La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el primero de octubre.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el primero de octubre."— Transcripción de la presentación:

1 Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks
el primero de octubre

2 Verb Conjugations & the verb SER
NOTES You will copy the following notes on page 37 of your INB. The title for this section is: Verb Conjugations & the verb SER If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

3 Review subject pronouns
Everything for the rest of Spanish will relate to this chart—starting today! Just 1 person (singular) More than 1 person (plural) Includes yourself (1st person) I Yo We Nosotros Nosotras Talking TO (2nd person) You Tú (informal) Usted (formal) You (y’all) Vosotros/Vosotras Ustedes Talking ABOUT (3rd person) He She It Él Ella - They Ellos Ellas

4 VERBS Verbs are ACTION WORDS or words like am, is, or are that describe people or things. The infinitive of a verb is the form that has not been conjugated. English infinitives always start with the word “to.” Conjugation is the process of changing a verb when you use it with a specific subject (or person).

5 Ser: the verb “to be” In English, the verb “to be” is the most common verb. I am Carlos. We are from Argentina. You are from Managua. You are high school students. He is my classmate. They are my friends. In Spanish “ser” means “to be” “Ser” is the infinitive. The conjugated forms of both verbs are: I am Yo soy We are somos You are Tú eres Usted es You (y’all) are soís Ustedes son He is She is Él es Ella es They are Ellos son Ellas son

6 I am Yo soy We are somos You are Tú eres Usted es You (y’all) are soís Ustedes son He is She is Él es Ella es They are Ellos son Ellas son Yo soy somos Tú eres soís Usted es Él es Ella es Ustedes son Ellos son Ellas son

7 Conjugation When you conjugate a verb, first identify WHO the subject is! Ask, “Which pronoun could be the subject here?” Marta y yo = ____________________ Marta y tú = ____________________ Marta y usted = ____________________ Marta y Ana = ____________________ Juan = ____________________ Los estudiantes = ____________________ Ustedes Ellas Él Ellos

8 Yo soy somos Tú eres soís Usted es Él es Ella es Ustedes son Ellos son Ellas son Conjugation When you conjugate a verb, the second step is to choose your verb form: Marta y yo = Marta y tú = Marta y usted = _Ustedes___________________ Marta y Ana = _Ellas___________________ Juan = _Él___________________ Los estudiantes = _Ellos___________________ somos sois son son es son

9 Ser – Practice Activity Do this on p. 36 of your notebook.
Yo soy somos Tú eres soís Usted es Él es Ella es Ustedes son Ellos son Ellas son Ser – Practice Activity Do this on p. 36 of your notebook. A. Copy each sentence and fill the blank with the correct form of the verb ser. 1. Nosotros inteligentes. 2. Tú mi mejor amigo. 3. Yo estudiante. 4. Juan y Jorge compañeros de clase. 5. Rosa interesante. 6. Sr. Ramirez y yo profesores. 7. Usted la profesora de ciencias. 8. Ustedes cómicos. 9. ¿Quién la muchacha? somos somos es eres soy son son es es

10 ¡No! To describe someone as NOT being a certain way, put the word no before the verb: Yo no soy estudiante. I am not a student. Él no es inteligente.  He is not intelligent. In Spanish, the word no always goes before the verb.

11 Presentaciones Complete on page 36 of your INB.
Leamos What is Maribel saying? Complete her statement by matching elements from the two columns. Hola. Yo… Y ella… Nosotras… Y tú, ¿de dónde… Juan y tú, ¿de dónde… Jorge y Carlos… Juan, ¿cuál… Carla, ¿qué hora… No, Carla, no es la una, … F A. …son de España. B. …somos de México. C. …eres? D. …son ustedes? E. …es mi amiga Carla. F. …soy Maribel Gómez. G. …es? H. …son las dos. I. …es tu teléfono? E B C D A I G H

12 Nuestro Club Complete on pg 36 in your INB.
Leamos/Escribamos Miguel has written a description of the International Spanish Club. Complete the paragraph with the correct forms of the verb ser. Nosotros 1.__________ estudiantes y profesores del club internacional de español. Yo 2.__________ de Puerto Rico. Juan Emilio 3.__________ de la República Dominicana. Lisa y Rebecca 4.__________ de Estados Unidos. El teléfono del club 5.__________ El correo electrónico del club 6.__________ Nosotros 7.__________ el club internacional. ¡Hasta pronto! somos soy es son es es somos

13 Combinaciones Complete on pg 36 in your INB.
Escribamos/Hablemos Form sentences using words from the boxes and the correct forms of ser. You may use other names and dates to make up sentences on your own. Columna A Yo Mi mejor amigo/a y yo Mi profesor(a) de español Él/Ella Ellos/Ellas Hoy Mañana Columna B soy eres es somos sois son Columna C de Estados Unidos el __________ de __________ lunes el señor __________ el diez de mayo miércoles la señora __________ Juana compañeros de clase de __________ de México Pablo estudiantes viernes

14 ¿Quién eres? Hablemos Take turns with a partner giving information about yourself. Ask each other the following questions in Spanish. ¿Cómo te llamas? ¿Quién es tu mejor amigo/a? ¿Cómo estás? ¿Qué tal? ¿De dónde eres? ¿Cuál es tu teléfono? ¿Cuál es tu correo electrónico? ¿Qué fecha es hoy? ¿Qué día es hoy?

15 Accents & Punctuations
NOTES You will copy the following notes on page 39 of your INB. The title for this section is: Accents & Punctuations If you run out of room, get a loose leaf-paper and continue your notes there.

16 Punctuation marks and written accents
In Spanish, we use upside-down punctuation marks such as (¿) and (¡) are placed at the beginning of a question or exclamation. ¡Hasta luego! ¿Cómo se llama ella?

17 Punctuation marks and written accents
In Spanish, some words have written accent marks. An accent mark is a tilted line (‘) placed over a vowel. Adiós. ¿Cuál? Accent marks are part of Spanish spelling. They must be memorized.

18 Punctuation marks and written accents
The wavy line in the letter (ñ) is called a tilde. The (ñ) is pronounced similar to the ny in canyon. compañero señor

19 Punctuation & Accent Marks - Practice Activity Do this on p
Punctuation & Accent Marks - Practice Activity Do this on p. 38 of your notebook. B. Rewrite each sentence, placing accents and punctuation marks where needed. Buenos dias, senorita Como esta usted senor Que tal Mucho gusto Que hora es De donde eres Cual es tu telefono Me llamo Pedro Hola Como te llamas El es un companero de clase Quien es la profesora de ciencias Como estas Que fecha es hoy Estoy bien gracias

20 Punctuation & Accent Marks - Practice Activity Do this on p
Punctuation & Accent Marks - Practice Activity Do this on p. 38 of your notebook. B. Rewrite each sentence, placing accents and punctuation marks where needed. Buenos días, señorita. ¿Cómo está usted, señor? ¿Qué tal? Mucho gusto. ¿Qué hora es? ¿De dónde eres? ¿Cuál es tú teléfono? Me llamo Pedro. Hola. ¿Cómo te llamas? Él es un compañero de clase. ¿Quién es la profesora de ciencias? ¿Cómo estás? ¿Qué fecha es hoy? Estoy bien, gracias.

21 Nota Cultural In Texas there are Spanish speakers from Mexico, as well as Guatemala, El Salvador, and Nicaragua. Still others hail from Cuba, the Dominican Republic, or South American countries, such as Colombia and Venezuela. This makes for a cultural heritage that reflects the diversity of the Spanish-speaking world. What are some cultural events that occur here in the Austin area?


Descargar ppt "Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el primero de octubre."

Presentaciones similares


Anuncios Google