La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Curso de doctorado: Curso de doctorado: Análisis del diseño curricular en la enseñanza de lenguas Dr. Fernando D. Rubio Alcalá.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Curso de doctorado: Curso de doctorado: Análisis del diseño curricular en la enseñanza de lenguas Dr. Fernando D. Rubio Alcalá."— Transcripción de la presentación:

1 Curso de doctorado: Curso de doctorado: Análisis del diseño curricular en la enseñanza de lenguas Dr. Fernando D. Rubio Alcalá

2 Objetivos Competencia heurística. Investigación. Producción científica.

3 Metodología Exposición. Debate. Trabajo individual de búsqueda de datos.

4 Documentos de referencia BOJA. Reales Decretos. http://www.juntadeandalucia.es/averroes/publicaciones/mc_eso.php3 http://www.juntadeandalucia.es/averroes/publicaciones/mc_eso.php3 Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas.

5 Objetivos Product-oriented Process-oriented

6 Competencias 5.1General competences 5.1.1declarative knowledge (savoir) 5.1.1.1knowledge of the world 5.1.1.2sociocultural knowledge 5.1.1.3intercultural awareness 5.1.2skills and know-how (savoir-faire) 5.1.2.1practical skills and know-how 5.1.2.2intercultural skills and know-how 5.1.3existential competence (savoir-être) 5.1.4ability to learn (savoir-apprendre) 5.1.4.1language and communication awareness 5.1.4.2general phonetic skills 5.1.4.3study skills 5.1.4.3heuristic skills

7 Competencias (2) 5.2. Communicative language competences 5.2.1Linguistic competences 5.2.1.1lexical competence 5.2.1.2grammatical competence 5.2.1.3semantic competence 5.2.1.4phonological competence 5.2.1.5orthographic competence 5.2.1.6orthoepic competence 5.2.2sociolinguistic competence 5.2.2.1markers of social relations 5.2.2.2politeness conventions 5.2.2.3expressions of folk-wisdom 5.2.2.4register differences 5.2.2.5dialect and accent 5.2.3pragmatic competences 5.2.3.1discourse competence 5.2.3.2functional competence

8 Metodología Métodos de enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras. Enfoque-Método-Técnica.

9 APPROACH THEORY OF LANGUAGE THEORY OF LANGUAGE LEARNING

10 Theory of language Structural view Functional view Interactional view

11 Theory of language learning - Psycholinguistic and cognitive processes. - Human and context conditions.

12 The syllabus A syllabus designer has to take into account four things: 1. Learnability: teaching the items according to the students’ level. 2. Frequency: teaching the most used items firstly. 3. Coverage: teaching that which has more scope firstly. 4. Usefulness: teaching according to the possible utility of the things taught.

13 Types of product oriented syllabuses GRAMMATICAL SYLLABUSES FUNCTIONAL-NOTIONAL SYLLABUSES LEXICAL SYLLABUS ESP SYLLABUSES TOPIC-BASED SYLLABUSES TASK-BASED SYLLABUSES MULTI-SYLLABUSES

14 Destrezas

15 Evaluación


Descargar ppt "Curso de doctorado: Curso de doctorado: Análisis del diseño curricular en la enseñanza de lenguas Dr. Fernando D. Rubio Alcalá."

Presentaciones similares


Anuncios Google