La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Lluís Gràcia Barcelona, març 2010

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Lluís Gràcia Barcelona, març 2010"— Transcripción de la presentación:

1 Lluís Gràcia lgracia@perevirgili.catsalut.net Barcelona, març 2010
Atenció Primària Vallcarca-Sant Gervasi. Set anys d’experiència en autogestió Lluís Gràcia Barcelona, març 2010

2 Inicis Un grup de 8 professionals de l’APS guanya un concurs públic per gestionar dos centres d’atenció primària a Barcelona: Vallcarca i Sant Gervasi

3 12 ABS 10 Entitats Situació actual: resum + 400 treballadors 250.000
Assegurats 3,4 % 12 ABS treballadors 10 Entitats

4 Darreres EBAs obertes al 2003
Dreta de l’Eixample Sarrià-Vallplasa Vallcarca La primera va començar a funcionar a Vic fa 14 anys Totes les EBAs no es desenvolupen igual

5

6

7 ABS Vallcarca-Sant Gervasi
usuaris. 19% majors de 65 anys. 20 Km. quadrats de extensió de l’àrea urbana de Barcelona. Zones de renda molt alta i altres més deprimides Centre informatitzat amb OMI-AP

8 Albanell Pemán, Miquel; Altés Caïs, Anna; Anglada Barceló, Jordi; Ballester Adell, Gina; Barragán Brún, Nieves; Beza Fredes, Mario; Caral Pons, Joan Maria; Carranzo Tomás, Azucena; Corbera Bachs, Joan; Martín Álvarez, Remedios;Parer farell, Maria; Tió Sauleda, Jose; Bernal Cercós, Antoni; Estupiña Rupérez, Daniel; Fuentes Marco, Josep; Gràcia Pardo, Lluís; Ibarz Batet, Enric; Izquierdo Torres, Emilia; Jiménez Leal, Rosario; Lecha Caballera, Víctor; Luisa Ortiz del Corral, Maria; Martínez Pallí, Lluís;Parra Horra, Lluís; Rodríguez-Arias García, J.M.; Sánchez Ibáñez, María José ; Castelló Requena, Estrella; Montagut Bartolí, Marta; Serrano Barasona, Carme; Casademont Pou, Rosa Maria; Gimeno Pita, Patricia; Martínez Ros, Ángeles; Pujals Ferrús, José María; Calzada Lisbona, Rosa;Caro Ribalta, Antoni; Martínez Pascual, Anna; Miró Cugat, Joan Manel; Pous Vidal, Enric; Serrallach Orejas, Santi ; Álvarez Castellà, Nati; Llauradó Santclement, Esther; Méndez Aguirre, Marga; Payán Cruz, Míriam; Rochera López, Òscar; Yrla Figueras, Rosa; Álvarez Asenjo, Pilar; Amigó Gil, Consuelo; Balluerca Rodero, Eduard; Corral Antón, Rosario; García Bonías, David; García Fuentes, Mercedes; Minguell Cos, Rosa; Pérez Gañán, José; Prunera Pardell, C ; Taverna Musolas, Esperanza; Acosta Martín, Mercè; Baroja Ijalba, Eva; Cequier Alonso, MªLuz; Delgado Sánchez, Manuela; Gallardo García, Mar; García García, Brenda; Jover Tierz, Núria;López Ferrer, Presentación: López García, Esther; Marques Bonet, Eugenio; Nogueira López, Carol; Quesada Couceiro, Xavier; Rubio Rami, Dolores; Tejero López, Esther; Valls Casamort, Consol; Martínez Pascual, Isabel; Tortosa Maestre, Sandra; Villafuerte Navarro, Palmira; Bravo Mateo, Cristina; Martínez Gaspar, Carme.

9 ABS Vallcarca-Sant Gervasi
84 professionals Diversos tipus de relació contractual Personal del ICS no reformat Personal del ICS reformat (40% dels metges). Personal contractat por EBA Vallcarca Personal soci de la EBA

10

11 COMISIÓN DE FIESTAS Y FESTEJOS
Direcció de l’equip COMISIÓN DE CALIDAD COMISIÓN DE FIESTAS Y FESTEJOS

12 Recursos disponibles Quatre partides principals del contracte:
General. Proves complementàries. Tires reactives. Programa de salut buco-dental Una part de aquests recursos es variable DMA de farmàcia a risc. L’administració transfereix el risc econòmic a l’EBA.

13 Partida general Política retributiva Contractació de personal
Increments salarials Distribució fixa/variable Polítiques incentivació. Contractació de personal

14 Partida general Contractació de serveis externs Compres de material
Assessors externs: laboral, fiscal,… Informàtics, explotació de dades,… Compres de material Material sanitari Material informàtic, telefonia, mobiliari,…

15 Proves complementàries
Hospital Valle Hebrón Clínica Delfos Clínica Corachan CETIR Hospital de Sant Rafael Creu Blanca Laboratoris APA

16 ABS Vallcarca-Sant Gervasi
Àrees de responsabilitat Responsable de infermera. Responsable de la U. Atenció al Usuari. Recursos humans. Responsable de comunitària. Formació i docència. Investigació. Sistemes informàtics. Odontologia.

17 Àrees de responsabilitat
Tots els responsables les compatibilitzen amb tasques assistencials Cadascuna disposa d’un pressupost assignat amb el que poder desenvolupar les seves activitats de forma autònoma. Agrupa als professionals del centre interessats en desenvolupar aquella àrea.

18 Grup de Formació.

19

20 Indicadores L’equip directiu recull els objectius que li presenta la Regió Sanitària de Barcelona i els transforma en indicadors assistencials per l’equip.

21

22 Promou l'ampliació dels indicadors amb elements que reflexin interessos específics que l’equip vol treballar i que ampliïn la cartera de serveis del centre.

23 Es realitza una anàlisis periòdica del grau de compliment i es transmet aquesta informació als professionals i a l’administració. Una part important del sou dels professionals depèn del grau de compliment dels indicadors

24 ¿Què és una EBA ? ¿Com funciona?
L’equip te autonomia per definir la seva forma de funcionament amb els recursos que li han estat transferits.

25 ¿Què és una EBA ? ¿Com funciona?
Distribució del treball entre els diferents professionals del centre. Organització d’agendes i torns de treball. Organització de l’atenció a domicili. Creació de un modelo de formació continuada i investigació. Ampliació de la cartera de serveis,…

26

27

28

29

30

31

32 Dra. Rosario Jiménez Cristina Bravo.
Atenció Comunitària. Dra. Rosario Jiménez Cristina Bravo.

33 Diferents projectes d’atenció comunitària:
Revista Fer Salut Canal Salut Ràdio Gràcia Salut a Escola Bressol Programa Salut i Escola Taller a instituts Xerrades amb pares Consulta Jove Grups diversos

34

35

36

37 ABS Vallcarca-Sant Gervasi
Promovem la participació dels professionals en la planificació dels objectius anuals. Fomentem el sentiment de pertinença a un grup que treballa amb objectius comuns que han ajudat a planificar i amb els que volem se sentin compromesos.

38 Diferencies respecte a altres tipus de gestió.
Apropament del nivell de gestió als professional i a l’usuari. Participació del professional en la planificació dels objectius i en l'organització del seu treball. Facilita aconseguir el compromís dels professionals amb els objectius de l'organització

39 Diferencies respecte a altres tipus de gestió.
Més implicació i compromís professional. Més sou. Més satisfacció dels professionals. Bon compliment dels objectius marcats per l’administració.

40 Enquesta de satisfacció als usuaris.
Un 83% dels usuaris consideran el servei rebut bo o molt bo.

41 41

42 Celebració cinquè aniversari. Abril 2008.


Descargar ppt "Lluís Gràcia Barcelona, març 2010"

Presentaciones similares


Anuncios Google