La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

MODULO INSTRUKZIONALA MAIDER PÉREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE

Presentaciones similares


Presentación del tema: "MODULO INSTRUKZIONALA MAIDER PÉREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE"— Transcripción de la presentación:

1 MODULO INSTRUKZIONALA MAIDER PÉREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE
Natura Ingurunearen Didaktika Zientzia Esperimentalen Didaktikaren Arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa

2

3 Modulo Instrukzionala
Modulu instrukzionala da ikasleen kontzeptu-ikasketarako eta trebetasunetarako beharrezkoak diren elementu guztiak dauzkan material didaktikoak eta ikaslearen erritmora egokitzen da irakaslearen presentzia jarraiturik gabe. Desiragarria da sortzerakoan edo modulu instrukzionalak diseinatzerakoan oinarri teoriko eta praktikoa izatea. Diseinugile instrukzionala eskuarki, ezaguera modulu instrukzionaleko sorrera burutzeko duen pertsona da. Hala ere, baldin baldintza metodologikoekin betetzen bada, edozein pertsonak modulu instrukzionala sor dezake.

4 Diseinu Instrukzionala
Diseinu Instrukzionala (DI) diziplina akademikoko teorietan oinarritutako prozesua da, bereziki giza ikasketari buruzko diziplinetan, eta ulermena handitzeko efektua dauka, erabilera eta informazioaren aplikazioa, egitura sistematiko, metodologiko eta pedagogikoen bidez. Behin instrukzioa diseinatuta, probatu behar izango da, ebaluatu eta, era eraginkorrean banakoaren behar partikularrez arduratuz, ikuskatu. Bere definizio errazenean, DI da plangintza pedagogikoko metodologia, erreferentzia bezala ikasketaren kalitatea ziurtatzen duena, heziketa-materialetako aukera, ikasle-beharretara moldatuta, produzitzeko balio duena.

5 Diseinu Instrukzionala
DI elikatzen du: Zientzia Sozialak • Psikologia- desberdintasun indibidualen ikerketan zehar. • Giza jokaeraren teoriak- teoria konduktistak, kognoszitibistak, eta konstruktibisten bidez. Ingeniaritzaren Zientziak • Sistema-teoria Informazioaren (Informatikoa) zientziak •Informatikaren alorraren teknologiak: konputatzaileak, multibaliabideak, telekomunikazioak, mikro-uhina, sateliteak, etab., programatuta. Zientziak • Metodo zientifikoa

6 Diseinu Instrukzionala
DI-ren segida edo faseak dira zeinen gainean instrukzioa era sistematikoan produzitzen den armazoi prozesala. DI-ren faseak hurrengo eskemako laburpena jarraitzen dute: ANALISIA DISEINUA GARAPENA EZARPENA EDO INPLEMENTAZIOA EBALUAZIOA

7 Moduluaren Diseinuaren Faseak:
Analisia – Arazoa definitzen da eta konponbide posibleak zehazten dira. HELBURUAK Diseinua – Aurreko plangintza. EDUKIAK Garapena- Moduluaren sorrera, planifikatutako diseinuaren arabera. JARDUERAK Ezarpena – Ikasleek darabilte. METODOLOGIA Ebaluazioa – Erangikorra den zehazten da. EBALUAZIOA

8 Diseinu Instrukzionala
ANALISIA Beste DI ren faseen oinarria da. Arazoa definitzen da, arazoaren iturria identifikatzen da eta posible diren aukerak zehazten dira. Ikerketa metodo desberdinak erabiltzen dira, beharren analisia bezala. Fase honen produktua helburu instrukzionalak eta erakusteko zereginen zerrenda da. Produktu hauek diseinu fasearen ezhandienak izango dira.

9 Diseinu Instrukzionala
DISEINUA Fase honetan helburu instrukzionalak lortu nahi da. Fase honetan helburu instrukzionaletara heltzea bilatzen da. Fase honen elementu batzuek sartzen dute ikerketa-populazioaren deskribapen bat egitea, analisi instrukzionala burutzea, helburuak idaztea, jardueretarako atalak edo probak idaztea, nola zabalduko den instrukzioa zehaztea, eta instrukzioaren segida diseinatzea. Diseinu-fasearen produktua da Garapen-faseko ezhandiena.

10 Diseinu Instrukzionala
GARAPENA Garapen-fasean ikasgaiaren planak eta erabiliko diren materialak lantzen dira. Fase honetan instrukzioa, instrukzioan eta beste beharrezko edozein materialetan erabiliko diren baliabideak|, ikasgaiko gidari bezala lantzen da.

11 Diseinu Instrukzionala
EZARPENA Ezarpeneko eta Inplementazioko fasean eraginkor zabaltzen da eta hain zuzen instrukzioa. Giro desberdinetan ezar daiteke: klaseetan, laborategietan edo ordenagailuarekiko teknologia erlazionatuak edo TIKA erabiltzen diren agertokietan. Fase honetan bide ematen dio materialaren, trebetasunetako eta helburuetako nagusitasunaren, eta lan-girorako giro instrukzionalaren ezaguera transferentziaren ulermenari.

12 Diseinu Instrukzionala
EBALUAZIOA Ebaluazio-fasean eraginkortasuna eta instrukzioaren eraginkortasuna ebaluatzen ditu. Ebaluazio-fasean prozesu instrukzionaleko fase guztietan gertatu behar izango du. Bi ebaluazio-tipo daude: Ebaluazio Hezigarria eta Ebaluazio Batutzailea. Ebaluazio Hezigarria jarraitua da, hots, burutzen da gainerako faseetan garatzen ari diren bitartean. Ebaluazio-mota honetarako helburua instrukzioa azkeneko etapara iritsi baino lehen hobetzea da. Ebaluazio Batutzailea gertatzen da instrukzioko azkeneko bertsioa ezarri denean. Ebaluazio-mota honetan instrukzioaren erabateko eraginkortasuna egiaztatzen da eta aurkikuntzak azkeneko erabakia hartzeko erabiltzen dira, halakoa heziketa-proiektuarekin jarraitzea edo material instrukzionalak erostea bezala.

13 Modulo Instrukzionala

14 Modulo Instrukzionala
DISEINU INSTRUKZIONALAREN ZATIAK: - Helburuak - Edukiak - Jarduerak (Aurkezpena, Lantzea, Laburpena) - Metodologia - Ebaluazioa (Hasierakoa, Jarraitua, Azkenekoa) - Justifikazioa - Testuinguruan jartzea - Ordutegia - Glosarioa - Eranskinak - Bibliografia

15 Modulo Instrukzionala

16 Modulo Instrukzionala

17 Modulo Instrukzionala

18 Modulo Instrukzionala

19 Modulo Instrukzionala

20 Modulo Instrukzionala

21 Modulo Instrukzionala

22 Modulo Instrukzionala

23 Modulo Instrukzionala
Mapas conceptuales de NASA: spaceexp.ihmc.us

24 Unitate Didaktikoa

25

26 Vídeos REDES: La manera disruptiva de aprender.
REDES: Los secretos de la creatividad REDES: Entrena tu cerebro, cambia tu mente. Plasticidad cerebral: HAUSNARKETA: JARDUERA 5: EZTABAIDA: NICHOLAS CARR ETA “PILOTU AUTOMATIKOAN MODUAN BIZI IZATEA” LIBURUAK: - “VIDA LÍQUIDA” ZYGMUNT BAUMAN Elkarrizketa: Diario de Noticias-en Gehigarrian 2/11/14 -“DEMENCIA DIGITAL” MANFRED SPITZER

27 Teorías de aprendizaje

28 Teorías de aprendizaje

29 Teorías de aprendizaje

30 Teorías de aprendizaje

31 Teorías de aprendizaje

32 Teorías de aprendizaje

33 Teorías de aprendizaje

34 Teorías de aprendizaje

35 Bibliografía 1. Ausubel, D. P.; Novak J. D. y Hanesian H. 1987(Segunda edición). Psicología educativa. Un punto de vista cognoscitivo. Trillas: México, D. F. 2. Drucker, P. F Post-Capitalist Society. Harper Collins : New York. 3. Goleman, D Inteligencia emocional. Kairós: Barcelona 4. González, F. Mª. y Novak, J. D.(1996). Aprendizaje significativo. Técnicas y aplicaciones .Madrid: Ediciones Pedagógicas(pp ) 5. González, F.; Ibáñez, F.; Casalí, J.;López, J. y Novak J. D.(2000). Una aportación a la mejora de la calidad de la docencia universitaria: Los mapas conceptuales. Pamplona: Servicio de Publicaciones de la Universidad Pública de Navarra(pp.37-42, 67-84) 6. González García, F. Mª y Pomés Ruiz, Julio.(2001). Calidad de los Procesos de Enseñanza/ Aprendizaje. Instrumentos para la Mejora. En Cantón I.(Coord.) La Implantación de la Calidad en los Centros Educativos. Una Perspectiva Aplicada y Reflexiva. Madrid: Editorial CCS( pp ).

36 Bibliografía 7. González, F. Mª. (2001). El nuevo milenio: “Visión desde la educación”. Euskonews&Media, 116, 23-30(Edición electrónica) 8. González, F.Mª; Morón Arroyo, C. y Novak, J.D Errores conceptuales. Diagnosis, tratamiento y reflexiones. Ediciones Eunate: Pamplona. 9. Libro Blanco 10. Meichenbaum, Donald, Biemiller, A Nurturing Independent Learners. Helping Students Take Charge of Their Learning. Brookline Books: Cambridge, Mass. 11. Naisbitt, J Megatrends. Warner Books: New York . 12. Novak J. D Conocimiento y Aprendizaje. Los mapas conceptuales como herramientas facilitadoras para escuelas y empresas. Alianza Editorial: Madrid.


Descargar ppt "MODULO INSTRUKZIONALA MAIDER PÉREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE"

Presentaciones similares


Anuncios Google