Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porConcepción Parra Martínez Modificado hace 10 años
1
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: www.elkeenespanol.wikispaces.com Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences at the end of class. A Block only: Review Unidad de Repaso 1 and 2 and Booklet de la casa will be due Monday.
2
Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué es importante saber mi nivel en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Level Check Writing, Speaking, Listening Lecturas- el diosero Reading strategies Bloque X Hagan ahora: Answer in Spanish. What do you think of the rol of women in Kai-Lan´s culture? Compare/Contrast how women are/are not considered impure and corrupted in other cultures, beliefs, customs that you are aware of. Cuando terminen En grupos de dos. Lean de 7-9 hagan los episodic notes y contesta hasta pregunta Nu. 15 Tarjeta de salida: ¿Qué pasó en el cuento El diosero hoy? Entregar: Tarjeta de salida, diario, Make up sentences for quiz. Tarea: Leer partes 7-9. Haz hasta las pregunta Nu. 15 y episodic notes. Study pop quiz next week
3
Preguntas esenciales: ¿Qué necesito hacer cuando leo?***¿Por qué es importante leer en español? ¿Qué es vocabulario académico y por que lo necesito? ¿Por qué esimportante saber mi nivel en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Level Check Writing, Speaking, Listening Lecturas- el diosero Reading strategies Bloque Y Hagan ahora en tus diarios: ¿Qué piensas que es el rol/papel de las mujeres en la cultura de Kai-Lan? Compara como las mujeres se consideran impuras y corrompidas con otras culturas o costumbres que conoces. Cuando terminen: En grupos de dos. Lean de 9-12 hagan los episodic notes y terminen las preguntas. Tarjeta de salida: ¿Qué te pareció el final del cuento? ¿Te gustó Kai-Lan por qué sí or por qué no? Entregar: Tarjeta de salida, diario, Make up sentences for quiz Tarea: Lee número 9-12 Terminar preguntas. Study, pop quiz next wk
4
Entregar/turn in Tarjeta de salida. Diarios, Make up sentences for quiz. Tarea: Sigue estudiando vocabulario, Finish the skit your vocab sheet. Bloque A Hagan ahora Write a letter to your best friend telling them all about a special guy/girl you just met. Describe them, likes dislikes, what they do, where they are from etc. Cuando terminen In the same groups work on the Unidad de Repaso 2 worksheet and the house worksheet. Read the skit at the end carefully. When you’re done brainstorm your own vocabulary list for your topic, if it already has vocab like the house add words that may be missing. Then create a skit based on your assigned topic. In your skit you write it down the lines, use vocabulary from the review sheet/your vocab sheet etc. Written skit is due Monday. See next slide Tarjeta de salida: ¿Qué tiempo hace hoy? ¿Qué es la fecha? Preguntas esenciales: ¿Qué sé decir y escribir en español? ¿Por qué hace falta repasar las cosas básicas en español? Día 3 Agenda/Objetivo de la semana Hagan ahora: Descriptions Actividad de clase: Brainstorm vocab Write skit for topic Weather review
5
A block groups -Create a skit Ashley and Melanie – TOPIC: Chores and the house- En la sala you tengo que pasar la aspiradora los viernes. Crystal and Anais – TOPIC: Clothes, money, include colors and prices in your skit. – Aramis and Sheili – TOPIC: Your daily schedule at school- a las 7:30 tengo la clase de español. Alaesia and Diquan – TOPIC: What you do after school- Me gusta jugar baloncesto Cheyenne, Christian and Leanaly – TOPIC: Your daily routine, me levanto, me baño etc. Requirements: All in Spanish Each person must speak at least 7 times full sentences. Use the dictionary to try to spell it correctly. Use a lot of topic vocabulary, for example for the Daily schedule make sure you use the words for the classes in Spanish, school supplies, what time the classes are and what you think of them. You must both write your own copy of the skit. So I will get two/3 copies from each group. All the copies should be the same up until the end of the skit because if you aren´t done before class is over you will each finish it on your own and the endings may be different.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.