La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Los estudiantes y sus actividades viernes, el 5 de septiembre.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Los estudiantes y sus actividades viernes, el 5 de septiembre."— Transcripción de la presentación:

1 Los estudiantes y sus actividades viernes, el 5 de septiembre

2 ¿Qué vamos a hacer hoy? 1. Introduce definite and indefinite articles 2. Review adjectives 3. Learn how to describe your classes 4. Introduction to verbs 5. Learn how to talk about student activities

3 Definite Articles Definite articles name particular nouns. In English, we have one definite article: the Spanish has four. They express masculine or feminine, as well as singular or plural ◦ el (masculine singular) ◦ los (masculine plural) ◦ la (feminine singular) ◦ las (feminine plural)  el libro  los libros  la mesa  las mesas

4 Definite Articles Take 30 seconds to fill out questions 1-10 about definite articles on your worksheet!

5 Indefinite Articles In English, we have three indefinite articles: ◦ a, an, some Spanish has four. They express masculine or feminine, as well as singular or plural ◦ un (masculine singular) ◦ unos (masculine plural) ◦ una (feminine singular) ◦ unas (feminine plural)  un libro  unos libros  una mesa  unas mesas

6 Indefinite Articles Take 30 seconds to fill out questions 1-10 about indefinite articles on your worksheet!

7 Definite and Indefinite Articles el libro  the book los libros  the books la mesa  the table las mesas  the tables un libro  a book unos libros  some books una mesa  a table unas mesas  some tables

8 Gender Sometimes the gender of the noun reflects the gender of that noun ◦ la profesora  female professor ◦ el profesor  male professor Sometimes, the gender of a noun is arbitrary ◦ el lápiz ◦ la computadora In the above examples, it isn’t a “boy pencil” or a “masculine pencil”, but just a pencil. Nor is it a “girl computer” or a “feminine computer”; simply a computer.

9 That’s it for definite & indefinite articles! That’s it for definite & indefinite articles! Pretty simple, huh? When you use adjectives to describe nouns, look for the article to choose the form of the adjecive that agrees in gender and number Don’t know if a word is masculine or feminine? ◦ Words that end in “o” are typically masculine ◦ Words that end in “a” are typically feminine” ◦ I’ll teach you some other tricks next week

10 Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns (things) In Spanish, adjectives typically appear AFTER the noun they describe ◦ el estudiante cómico ◦ el actor extrovertido In Spanish, adjectives must agree with the noun it modifies in number and gender.

11 Los adjetivos: Agreement in Number and Gender The adjective must agree with the gender of the noun it modifies. ◦ el estudiante serio ◦ los estudiantes serios ◦ la estudiante seria ◦ las estudiantes serias ◦ un profesor nervioso ◦ unos profesores nerviosos ◦ una profesora nerviosa ◦ unas profesoras nerviosas

12 Take a moment to translate the 10 words on the bottom of your worksheet. When you’re finished, add adjectives to describe the nouns. (You can use the same adjective for each word, I just want to see that you know how to change the form of the adjectives to agree with the noun!) Aburrido/a(s) Bueno/a(s) Difícil(es) Excelente(s) Favorito/a(s) Fácil(es) Malo/a(s)

13 On a scale from two thumbs down to two thumbs up, how confident do you feel about articles, adjectives, and agreement in gender and number?  = I have no idea what’s going on  = I am pretty confused  = I think I’m getting the hang of this  = I could teach this to the class!

14 Los adjetivos para las clases Aburrido/a(s) Bueno/a(s) Difícil(es) Excelente(s) Favorito/a(s) Fácil(es) Malo/a(s) There are two ways to talk about your classes. You can call them “los cursos” (courses) or “las clases” (classes) Just remember to make sure the adjectives agree with whichever noun you choose!

15 Los cursos Las ciencias La antropología La contabilidad El calculo La arquitectura El francés El español El inglés La estadística La geografía La historia La informática/la computación La literatura La psicología La sociología Las políticas Aburrido/a Bueno/a Difícil Excelente Favorito/a Fácil Malo/a

16 Los cursos To ask someone how many clases they have use ¿Cuántas clases tienes? To reply, use Tengo…[cinco clases] To describe your classes to someone, use es ◦ La clase de español es excelente ◦ La clase de matemáticas es difícil.

17 Speed Dating! Aburrido/a Bueno/a Difícil Excelente Favorito/a Fácil Malo/a Imagine you’re attending this speed dating thing. You just found out the other person is a student too! Since you need to know every last detail of your soulmate’s life (but don’t want to come on too strong) you’ve decided to just ask them about one of their classes. If you have extra time, ask them how many classes they have (and what they’re like!) a la izquierda a la derecha

18 Las ciencias La antropología La contabilidad El calculo La arquitectura El francés El español El inglés La estadística La geografía La historia La informática/la computación La literatura La psicología La sociología Las políticas Aburrido/a Bueno/a Difícil Excelente Favorito/a Fácil Malo/a a la izquierda a la derecha

19 Your soulmate is such a hardworking, ambitious person that they had to run out of the speed date before you could jot down their phone number, address (and social security number). Maybe next time…

20 ¿Qué hacen los estudiantes? tomar apuntes

21 ¿Qué hacen los estudiantes? conversar (con amigos, con padres, con la profesora)

22 ¿Qué hacen los estudiantes? mirar el televisor

23 ¿Qué hacen los estudiantes? caminar

24 ¿Qué hacen los estudiantes? bailar

25 ¿Qué hacen los estudiantes? estudiar

26 ¿Qué hacen los estudiantes? comprar $ $ $ $

27 ¿Qué hacen los estudiantes? escuchar música

28 ¿Qué hacen los estudiantes? trabajar

29 ¿Qué hacen los estudiantes? montar en bicicleta

30 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? montar en bicicleta en la plaza *la plaza= town square, the quad

31 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? trabajar en el café

32 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? conversar con (amigos) en la cafetería

33 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? comprar (libros) en la librería FALSE COGNATE ALERT: LIBRERÍA ≠ LIBRARY

34 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? estudiar en la biblioteca (Milner)

35 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? bailar en la discoteca

36 ¿Dónde los estudiantes hacen actividades? mirar el televisor en casa

37 Verbs!! In Spanish, the infinitive form of the verb will always end in -AR, -ER, and –IR Infinitives in English are preceded by the word “to” ◦ To run ◦ To study ◦ To work Conjugating is what we do when we manipulate the -AR, -ER, and -IR endings of the words to express someone or something doing an action

38 Conjugation Tables SingularPlural First PersonIwe Second Personyouyou all Third Personhe, shethey SingularPlural First Personyonosotros Second Persontúvosotros Third Personél, ella, Ustedellos, ellas, Ustedes

39 English Conjugation SingularPlural First PersonI speakwe speak Second Personyou speakyou all speak Third Personhe, she speaksthey speak As you can see, there is little variation in the form of the verb in English The only form that is different is the third person singular, “speaks” Let’s have a look at Spanish…

40 Conjugation Tables: -AR verbs SingularPlural First PersonI speakwe speak Second Personyou speakyou all speak Third Personhe, she speaksthey speak SingularPlural First Personyo hablonosotros hablamos Second Persontú hablasvosotros habláis Third Personél, ella, Usted hablaellos, ellas, Ustedes hablan Hablar = to speak 1. remove the –AR 2. Add the appropriate ending

41 Hablar = to speak SingularPlural First Personyo hablonosotros hablamos Second Persontú hablasvosotros habláis Third Personél, ella, Usted hablaellos, ellas, Ustedes hablan 1. remove the –AR 2. Add the appropriate ending All REGULAR verbs that end in –AR follow this pattern! SingularPlural First Person-o-o-amos Second Person-as-áis Third Person-a-a-an -o, -as, -a, -amos, -áis, -an

42 Verbs If this seemed like a lot, don’t worry!! Your homework for Monday@8am includes tutorials about verbs and conjugating verbs that end in –AR I will go over verbs again in greater detail on Monday, along with -ER and -IR verbs So if you want to work ahead and do Wednesday’s homework, feel free!

43 ¿Que vamos a hacer lunes? No homework this weekend!!!!! Homework for Monday (9/8) ◦ 11 items on MySpanishLab about -AR verbs Homework for Tuesday (9/9) ◦ Oral assignment: “A typical day in your life” ◦ This assignment focuses on conjugating –AR verbs Homework for Wednesday ◦ 18 items due on MySpanishLab about -ER verbs, -IR verbs, articles and nouns (gender and number… which you already know!! ) HAVE A GREAT WEEKEND!!!!!!


Descargar ppt "Los estudiantes y sus actividades viernes, el 5 de septiembre."

Presentaciones similares


Anuncios Google