriban las cosas que hay en mi mochila. 1. 2. 3

30 School Shopping Practice
One partner needs to ask how much the school material costs and the other partner needs to give a price. Exchange the money for the item. Switch roles. Use a variety of items and numbers. Use your vocabulary sheets and items in the room. Partner A: ¿Cuánto cuesta la carpeta? Partner B: 2 dolares y noventa y nueve céntimos

31 Simple Sentence Formation Create 3-5 basic sentences with vocabulary words
Noun/subject + Verb + Adjective Las carpetas son feas. La bandera es roja, blanca y azul. Or Noun/subject + verb Yo escribo (con el bolígrafo negro.) El libro está en la mesa.

32 Trabajo de timbre: (verbal w/ partner)
A. ¿Dónde está(n)…? B. Aquí está(n)… Find your partner. One person must ask the question (where is/are…) and the other person must locate that item, bring it to the other partner and say ‘here is/are the…’ Make sure you return that item to where you found it!

33 Escuelas en España

34 Los verbos Yo=I Me Levanto- I get up Me Preparo- I get ready
Desayuno- I have breakfast Me pongo- I put on Tomo- I take (I have something to drink) Camino- I walk me duermo- I go to sleep Llego- I arrive trabajo- I work Empiezan- They begin (classes) Terminan- They end (classes) Vuelvo- I return Voy- I go Como-I eat bebo- I drink Ceno- I have dinner almuerzo- I have lunch

35 El día escolar en España
me levanto a las ocho de la mañana, me preparo y desayuno Me pongo vaqueros (jeans), una camiseta y zapatos de tenis Camino a la escuela a las nueve menos veinte Llego a las nueve en punto y Las clases empiezan a las nueve y cinco más o menos Vuelvo a casa a las doce y media para el almuerzo y una siesta (3 horas para almuerzo) Los adultos toman cereveza, vino o café durante almuerzo Vuelvo a la escuela a las tres y media y las clases terminan las cinco y media de la tarde Como una merienda (snack) a las seis Ceno a las nueve o las diez de la noche Me duermo a las doce de la noche (medianoche)

36 El trabajo de timbre: Pongan en orden
A. Ceno a las nueve o las diez de la noche B. Me levanto a las ocho de la mañana, me preparo y desayuno C. Vuelvo a la escuela a las tres y media y las clases terminan las cinco y media de la tarde

37 El papel de salida Pogan en orden A. Las clases terminan a las dos y media de la tarde pero tengo reunions (meetings) y prácticas. B. Me voy a la escuela en mi carro a las seis y media de la mañana C. Las clases terminan a las dos y media pero tengo reunions (meetings) y prácticas.

38 El día escolar en los Estados Unidos
Me levanto a las cinco y media, me preparo pero no hay tiempo para desayuno Me pongo una blusa, pantelones negros o a veces un vestido Me voy a la escuela en mi carro a las seis y media de la mañana Llego a la escuela a las siete menos diez y Las clases empiezan a las siete y veinte y cinco Almuerzo a las once y media hasta las doce menos diez (20 mintos para almuerzo y no puedo beber alcohol) No hay mucho tiempo para el almuerzo Las clases terminan a las dos y media pero tengo reunions (meetings) y prácticas. Trabajo en mi salón de clase hasta las seis o siete Vuelvo a casa a las siete y media. Estoy demasiado cansada para la cena. Me duermo a las nueve de la noche

39

40

41 Interior design/architect projects
Grab one sheet of large white paper You are an interior designer/architect and have been asked to create and draw your ideal perfect classroom or school. You can put anything you want in it as long as you include AT LEAST 15 items from your vocabulary list. You must label your vocabulary words and color when finished designing. Write a few sentences about it using the expression “hay” (there is/there are)

42

43 Prepociones (direcciones)
en (dentro de) en (sobre de) debajo de cerca de a lado de lejos de – far from a través de en frente de detrás de entre de Todo recto-all the way straight Dobla- turn A la derecha- to the right A la izquierda- to the left ¡Para!- Stop! ¡Cuidado!- Careful! ¡Aquí estás!- You are here!

44 Trabajo de timbre- Escriban una frase de las fotos
1. 2. 3. Trabajo de timbre- Escriban una frase de las fotos

45 School Brochure You will be creating brochures to provide information for local Hispanic families who may be considering sending their children to CCMS. (Just imaginary) You must include the following information in SPANISH for 3 classes and also include illustrations that represent each section of information. La clase: (class name) La maestra: (teacher) Los días: (days) La hora: (time written out in Spanish words and numbers) Los materiales: (school materials review from last unit) La descripción: (fun, boring, interesting, etc.)

46 ¡Muchas gracias y adios!
Bienvenidos a la escuela de Santa María (St. Mary) San Enrique (St.Henry) #1 La clase: (class name) La maestra: (teacher) Los días: (days) La hora: (time written out in Spanish words and numbers) Los materiales: (school materials review from last unit) La descripción: (I like it, it’s interesting, it’s fun, etc.) #2 #3 ¡Muchas gracias y adios!

47 TPRS Vocabulary hay there is/are un chico (Él) a boy (he) una chica (Ella) a girl (she) mira looks besa kisses pega hits llora cry romanticamente romantically

48 Match the Spanish to the English

49 Trabajo de timbre 1. ¿Cuánto cuesta la regla?
$1.98 1. ¿Cuánto cuesta la regla? 2. ¿Cuánto cuestan las tijeras? 3. ¿Cuánto cuesta la perforadora? $2.46 $5.37

50 El papel de salida ¿Qué hay en el carrito? Hay… Hay ___________
(give item and quantity or color and include indefinite article)

51 Pluralizing nouns: Nouns ending in a vowel add ‘s’ la carpeta las carpetas Nouns ending in a consonant add ‘es’ el marcador los marcadores Nouns ending in ‘z’ change to ‘ces’ el lápiz los lápices

52 Gender and number of nouns:
Masculine (end in ‘o’) Singular (end with no ‘s’) Feminine ( end in ‘a’) Plural (end in ‘s’) Masculine words USUALLY end in ‘o’ Example: cuaderno Feminine words USUALLY end in ‘a’ Example: carpeta Singular words USUALLY do not end in ‘s’ Example: chico Plural words USUALLY end in ‘s’ Example: chicos

53 Exercise #1 Pluralize the following nouns: (try to do the articles too)
1. la carpeta 2. el cuaderno 3. la luz 4. el marcador 5. la bandera

54 Doesn’t end in ‘o’ or ‘a’. Then they must be memorized
Doesn’t end in ‘o’ or ‘a’? Then they must be memorized! Although… days of the week and months of the year are masculine and… Nouns that end in -sión, -ción, -dad, -tad, -tud, -umbre are feminine. la televisión la decisión la conversación la habitación la ciudad la universidad la dificultad la libertad la actitud la gratitud la certidumbre la muchedumbre

55 Trabajo de timbre Cambien las palabras singulares a palabras plurales. ¿Qué significan? 1. el lápiz 2. el papel 3. la puerta

56 El papel de salida Identify as MS, MP, FS, FP and write meanings.
las banderas el boligrafo los pañuelos

57 1. Los libros 2. la mochila 3. las gomas 4. el calendario
Exercise #2 Identify the following nouns as masculine singular, masculine plural, feminine singular or feminine plural. You may abbreviate. 1. Los libros 2. la mochila 3. las gomas 4. el calendario 5. los cuadernos

58 Articles Singular the a, an masculine el un feminine la una Plural the
some masculine los unos feminine las unas

59 Exercise #3 Fill in the correct article based off our general rule
1. the books: los libros *2. a map: _____mapa 3. the chalkboard: _____pizarra 4. the scissors: _____tijeras 5. some pens: ______bolígrafos 6. the window: ____ventana 7. a door: _______puerta

60 Adjective Placement and Agreement
Adjectives usually come AFTER nouns and they must agree in gender and number. You must change the adjective to fit the noun, never the noun to fit the adjective. In essence, there are 4 forms of adjectives that end in o, depending on the noun Ex. Alto, alta. altos, altas El chico es alto. La chica es alta Los chicos son altos. Las chicas son altas.

61 Adjective Placement and Agreement
Adjectives that end in -o have four forms: alto, alta, altos, altas Adjectives that end in -e have two forms: inteligente, inteligentes Most adjectives that end in a consonant have two forms: popular, populares (form plural by adding -es)

62 Adjective Placement and Agreement- Whiteboard practice- Change the masculine singular adjective to match its noun La hermana (listo)- The smart sister Los cuadernos (rojo)- The red notebooks Las amigas (celoso)- The jealous friends El mono (enfermo) –The sick monkey Las cortinas (rosado)- The pink curtains

63 El trabajo de timbre Escriban el articulo definido o indefinido
1. the tables: _____mesas 2. some erasers: ______gomas 3. a tissue: ________pañuelo

64 El papel de salida Adjective agreement- Change the adjective to match its noun/article 1. los carteles, interesante 2. las mesas, pequeño (small) 3. la pizarra, sucio (dirty)

65 El trabajo de timbre Adjective Agreement
create 3 simple sentences of your own using vocab. Sheets and verb es/son

66 El Papel de salida Give the subject pronoun 1. You (informal)-
2. Eva and Alicia (talking to)- 3. Carmen(talking about)-

67 Subject Pronouns Singular Plural Yo = I
nosotros = we (masc.) nosotras = we (fem.) tú = you (informal) usted = you (formal) ustedes = you (formal) él = he ellos = they (masc.) ella = she ellas = they (fem.)

68 Exercise #1 Subject pronouns
Talking to a stranger Talking about Juan and Jaime Talking about your brother Talking to a group of friends Talking about Eliza and Claudia Talking to your best friend 7. Talking about your sister 8. Talking to an elderly couple 9. Talking to your teacher 10. Talking about yourself 11. Talking to your sister 12. Talking about yourself and another person

69 El trabajo de timbre What does a subject pronoun do? Give an example in Spanish with meaning What is the difference between vosotros vs. ustedes ? Which one are we going to use in class? Give a definite article. Give an indefinite article.

70 Papel de salida What is the infinitive of a verb?
What is a stem and an ending of a verb? What is a verb conjugation?

71 Terms Infinitive- The unchanged form of the verb ending in either ar, er or ir. Ending- The last two letters of the infinitive form of the verb. (ar, er or ir) Stem- Everything but the two-letter ending of the infinitive. Conjugation- A change made to a verb to reflect its subject pronoun; a new ending is substituted for the ar, er or ir ending. An attached ending indicates/corresponds with who or what is doing the action. Regular Verb-The verb follows the regular pattern of conjugation. Once you know the conjugation endings, you can conjugate all regular verbs in present tense. Tense-When the action takes place. We are only working with present tense.

72 AR/IR/ER verbs In Spanish there are ‘ar’ verbs, ‘ir’ verbs and ‘er’ verbs. This means that Spanish verbs are classified by their endings. Por ejemplo: hablar (to talk) is a regular ‘ar’ verb Escribir (to write) is a regular ‘ir’ verb Comer (to eat) is a regular ‘er’ verb

73 verbos The infinitive form is the entire unchanged form of the verb:
hablar-to talk The stem is everything but the ending hablar The ending is the last 2 letters of the verb (This all will become more important when it comes time to conjugate)

74 Present Tense Endings for (ar), (er) and (ir) verbs ar verbs er verbs
Verb Endings- Memorize! ar verbs er verbs ir verbs yo o as es Ud./él/ella a e nosotros (as) amos emos imos *vosotros (as) áis éis ís Uds./ellos/ellas an en

75 Regular AR endings(present tense)
To conjugate a regular AR Spanish verb into the present tense, take the stem of the verb and add the appropriate ending. OR, omit the ar ending and add the new ending Yo = o Tú = as Él/Ella/Usted= a Nosotros/Nosotras = amos Ellos/Ellas/Ustedes = an

76 Why do I keep saying the word conjugate and what does that mean?
Conjugate just means that we are changing the verb to match a subject and create a sentence Even though we will talk about this another time, let’s take a glance in both English and Spanish: I talk Yo hablo You talk Tú hablas He/She talks Él/Ella habla We talk Nosotros hablamos They talk Ellos hablan

77 El trabajo de timbre 2. estudiar____________ 5. escuchar___________
Write the stems of the following verbs: 1. trabajar____________ 4. llevar_____________ 2. estudiar____________ 5. escuchar___________ 3. tomar______________ 6. comprar____________ II. Write the ending for the following subject pronouns: Tú________ yo_________ usted__________ él________ nosotros_________ ellos__________ ustedes_________ ellas_________ ella___________

78 El papel de salida III. Write the correct verb form for each subject pronoun below: cantar stem:___________ yo__________ él_______ usted_________ tú__________ nosotros________ ellos__________

79 Fill in the appropriate conjugation for each sentence
1. Nosotros ___________(estudiar) el español. 2. Yo__________(caminar) por el parque. 3. Paco y Rafael__________(escuchar) a música. 4. Juan _________(cantar) mucho. 5. Los chicos___________(nadar) en la piscina.

80 AR regular verbs 1. Yo _________ que no tengamos clase. a. esperamos b. esperas c. esperar d. espero 2. Nosotros _________estudiar para la prueba. a. necesitamos b. necesitáis c. necesitar d. necesitan 3. Tú ____________ la carne. a. preparo b. preparar c. preparas d. prepara 4. Ustedes________ la clase. a. enseñar b. enseñan c. enseñas d. enseñamos 5. Rosa _______ el colegio. a. entra b. entras c. entran d. entrar 6. Elena y Paco ________ tarde a la clase. a. llegar b. llegan c. llega d. llegamos 7. Quiero__________ al la fiesta. a. bailo b. baila c. bailas d. bailar

81 Los dados 1. yo 1. hablar (to talk) 2. tú 2. escuchar (to listen)
3. Mis amigos estudiar (to study) 4. Anita necesitar (to need) 5. Nosotros caminar (to walk) 6. Ustedes buscar (to look for)

82 El trabajo de timbre Create sentences with the following subject pronouns and verbs. Los perros (the dogs) Caminar (to walk) La niña (The little girl) desayunar (to have breakfast) Nosotros (we) enseñar (to teach)

83 El papel de salida I do not speak Spanish.
You listen and dance to music. The students study for the test.

84 Web Sources http://www.digitaldialects.com/Spanish_verbs.htm

85 Try to conjugate these regular AR verbs: (in all forms)
Pasear Cantar Escuchar Bailar Dibujar

86 Ser (to be) Ser (to be) is commonly used to identify people and things. In particular, SERis used to express place of origin, occupation, identity, nationality and time. Think of the acronym POINT when thinking of what ser represents. Singular yo soy I am eres you are (informal) usted es you are (formal) él / ella he / she is Plural nosotros(-as) somos we are vosotros(-as) sois you are (plural, informal) ustedes son you are (plural, formal) ellos / ellas they are

87 Ser-to be Ejemplos: Yo soy bonita. Nosotros somos listos.
Juan es alto. Ser-to be Subject Pronoun Verb conjugation Meaning Yo soy I am eres You are (informal) Él es He is Ella She is Usted You are (formal) Nosotros/as somos We are Ellos/as son They are Ustedes You all are (plural)

88 USE EXAMPLE TRANSLATION Place of Origin: -¿De dónde eres? -Soy de Chile. -Where are you from? -I'm from Chile. Occupation: -¿Es usted empleada? -No, soy estudiante. -Are you an employee? -No, I'm a student. Identity: -¿Es ella profesora? -No, es estudiante. Is she a professor? No, she's a student. Nationality: -¿Es usted mexicano? -No, soy de Chile. -Are you Mexican? -No, I'm from Chile. Time: -¿Qué hora es? -Es la una. -What time is it? -It's one o'clock.

89 Pop Quiz Practice 1. List 3 interrogative words and their meanings. 2. What are the four definite articles meaning “the”? Label which is masculine, feminine, singular and plural. 3. What are the four indefinite articles meaning “a, an or some”? Label which is masculine, feminine, singular and plural. 4. List all of the subject pronouns and their meanings. 5. List the AR endings for each subject pronoun.

90 Pop Quiz Answers: -1pt for each mistake
1. (Only need 3) ¿Qué?-what ¿Cuál-which ¿Cuándo?-when ¿Quién?-who ¿Por qué?-why ¿Dόnde?-where ¿Cómo?-how Cuanto- how many/much 2. el-ms los- mp la-fs las-fp 3. Un-ms unos-mp una-fs unas-fp 4. Yo-I tú-you el-he ella-she usted- you (form) Nosotros/as- we ellos/as- they ustedes- you all 5. In order- yo-o, tu- as, el/ella/ud-a, nosotros-amos, ellos/ustedes- an


Descargar ppt "En la Escuela (At School)"

Presentaciones similares


Anuncios Google